Toon posts:

[Mail] overstap van thunderbird

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al jaren gebruikte ik op linux en windows thunderbird. Het was een fijn programma.
Sinds 1,5 jaar heb ik echter een macbook, welke OSX draait. Aanvankelijk gebruikte ik hierop ook thunderbird, echter na voor de grap Mail gebruikt te hebben zit ik hier al sinds een aantal maanden 'aan vast'. Ik vind het dusdanig prettig werken dat ik nooit meer te maken wil hebben met thunderbird, voorlopig dan :)

Ik heb de hele thunderbird map nog, "EMAILS", hierin zitten dus verschillende files. Deze kan ik importeren in mail, echter, veel mails ontbreken, anderen zitten 'bij elkaar', dwz dat 3 mails onder elkaar staan 'in 1 mail'.

Ik wil mijn thunderbird-formatted lokale mail map converteren zodat deze correct te importeren is in Mail.app. Nu heb ik de zoekfunctie gebruikt, en google, echter enkel oude topics kom ik tegen, en nergens werd een duidelijke oplossing geboden. Nu kan ik niet de enige zijn die van thunderbird overstapt dus bij deze dit topic :)

En voordat ik het vergeet/ iemand hiernaar vraagt
Specs:
macbook
2.0 Ghz Intel Core Duo
2048MB Ram PC5300 667 Mhz DDR2
Intel GMA 950
60 GB 4200 rpm HDD
Wat heb ik zelf al gedaan? Cleane herinstall, nieuwste drivers, alle updates :+
Heb de voltlijnen gechecked dus daar zal het niet aan liggen vrienden ;)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Import mailboxes from Thunderbird into Mail.app
Misschien moet je toch 'ns naar nieuwe drivers voor Google kijken :P

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 14:27:
Import mailboxes from Thunderbird into Mail.app
Misschien moet je toch 'ns naar nieuwe drivers voor Google kijken :P
:P
Bedankt voor de tip!
Deze kan ik importeren in mail, echter, veel mails ontbreken, anderen zitten 'bij elkaar', dwz dat 3 mails onder elkaar staan 'in 1 mail'.
Uw methode heb ik al eens gebruikt, ik heb nu hetzelfde probleem als eerst.
Het lijkt perfect te werken: bijlages zitten erbij en er staat netjes dat ik 838 mails in Mail.app geimporteerd heb.
Thunderbird geeft echter aan dat er 1814 mails zijn.

In de door u gelinkte site staat echter ook een andere link, welke naar dit adres verwijst:
http://www.macosxhints.co...p?story=20040609231712503

Ik kom er niet helemaal wijs uit. Het is aan te raden om het script te runnen? op de Inbox(.mbox) die ik uit de thunderbird map heb? Mijn engels schiet vaak tekort.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als je niet alle e-mails geïmporteerd krijgt, kun je Eudora Mailbox Cleaner gebruiken. Oorspronkelijk ontwikkeld voor de migratie van Eudora naar Mail, maar werkt ook voor de migratie van Thunderbird naar Mail.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• fotoklaasje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-12-2025
ik heb het makkelijker gedaan, maak een imap account aan (of zet zelf even een serverje op), exporteer vanuit thunderbird alles naar daar, en importeer dan weer vanuit je imap naar mail.

http://www.klaasje.com

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 15:22:
Als je niet alle e-mails geïmporteerd krijgt, kun je Eudora Mailbox Cleaner gebruiken. Oorspronkelijk ontwikkeld voor de migratie van Eudora naar Mail, maar werkt ook voor de migratie van Thunderbird naar Mail.
fotoklaasje schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 15:22:
ik heb het makkelijker gedaan, maak een imap account aan (of zet zelf even een serverje op), exporteer vanuit thunderbird alles naar daar, en importeer dan weer vanuit je imap naar mail.
Bedankt voor de reacties, met Eudora Mailbox Cleaner ging het werkelijk perfect, ik heb alle mails nog, heb van 5 mails getest of de bijlages functioneren en het lijkt te werken.
Imap had ook gekund, maar gaat om veel mails met grote foto's/bijlages.
Pagina: 1