Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janssuhhh
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 12:18
Hallo,

Ik heb een sweex USB geluidskaartje gekocht om mijn notebook op mijn 5.1 set aan te kunnen sluiten, maar nu kan ik nergens het volume van de boxen apart regelen, dus het is alle boxen harder of alle boxen zachter.

Ik heb Sweex al gemaild en die zeggen dat die mogelijkheid niet in hun software zit gebouwd.
Op google zwerf ik nu al een paar dagen rond maar ik kan er verder niets duidelijks over vinden.

Hebben jullie enig idee hoe ik dit toch zou kunnen instellen? Bijvoorbeeld met een third-party tool ofzo?

Alvast bedankt voor het meedenken :)

P.S. Ik draai Windows Vista Home Premium

[ Voor 3% gewijzigd door janssuhhh op 18-03-2008 14:59 ]

2-1-kap (1977) 150m² | Vloerverwarming all the way | Quatt Duo | 18 Zonnepanelen (SolarEdge + GoodWe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baexem
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:40
Balans verschuiven?
Links - Rechts bedoel ik dan.

[ Voor 44% gewijzigd door baexem op 18-03-2008 15:02 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janssuhhh
baexem schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 15:02:
Balans verschuiven?
Links - Rechts bedoel ik dan.
dat kan ik maar bij 1 schuifje, er zijn dus niet meerdere schuifjes voor front rear etc...

2-1-kap (1977) 150m² | Vloerverwarming all the way | Quatt Duo | 18 Zonnepanelen (SolarEdge + GoodWe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ligt waarschijnlijk aan je onboard card van je notebook :)
Deze zal gewoon 2 kanaals stereo zijn en daar kan je onmogelijk surround van maken.

Wat je er ook tussen zet je krijgt nooit meer of beter dan 2 kanalen stereo als source.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janssuhhh
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 15:45:
Dat ligt waarschijnlijk aan je onboard card van je notebook :)
Deze zal gewoon 2 kanaals stereo zijn en daar kan je onmogelijk surround van maken.

Wat je er ook tussen zet je krijgt nooit meer of beter dan 2 kanalen stereo als source.. :/
am... met een externe USB kaart heb je gewoon een 2e kaart die je laptop ziet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:o Ok sorry, over de USB heengelezen.

Geen ervaring met externe sound cards via USB.
Ik dacht dat het zo'n fop home cinema set met 4 of 5 luidsprekers op een 2 kanaals stereo source.
:+

ps. Is het misschien dat je die card ook als default device moet inschakelen in je control panel - Sound and audio devices properties. Standaard is dat je onboard audio moet je in de regel handmatig omschakelen..

Maar als sweex zelf al zegt dat het niet in hun software zit, zal je ook daar achter het net vissen en geen extra opties krijgen. ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2008 12:23 ]

Pagina: 1