Hi Tweakers :<
Ik ben van plan om een server op te zetten voor de volgende boelingen:
-ventrilo server (8slots)
-print server
-backup
-webserver
-counterstrike: source dedicated server (11 slots 100tickrate)
24/7 !
Hiervoor wil ik een computer laten draaien met :
AMD Athlon 64 x2 3600+ ( 2ghz)
1GB DDRII 800mhz
80GB HDD 5400rpm Western Digital
Netgear ga622T (1000mbps, de zend-computer oftewel de andere pc zit ook een 1000mbps pci kaart in)
[van plan om Ubuntu erop te zetten]
Internet snelheid:
http://www.home.nl/producten/internet/intensief12000
Snelheid
Download: 12000 kbit/s
Upload: 1500 kbit/s
Netwerk opstelling:
!!Switch nog niet aanwezig !!

Router= WRT54G 10/100mbps
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1ste vraag:
Kan dit systeem/ internet dit allemaal wel aan? Dan bedoel ik geen lag of vertragen of dergelijken.
2de vraag:
Welke switch kan ik het beste gebruiken (zo goedkoop mogelijk) om dit te organiseren?
3de vraag:
Maakt het iets uit dat ik een 100mbps router heb en geen 1000 voor clients van buitenaf? (maar dan wel uitgegaan van een switch ervoor).
4de vraag:
Welk OS kan ik het beste erop zetten voornamelijk voor een counter strike SOURCE dedicated server? (abutu, SUSE, ...)
5de vraag:
Kan ik hem 24/7 aday aan laten staan zonder dat er iets doorbrand of vast gaat lopen?
BIJ VOORBAAT DANK!
Ik ben van plan om een server op te zetten voor de volgende boelingen:
-ventrilo server (8slots)
-print server
-backup
-webserver
-counterstrike: source dedicated server (11 slots 100tickrate)
24/7 !
Hiervoor wil ik een computer laten draaien met :
AMD Athlon 64 x2 3600+ ( 2ghz)
1GB DDRII 800mhz
80GB HDD 5400rpm Western Digital
Netgear ga622T (1000mbps, de zend-computer oftewel de andere pc zit ook een 1000mbps pci kaart in)
[van plan om Ubuntu erop te zetten]
Internet snelheid:
http://www.home.nl/producten/internet/intensief12000
Snelheid
Download: 12000 kbit/s
Upload: 1500 kbit/s
Netwerk opstelling:
!!Switch nog niet aanwezig !!

Router= WRT54G 10/100mbps
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1ste vraag:
Kan dit systeem/ internet dit allemaal wel aan? Dan bedoel ik geen lag of vertragen of dergelijken.
2de vraag:
Welke switch kan ik het beste gebruiken (zo goedkoop mogelijk) om dit te organiseren?
3de vraag:
Maakt het iets uit dat ik een 100mbps router heb en geen 1000 voor clients van buitenaf? (maar dan wel uitgegaan van een switch ervoor).
4de vraag:
Welk OS kan ik het beste erop zetten voornamelijk voor een counter strike SOURCE dedicated server? (abutu, SUSE, ...)
5de vraag:
Kan ik hem 24/7 aday aan laten staan zonder dat er iets doorbrand of vast gaat lopen?
BIJ VOORBAAT DANK!