Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

computer start niet meer op !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey iedereen,
steeds als ik me computer opstart komt er een scherm dat windows niet kan worden gestart
dan zijn er 5 mogelijk heden om te verder tegaan
veilig modus
velig modus met internetmogenlijkheden
veilig modus met opdrachtpromt
laatste bekende configuratie

en windows normaal opstarten

elke keer als ik 1 van de mogenlijk heden kies
dan restart de computer en komt weer het zelfde scherm
weet iemand wat ik moet doen?
zonder systeem recovery te gebruiken

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:39
chkdsk vanaf de windows install cd geprobeerd?

Specs!

Verwijderd

Topicstarter
ik weet daar niks van ik ben maar 14
ik wil graag weten hoe ik normaal opstart zonder heel me computer opnieuw te installeren
dat alles van me computer af is

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:39
je kunt doormiddel van de windows install cd een recovery modus in waar je met bepaalde tooltjes je windows kunt proberen te repareren. chkdsk is zo'n programma wat dan wel eens wil helpen (maar ook niet altijd). Zoek hier anders eens wat info over op, en probeer dat eens. Is niet zo heel moeilijk ;)

Specs!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Druk bij het opstarten op F8 en zorg dat je computer niet automatisch herstart bij crashes. Met wat geluk kun je dan een foutmelding vinden waar je verder mee kan.

Verwijderd

Topicstarter
ok dankje wel ik hoop dat het nu lukt

Verwijderd

Topicstarter
als ik op f8 klik en kies computer opnieuw op starten bij systeemcrashes uitschakelen
dan kan ik kiezen window xp media center edition of herstel windows consol ofzo iets

Verwijderd

Topicstarter
bij het scherm van de 5 mogelijkheden staat dat windows niet kon gestart worden mogelijk door een recente wijziging van hardware of software
wat moet ik doen plz zeg?

• daanmsvl
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-06-2021

daanmsvl

Daan

Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 18:51:
als ik op f8 klik en kies computer opnieuw op starten bij systeemcrashes uitschakelen
dan kan ik kiezen window xp media center edition of herstel windows consol ofzo iets
Het helpt als je de volledige meldingen opschrijft en hier overzet dat maakt het voor ons makkelijker. Heb je onlangs, voordat je computer ermee ophield, hardware toegevoegd of verwijdert? Probeer anders eens in veilige modus te starten.

"Military intelligence is a contradiction in terms." - Groucho Marx, American Comedian, Actor and Singer, 1890-1977

Verwijderd

Topicstarter
in veilig modus blijft hij opnieuw opstarten
en als ik het opnieuw opstarten bij systeem crashers uitschakelen
windows xp media center edition kies restart hij nog steeds
en als ik microsoft herstel windoes consol ofzo kies dan komt er een blauw scherm

• daanmsvl

daanmsvl

Daan

Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 19:41:
en als ik microsoft herstel windoes consol ofzo kies dan komt er een blauw scherm
Is dat het blauwe scherm met een hoop witte letters?? Of alleen een prompt (C:\> ofzo)??
En: Heb je, voordat het er allemaal mee uitschee, nog hardware of software geïnstalleerd die hiervoor verantwoordelijk kan zijn? Zo ja, wat???

"Military intelligence is a contradiction in terms." - Groucho Marx, American Comedian, Actor and Singer, 1890-1977

Verwijderd

Topicstarter
nou het begon dat de computer vast liep toen ik call of duty 4 opstarten en toen call of duty 4 minimaliseren toen weer op geklikt en liep vast
toen klikte ik op de aan/uit knop
sinds dien kwam alleen dat scherm
en op het blauwe scherm staan allemaal witte letters en dat er een probleem is

• daanmsvl

daanmsvl

Daan

Klinkt voor mij alsof je echt een serieus probleem hebt. Ik heb geen ervaring met de recovery van windows en ik kan je zo niet verder helpen...helaas. Dat blauwe scherm is een z.g. BSOD-tje ( Blue Screen of Death) en als je dat standaard al krijgt dan is dat niet best. Ik adviseer je om een goede bekende / vriend / collega d'r bij te halen die je systeem effe kan doorlichten. Je data is vermoedelijk wel te redden.

Overigens, zit er niet een roll-back functie op windows? (vraag van mij...). Of wellicht dat de ellende wordt veroorzaakt door een leuk virusje....

Verwijderd

Topicstarter
dat blauwe scherm krijg ik alleen als ik dat computer opnieuw opstart naar crash uitschakel en dan
normaal start hij opnieuw op en geen bsod
maar ik had dit al eerder 2 maanden geleden ofzo maar toen heeft me pa systeem recovery gedaan maar er is vast toch wel iets anders? zonder dat systeem recovery te gebruiken want dan gaan al me bestand ook weg

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2008 20:27 ]

• sporthaas
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-06-2012
Zal toch echt iemand bij moeten komen die wat meer ervaring heeft met computers.

Heb je een ERD cd oid?
Pagina: 1