Windows 2003 -> Niet uitloggen na een bepaalde tijd.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 09:05
Ok normaal hoef ik nooit wat te posten want google en de zoek functie zijn mijn vrienden, maar waarschijnlijk omschrijf ik het niet goed ofzo...
  • Als je windows 2003 start moet je je altijd aanmelden. Dit wil ik er gewoon in houden. (wel zo veilig)
  • Maar als je een tijdje niet achter de computer zit moet je je in ene nog een keer aanmelden aangezien deze is vergrendeld. Dat wil ik weg halen.
Waarom:
Op de windows 2003 draait SBS, maar ook HomeSeer. Ik wil vlak in de buurt van de server een touchscreen plaatsen om functies van homeseer te bedienen. Als deze de heletijd na een tijdje uitlogt kan ik deze functie niet gebruiken. Nu heb ik er over na zitten te denken om nog een computer te plaatsen voor de touchscreen functie, maar dat vind ik nogal een overkill voor zoiets lulligs.

Dus mijn vraag, weet iemand de juiste oplossing? of wil me de juiste richting in duwen;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Eigenschappen van beeldscherm -> Schermbeveiliging -> Energie -> Geavenceerd -> Vinkje weghalen bij Wachtwoord vragen computer uit stand-by.

Ook bij Eigenschappen van beeldscherm -> Schermbeveiliging vinkje weghalen Welkomsvenster weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:35

DarkSide

theres no place like ::1

Idd dat je pc/server gelocked wordt heeft te maken met je screensaver/powersave instellingen.
Maar wel oppassen dat de server dan niet toegankelijk is voor ongewenste personen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 09:05
Kijk erg bedankt, ik had daar niet aan gedacht :s

Er komt geen toetsenbord bij te hangen en ik heb al een fullscreen browser zonder exit knopjes.

En hij hangt in mijn woonkamer ipv mijn kantoor... Dus alleen vrienden met minder kennis kunnen bij het scherm! (maarja dat zijn natuurlijk wel de ergste slopers...)

[ Voor 9% gewijzigd door bazzi op 18-03-2008 14:46 . Reden: plotselinge ingeving over mijn vrienden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

offtopic:
en het is een slecht idee om dergelijke dingen op een Domain Controller te doen - wat een SBS server per definitie zal zijn als je 'm langer dan 30 dagen wil kunnen gebruiken...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 07:36
alt-92 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 16:03:
offtopic:
en het is een slecht idee om dergelijke dingen op een Domain Controller te doen - wat een SBS server per definitie zal zijn als je 'm langer dan 30 dagen wil kunnen gebruiken...
eens..
Alleen wordt deze machine klaarblijkelijk in een thuis omgeving gebruikt... Dus security isseu zie ik niet echt hier :)

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat niet, maar het is een slechte gewoonte om zoiets op een DC te doen (en ik zie dergelijke slechte gewoontes zelfs in grote bedrijven terugkomen).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1