Hallo, In de zomer is het altijd erg warm op me kamer en nu heb ik bedacht om een soort schermpje te maken boven me scherm waar een fan komt die dan zo op mij blaast. Deze zou ik dan echter wel met snelheid willen kunnen regelen.
De fan sluit ik aan op de voeding met de 12v en de ground. (rode 5v niet?)
Kan ik dan een potmeter tussen de 12v zetten om zo de snelheid te regelen? Wil me nieuwe voeding niet slopen
Of kan ik beter gewoon een 12v adapter pakken waar ik maar 2 draden heb, waar ik gewoon de potmeter opzet zonder eventuele moeilijke schema's? Ben niet zo electrisch aangelegd. Alleen hier is het probleem volgens mij dat mijn adapter een te hoge ampere heeft (1A, is dat te hoog voor één 120mm fan?).
bvd!
De fan sluit ik aan op de voeding met de 12v en de ground. (rode 5v niet?)
Kan ik dan een potmeter tussen de 12v zetten om zo de snelheid te regelen? Wil me nieuwe voeding niet slopen
Of kan ik beter gewoon een 12v adapter pakken waar ik maar 2 draden heb, waar ik gewoon de potmeter opzet zonder eventuele moeilijke schema's? Ben niet zo electrisch aangelegd. Alleen hier is het probleem volgens mij dat mijn adapter een te hoge ampere heeft (1A, is dat te hoog voor één 120mm fan?).
bvd!
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2008 17:04 ]