Toon posts:

Vigor 2700G - volgorde van wifi connecties van belang?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omschrijving:
Ik heb de volgende configuratie:
- Desktop PC met Win XP pro
- Laptop met Win XP home
- Laptop met Win Vista Pro.

Alledrie de computers maken wireless een verbinding met de Vigor 2700G Annex A.
Het vreemde is dat de beide laptops uitsluitend verbinding kunnen maken met de router (lees: een IP nummer krijgen toegewezen) Als de Desktop eerst een verbinding gemaakt heeft en een IP nummer heeft gekregen.
Staat de desktop PC uit, dan krijgen de anderen geen IP nummer toegewezen en blijven de wireless connecties proberen om een verbinding tot stand te brengen.

Het netwerp wordt beveiligd met een persoonlijke beveiliging van WPA/PSK TKIP.

Uiteraard zou ik graag willen dat elke computer een verbinding kan krijgen zonder dat een andere hiervoor ook aan moeten staan.
Heb ik een standaard setting over het hoofd gezien in de configuratie?

Thx,
Gurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 16:59
Wie is de DHCP server daar? Hoe heb je de laptops van wireless voorzien, heb je de wizard gebruikt vanaf je desktop en naar je laptops gekopieerd. Ik gebruik die nooit mar misschien dat die bepaalde instellingen mee heeft genomen die niet correct zijn

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Saab,

De Router is een alles-in-een bakkie, dus met modem en wifi ingebakken. Die draait de DHCP server. Alle clients zijn los van elkaar geconfigureerd, dus hebben niet de settings van de desktop gekregen.
Enig idee?

Dank en groet,
Gurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
Nee niet echt. Misschien eens met een vast ip adres in dezelfde range proberen? Waar blijven de laptops op hangen? Verbinden of verkrijgen van IP adres. Misschien moet je ergens een vinkje aan/uit zetten die ervoor zorgt dat je eerst een verbinding krijgt en daarna een IP adres?

Hoewel dat weer onlogisch klinkt natuurlijk ivm het feit dat het wel werkt als je desktop aanstaat

Kun je anders voor de zekerheid, zodra alle laptops en werkstation een IP adres hebben met behulp van ipconfig /all kijken wat jouw DHCP server is?

[ Voor 16% gewijzigd door Saab op 18-03-2008 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ha Saab,

Dank voor je hulp. De DHCP server is de router, te weten 192.168.2.1.
De IP range die uitgedeeld wordt gaat van 192.168.2.10 t/m ...60
De instelling in de router staat op bind-ip-to-mac address dus de laptop krijgt altijd 192.168.2.11
Hij blijft hangen bij het verkrijgen van een IP adres, nadat de router en de laptop elkaar gevonden hebben.
Als de desktop uitstaat en de laptop verbinding probeert te krijgen, blijft de laptop eindeloos wachten tot hij een ip adres krijgt. Zet je tijdens dit proces de desktop aan, dan krijgt de laptop meteen nadat de desktop zijn ip adres (192.168.2.10) gekregen heeft, ook zijn eigen ip adres (192.168.2.11).

het is dus net alsof de router in een vaste volgorde de IP adressen wil uitgeven.
Als ik de optie "bind ip adress to mac" uitzet, maakt dit voor het gehele prces geen verschil. Het probleem blijft bestaan.

Thanks,
Gurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
Hey Gurt,

Je hebt verder geen beveiliging erop staan, iets als DHCP over IPsec, of misschien staat DHCP relay aan? Zie pagina 34 van de Vigor 2700G user guide.

Kun je anders wat screenshots hier dumpen van je DHCP server. Ik heb zelf weinig ervaring met Vigors, maar er moet ergens iets logisch te verklaren zijn. Als je een kabel tijdelijk gebruikt voor je laptop(s), heb je dan hetzelfde probleem?

[ Voor 0% gewijzigd door Saab op 19-03-2008 16:02 . Reden: gebruikelijke typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal even checken in die manual en de config tool. Thanks.

Nee, als ik met een kabeltje aan de router ga hangen krijg ik direct een goed ip toegewezen, zonder problemen. Lijkt hem dus puur een wifi ding te zijn.

Ik kom terug op die tip van je uit de manual.

Thx,
Gurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Saab,

Nope, geen speciale beveiliging aanstaan. Dat is het dus niet.

Groet,
Gurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
Kun je niet even een uitdraai maken van je setup in de Vigor? Er zit vaak toch wel ergens een optie om je config te bewaren als een .ini bestand. Ik weet het anders ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zal eens kijkenof ik dat kan doen zonder mijn hele hebben en houwen op het Internet te gooien ;-)

Ander vreemd punt is dat de laptop (indien verbinding gelukt is) een goed ip nummer binnen de juiste range krijgt als de desktop aanstaat en verbonden is. Sluit ik nu de desktop af, dan blijft de verbinding van de laptop intact, maar krijgt de laptop wel ineens een ip nummer dat totaal niet overeenkomt met de door de router uitegegeven reeks?

Ik kom terug met de settings.

groet,
Gurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
Hmm, lijkt er toch wel op dat er ergens nog een DHCP server draait. Kijk nog eens goed op je desktop of je geen DHCP services hebt draaien(cleint service is ok)

Pagina: 1