Toon posts:

XPS M1530 beeldkwaliteit Samsung/LG

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag is me laptop aangekomen.
Voor de aanschaf heb ik veel gelezen over de "problemen" die mensen ervaren met de verschillende type beeldschermen waarmee deze laptop gelevert wordt. De problemen worden beschreven als korreligheid, slechte kijkhoeken. bleeding enz.

Mijn M1530 heeft een Samsung (SEC3350) WSXGA (1680 X 1050) beeldscherm.
Nu ben ik de beeldkwaliteit aan het belijken en vraag me af wat er nu niet goed is aan dit scherm ?
Ik vind dat het scherm behoorlijk refecteerd (tijdens gebruik) en dat de kijkhoeken niet echt brilijant zijn. Korreligheid ? tja het is mijn eerste laptop en ik weet niet goed hoe ik deze korreligheid nu moet zien.

Op het net is veel te lezen over de verschillende schermen voor deze laptop. Ik vraag me af of de Samsung (SEC3350) WSXGA (1680 X 1050) nu echt zoveel slechter is dan de LG versie.
Verder vraag ik me af of er mensen zijn de die succesvol een vervanging voor hun XPS M1530 met samsung scherm hebben kunnen regelen bij dell, met of zonder kosten.

Is het allemaal de moeite waard om de laptop terug te sturen in hoop op een LG scherm ??

Bedankt, Trouwens voor me eerste laptop ben ik toch wel erg tevreden !!

Verwijderd

Als je zelf al tevreden bent en niet zit wat er mis mee zou kunnen zijn, zou ik hem gewoon houden. Reflecties hebben bijna alle laptop schermen van tegenwoordig. Je hoort er eigenlijk alleen last van te hebben als er een lichtbron achter je bevindt ;) En de kijkhoek, tsja als je echt een goede kijkhoek wilt zou ik voor een mooie externe TFT gaan...

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:00

aap

De reputatie van die LG schermen begint een eigen leven te gaan leiden. Als ik me die 1530 threads een beetje herinner, dan zijn er hooguit een paar mensen met zo'n LG scherm die zeggen dat het er goed uti zag en daarvan zijn er nog minder die het met een Samsung scherm kunnen vergelijken. We moeten dus gaan oppassen dat we geen mythes gaan creeren rondom de LG schermen.

FWIW ik heb een LG scherm in mijn Inspiron 1720 (andere grootte en andere resolutie weliswaar) en daar is genoeg op aan te merken. Ik accepteer echter gewoon dat een laptopscherm met zijn beperkingen qua grootte en stroomverbruik niet zo mooi kan zijn als een standalone scherm.

Zoals hierboven gezegd, beoordeel je scherm op zich. Is het goed genoeg voor je, ben er dan ook gewoon tevreden mee. Zelfs al zijn de LG schermen beter, dan nog wil dat niet zeggen dat Dell iedereen zo'n scherm moet leveren. Een scherm moet "goed genoeg" zijn en daar houdt de verplichting van de leverancier op.

Natuurlijk zou het beter zijn als Dell al zijn laptops met identieke schermen zou uitrusten, zodat niemand zich tekort gedaan zou voelen, maar in de volumes die zij omzetten is dat denk ik niet haalbaar (tenzij we weer maanden willen gaan wachten?).

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Hoe beoordeel je die kijkhoek dan?
Als je met 2 personen achter een laptop een film of wat dan ook zit te kijken heb je altijd wel iets last van een beperkte kijkhoek. Dat is gewoon laptop eigen, het moet dun zijn en weinig stroom verbruiken.
Maar als je er recht voor zit moet je gewoon goed beeld hebben.

Ik moet mijn XPS 1530 nog binnen krijgen, maar werk nu even op een Inspiron D531 en daarmee heb ik eigenlijk nergens last van, zal morgen eens goed kijken met daglicht.

Verwijderd

Topicstarter
nou ja, als je zonder teveel moeite een beter scherm kunt regelen lijkt me dat de moeite zeker waard. Ik zou willen dat ik 2 xps's langs elkaar kon zien staan. ! met LG en de ander met een Samsung scherm.
Waar zijn al die mensen dan die hun zin hebben gekregen en dus bij dell een LG scherm geregeld hebben.

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Een 1680*1050 LG scherm kun je echt niet krijgen. Dell levert die dingen al lang niet meer.
Je weet gewoon: 1680*1050 = Samsung, 1440*900 = LG punt, en daar valt niks aan te doen.

Dus als je het scherm zelf goed vind, negeer dan alle kritiek erop en ga er van genieten!

Oh, PS, is het niet een beetje onzinnig om hier een topic voor te openen :S Er is toch een XPS M1530 topic waar dit allemaal al lang besproken is.... Of zie ik dat verkeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Nou dit topic heeft mij in ieder geval geholpen.
Ik heb 2 opties. gewoon accepteren dat ik een vette laptop heb met een minder scherm of deze laptop inwisselen voor die met een beter scherm met lagere resolutie.

Voor mij was het niet onzinnig, bedankt.
Pagina: 1