Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

video over afstand van ca 15-25 meter

Pagina: 1
Acties:

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-10 23:31
Hallo allen

Ik ben hier binnen het bedrijf bezig met het onderzoeken over hoe ik video van een ruimte naar een andere ruimte krijg. Het gaat hier om video die uit een digitale handycam komt via composiet. Ook audio moet worden verstuurd. Nu had ik al wat research gedaan en kwam tot de volgende opties:

- kabel aan (laten) leggen. Dit moet dus wel een redelijk lange zijn. Er zijn overal binnen het gebouw netwerkaansluitingen dus ik denk dat ik door de 'gangen' waar de netwerkkabels lopen ook wel een audio/video kabel kan laten lopen?

- Wiress av sender gebruiken. Hiervan zijn er verschillende op de markt maar na wat research gedaan te hebben blijkt dat deze vaak storingsgevoelig zijn en omdat ik het systeem voor professionele doeleinden ga gebruiken is storing onacceptabel

- Audio en Video via het netwerk: volgens mij is dit erg prijzig en ik weet niet hoe het zit met de delay, maar het beeld aan de andere kant moet wel realtime worden weergegeven

Wat is voor mij de beste optie? Alvast bedankt voor eventuele informatie

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:19

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De kabel is toch echt de makkelijkste oplossing. Goedkoop (zo van de rol in de plaatselijke bouwmarkt) en betrouwbaar. Als de infra nou ook nog eens redelijk meewerkt, zie ik niet in waarom je iets anders zou willen proberen.

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kabel zou ik dan ook voor gaan, voor genoemde afstand is dat geen probleem. Eventueel kun je natuurlijk ook met behulp van een videorecorder oid naar een coax signaal gaan, zodat je maar 1 kabel nodig hebt voor zowel audio als video.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-10 23:31
Aiolos schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 14:32:
Kabel zou ik dan ook voor gaan, voor genoemde afstand is dat geen probleem. Eventueel kun je natuurlijk ook met behulp van een videorecorder oid naar een coax signaal gaan, zodat je maar 1 kabel nodig hebt voor zowel audio als video.
ik heb de audio apart nodig, dus dat liever niet maar iig bedankt voor de reacties tot zover

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

• guus.assmann
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-04-2021
Als je draadloos werkt, is er ook nog een andere afweging.
Met een extra ontvanger kan er op een andere plaats ook gekeken worden. 8)
Dat is soms ongewenst.
Een kabel, mits van goede kwaliteit, is het minst storingsgevoelig.

Guus Assmann

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-08 14:22
Let wel op!, de coax die ze meestal bij de bouwmarkt in de buurt verkopen is om een antenne signaal te transporteeren en geen video signaal. Je hebt dan een kabel nodig met een andere ohm waarde (dacht 50 ohm, of was het nou 70 ?).
Het zal misschien wel gaan werken maar op lange afstanden kan je storingen zien in het beeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Yoram op 18-03-2008 18:35 ]

Hallo!

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-11 16:21

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Gewoon kwaliteitskabel kopen. Voor 15 tot 25 meter is dat prima te doen.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Je hebt ook analoge transmitters/receivers voor audio video die over netwerkbekabeling gaan, dan kan je in de patchkast die 2 netwerkpoorten gewoon doorpatchen, die kastjes eraan, en ze kunnen vaak enkele honderden meters over utp zonder merkbaar signaalverlies.

Kastjes zijn dacht ik een paar honderd per setje ofzo. Scheelt wel gigantisch in de kosten van kabels en vooral aanleg ervan.

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-11 12:20
Is een IP-cam geen optie als netwerk al ligt? *leest dat het over video van handycam komt* Dan is het uit kwaliteitsoogpunt niet zo'n optie.

[ Voor 12% gewijzigd door TeXiCiTy op 18-03-2008 19:59 ]

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

• T1psY
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-11 22:35

T1psY

Dumo-Technics

ikzelf denk dat Coax kabel (75Ohm kabel) beter is over een langere afstand dan composiet (neem aan dat je 3 tulp stekker bedoelt, geel, rood en wit). 2 oude videorecorders ofzo om het signaal van coax om te zetten naar composiet. Dan kan je een coax kabel aanleggen van ruimte 1 naar ruimte 2. Als het echter over een korte afstand is dan zal het met composiet ook wel te doen zijn.

http://www.dumo-technics.com

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
^^ Dat heb je heel erg mis, omdat je over coax verschikkelijk veel kanalen (~200 kanalalen met stereo audio) kan duwen heb je VEEL minder bandbreedte per kanaal en vliegt de kwaliteit achteruit.

• KermieCow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 14:44

KermieCow

to MOoh or not to MOoh...

hangt er vanaf hoe je dat doet.. normaal ( in de cctv markt ) gebruik je een kabel maar voor 1 videosignaal.. er zit dan geen compressie op e.d.

er zijn inderdaad 2 draads zender / ontvangers die je video signaal op een UTP aderpaar zet. hiermee kun je dan al honderden meters halen zonder signaalverlies. die dingen zijn niet eens zo duur.. nvt of nitek is een bekende leverancier.

• T1psY
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-11 22:35

T1psY

Dumo-Technics

@SA007; mja bedenk mij juist dat ik het mis had. Bedoelde iig gewoon coax met aan beide uiteinden een tulpstekker. Dit is beter dan zo gewone beldraad en dergelijke. Mijn fout, sorry

http://www.dumo-technics.com

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:03

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Goed afgeschermde composietkabel kan dat makkelijk...

Laatst nog geprobeerd met 18 meter.. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• MCCarrot
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-01-2023
Ik zit zelf in de CCTV wereld.

Met coax RG59 kan je probleemloos een composiet videosignaal over 200 meter transporteren.

Draadloos geeft ook geen problemen, als het "afgetapt" mag worden googel dan maar eens op gigalink of profilink. Als het veilig moet zijn dan zijn er ook oplossingen alleen dan praat je gauw over bedragen van 2000 euro of hoger.

UTP of twisted pair omzetters zou ik persoonlijk niet gebruiken omdat dit duidelijk verlies geeft, wel kan je langere afstanen halen.

[ Voor 16% gewijzigd door MCCarrot op 20-03-2008 15:20 ]

www.laserextreme.nl

Pagina: 1