Ik heb voor mijn HTPC een MX900 BT muis overgenomen van iemand, maar ik loop tegen een probleempje aan. De muis laadt op via de bijbehorende dock die op het lichtnet is aangesloten. De adapter daarvan zit echter op de centrale contactdoos van mijn HT, en die contactdoos schakel ik altijd volledig uit omdat er vier apparaten op zitten die geen fysieke 'off' switch hebben en dus anders altijd standby staan. Op zijn best is dat zonde en op zijn slechtst is het gevaarlijk. Liever niet dus.
Het probleem is echter dat wanneer de MX900 in de dan dus unpowered dock zit of ergens ligt, de sensor blijft knipperen. Hij trekt dus vanzelf zijn batterijen leeg, waardoor ik met een lege muis zit op het moment dat ik het kreng nodig heb. De MX900 heeft zelf ook geen off switch. Ik had gedacht dat het ding zichzelf uit zou schakelen wanneer hij voor een bepaalde periode niet in gebruik was, zoals mijn Apple BT tobo, maar dat doet hij dus niet.
Het probleem is echter dat wanneer de MX900 in de dan dus unpowered dock zit of ergens ligt, de sensor blijft knipperen. Hij trekt dus vanzelf zijn batterijen leeg, waardoor ik met een lege muis zit op het moment dat ik het kreng nodig heb. De MX900 heeft zelf ook geen off switch. Ik had gedacht dat het ding zichzelf uit zou schakelen wanneer hij voor een bepaalde periode niet in gebruik was, zoals mijn Apple BT tobo, maar dat doet hij dus niet.
These are my principles. If you don't like them, I have others.