Toon posts:

Linksys WAP54G verbindingsprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er even niet meer uit. Situatie: een Thomson kabelmodem > Linksys wireless-G Acces Point WAP54G > Asus Wireless nic in een pc.

Ik heb om het geheel te configureren een utp-kabel van ap naar de pc gebruikt. De geintergreerde netwerkkaart van het moederbord heb ik eventjes IP 192.168.1.200 gegeven.

Middels 192.168.1.245 in de webrowser kom ik in het setup menu van de ap. Tot zover gaat het allemaal prima.

Haal ik echter de utp los van het ap en de pc en ik contact wil maken met het draadloos netwerk kaartje krijg ik geen contact.

In de WAP54G staat alles na mijn weten goed ingesteld dus, SSID, auto-dhcp, wapsleutel ingesteld. Alleen krijg ik geen verbinding met internet..

Is hier iemand met wat suggesties omtrent dit issue?

Verwijderd

Heb je SSID broadcasting aan staan? En zo ja kun je het netwerk vinden in het overzicht?

Verwijderd

Topicstarter
ik zie dus ook niet het netwerk met de door mij gekozen SSID. Broadcast staat aan. Ook heb ik het mac-adres van het wireless kaartje op permited staan.

Ook staat me er iets van bij dat wanneer je het mac-adres op permited hebt staan dat je niet meer een mac-adres hoeft te clonen. Is dit waar?

• HaJe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02:09
ik zal alles terug zetten naar standaard instellingen en geen versleuteling gebruiken. Dan kijken of tie wil connecten en dan je wep of wpa key instellen

Verwijderd

Welke settings heb je verder gebruikt icm je wifi netwerk? Welk kanaal heb je hem gezet, etc?

Je kan het beste de kanalen 1, 6 en 11 gebruiken. Deze hebben dan voldoende overlapping zodat je minder storing hebt met andere wifi apparatuur.

Afbeeldingslocatie: http://www.hyperlinktech.com/web/copyrighted_images/channel_chart.gif

Verder zou ik kiezen voor WPA (mits de WAP54G dit kan, wat vast wel zo is :) ), WEP is enigszins gekraakt (in 1 a 5 minuten ofzo). En MAC adres filtering is niet zo moeilijk te doorbreken. Gewoon netwerk sniffen naar een MAC adres, en hoppa, toegang. Draai toch WPA(2) :Y)

En is de firmware van de WAP54G up2date? En de laatste driver van je wifi netwerkkaart geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Een firmware update heb ik niet aan gedacht, ga ik toch eens doen. Channel 11 heb ik in gebruik. Een minst overlappende Ghz is voor dit channel het beste dus.

Als ik kijk naar het netwerkkaartje zie ik ook geen link knippering tot stand staand.

Ik ga in ieder geval vanavond weer bezig, tis nl. niet bij mezelf maar bij een ander.
Pagina: 1