Toon posts:

Afsluiten Windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben al een tijd een probleem met het afsluiten van de pc dit is niet echt een punt maaruhM telkens als ik hem opstart komt scandisk tevoorschijn dus wil ik dit probleempje om zeep helpen .
Hij blijft altijd haken bij het scherm WINDOWS IS NU BEZIG MET AFSLUITEN.
Als iemand dit weet of ook heeft gehad zeg het mij thx

• nicolai
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-08 07:57
ik heb dit zelfde probleem sinds ik een MSI K7T Pro 2A + Duron 700 heb. Hier voor had ik een Abit BE6-II + P3-450 en daar speelde dit niet. Ik heb al d.m.v. windows-update die windows shutdown fix geinstalleerd maar die heeft het probleem niet verholpen. Guzman draai jij ook op een AMD processor? Ik zelf vermoed dat het daar mee (en de KT133 chipset) te maken heeft.

Verwijderd

Heeft waarschijnlijk te maken met die power instellinkjes. Pleur powermenagement in je BIOS uit, en stel ook die APM (geavanceerd stroombeheer) uit in je config scherm. Misschien is het probleem dan weg, zul je wel de powerknop moeten gebruiken om hem uit te zetten. ;(
Suuk6

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 17 februari 2001 10:25 schreef nicolai het volgende:
ik heb dit zelfde probleem sinds ik een MSI K7T Pro 2A + Duron 700 heb. Hier voor had ik een Abit BE6-II + P3-450 en daar speelde dit niet. Ik heb al d.m.v. windows-update die windows shutdown fix geinstalleerd maar die heeft het probleem niet verholpen. Guzman draai jij ook op een AMD processor? Ik zelf vermoed dat het daar mee (en de KT133 chipset) te maken heeft.
Nee ik heb :

CPU
(1) Intel Pentium II with MMX@401 MHz
Video Board Super VGA
Video Mode 1024x768@32bits/pixel
RAM 128 MB
OS Windows 98 4.10.2222 A

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-08 16:20

Empathy

Extreme Audio

Ik heb precies hetzelfde probleem. Nouja, hij geeft geen foutmelding bij het opstarten, dus ik vind het al wel goed :)

Verwijderd

krek hetzelfde probleem hiero :(
zie sig.

Verwijderd

Ik had ook het probleem, bij met had het met de netwerkkaart te maken.:7

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik heb hetzelfde op en oude computer op het werk. Een p75 onder win95.
Oplossing 1:
Op het moment dat dat scherm blijft hangen, wacht dan ff tot je hoort dat je HDD is afgeremd, en je systeem geen activiteit meer vertoont.
Als je hem dan uitzet, geeft hij als het goed is geen problemen meer met opstarten.
Oplossing 2: Laat je computer 24/7 draaien, net als ik. Ook goed voor je koe!!!}:O

• bigtree
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 11:51
Ik had het probleem ook. In mijn geval heb ik de scandisk onder dos afgebroken en een keer de scandisk onder windows uitgevoerd. Toen bleef die scandisk bij het opstarten achterwege.

Toodles,
Erik

Lekker woordenboek, als je niet eens weet dat vandalen met een 'n' is.

Verwijderd

Ik heb dat ook op al mijn computers, maar ik heb er geen last van.

Alleen het vage is dat hij soms wel normaal afsluit en soms blijft hangen

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-07 12:28
Tja, bekend probleem, oorzaak onbekend.
Gewoon uitzetten als 'ie stil is.
Soms doet 'ie dat... blijft Windows niewaar

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 11:52

Kortfragje

......

Ik had het ook en het bleek dat windows een verkeerde versie videokaart had gedetecteerd
(of lan kaart) een verkeerde revision ofzo. Dat crashte hem bij mij tenminste.

http://www.gjpvanwesten.nl

• Gir
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Gir

I need waffles

ik heb hier altijd bluescreens bij het afsluiten zal wel aan det 3 drivers liggen, maar ja die leveren wel 700 3d marks op

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

dit is inderdaad een probleem wat blijft, die patches werken gewoon soms niet, ook de apm uitzetten is geen oplossing

ik heb een paar weken geleden een prg shutdown now geinst bij een paar pc's. dit werkt goed, je kan bv met een shortcut (ctrl-alt-d) meteen (geforceerd) afsluiten

dat scannen zet ik altijd standaard uit in msdos.sys: autoscan=0

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem, ligt denk aan mijn sblive, bij mij sluit hij soms wel af, en soms niet,

stroom uitschakelen is de beste manier om hem dan toch uit te krijgen. 8-)

• dajuan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 20:56
maar is die update er ook voor win 98 1st edition?

Verwijderd

Euhh kan ut zijn dat je je videokaartdrivers ff opnieuw :( moet instaleren????? 8-)

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
idd ik heb het ook gehad download ff nieuwe video drivers dan is het weer goed

bij mij was dat dan zo :)

Audi A8 W12 6.0

Pagina: 1