Toon posts:

WD MyBook neerleggen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje een Western Digital MyBook en normaal gesproken zet je 'm rechtop als een boek. Ik wil 'm echter graag neerleggen zodat ie niet zo snel omgestoten wordt en omdat ik 't wat mooier vind.

Nu is mijn vraag of dat schadelijk kan zijn voor de harde schijf. Door 'm neer te leggen wordt er wel een groter vlak afgeschermd (de onderkant op de tafel vs de zijkant), maar de ventilatiegaten blijven gewoon open.

Ik ga niks riskeren maar als meer mensen 'm zo gebruiken zonder problemen hoor ik 't graag.

Hier kan je een plaatje vinden van de MyBook:
http://www.hardware.info/...0_GB_Pro_Edition__Review/

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Als er geen ventilatie gaten zitten is het geen probleem. Het is zelfs de positie waarin de schijf het meeste kan hebben.

[ Voor 39% gewijzigd door |sWORDs| op 18-03-2008 14:16 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:42
Al hoor ik wel verhalen dat je een HD moet laten staan in de stand waarin je em geplaatst heb. Als je em na een tijdje gaat draaien schijnt ie harder te gaan slijten. Heb ik maar gehoord hoor, niet om je meteen bang te maken :)

• Misluct
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05-2023
Bij schijven met liquid bearing maakt dit niet uit. Schijven met ball bearings hadden hier soms wel problemen mee.

• DR161
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-01 01:30

DR161

is sarcasminist

op de 2e pagina van de link die jij geeft ligt ie ook en als je het echt zeker wil weten moet je ff de handleiding lezen.pc schijven zijn toch ook horizontaal :X

[ Voor 14% gewijzigd door DR161 op 18-03-2008 17:01 ]

pssst geld kopen?