• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09-2025
Gisteravond heb ik mijn Asus A6T laptop op standby gezet zoals ik wel vaker doe. Normaal gesproken is er dan niks aan de hand. Echter vanmorgen ging het iets anders dan normaal.

Ik open het scherm, druk op enter om de laptop weer te starten en toen zaten er allemaal strepen op het scherm en zag de resolutie er niet uit als normaal. Ook zag ik een melding op het scherm, volgens mij ging het over de beeldscherm adapter of videokaart. Het was alleen niet goed te lezen. Ik dacht dat het met een reboot wel goed zou komen.

Ik reboot hem dus door power knop ingedrukt te houden zodat hij uit gaat en daarna weer aan te zetten. Scherm gaat gewoon aan, alleen geen Asus logo en ook geen bios info helemaal niks meer. Ik laat hem gewoon doorbooten, maar uiteindelijk reboot de laptop automatisch zonder enige info op het scherm. Ook hierna geen Asus logo of beeld. Enkel het scherm wat wel aangaat.

Hij blijft na ongeveer 1 minuut automatisch rebooten. Hij is net 2 weken terug van een RMA vanwege de zwarte scherm ziekte waarbij het scherm helemaal niks doet, zelfs niet aangaat. Dit was allemaal verholpen en vermoedelijk is dit weer een ander probleem.

Is er een mogelijkheid om te controleren of het scherm echt defect is? Ik heb geen tweede scherm tot mijn beschikbaarheid en woon in Lyon. Zeer vervelend dat hij hier nu voor de tweede keer defect gaat. Hoe kan ik nou controleren wat er mis is of is een RMA de enige oplossing?

Het gaat dus om een Asus A6T laptop met de Nvidia Geforce 7600 videokaart. Ik draai Windows XP en draai een driver welke het al geruime tijd goed doet, ook met spellen als CoD4. Ik heb dat spel al enige tijd niet meer gespeelt en overhitting van de GPU lijkt me stug.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Damocles.NL schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:24:
Is er een mogelijkheid om te controleren of het scherm echt defect is? Ik heb geen tweede scherm tot mijn beschikking
Zonder het via een los scherm te proberen is niet uit te sluiten wat er defect is. Het kan het scherm zijn, maar het is inderdaad ook mogelijk dat de grafische kaart kapot is. Kortom, tenzij je een apart scherm hebt ben ik bang dat het toch weer een RMA wordt.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-05 04:28

MaxPoweR

-=StopTech=-

Ik heb precies hetzelfde probleem maar dan met mijn Acer 5684 met dezelfde videokaart. Hij is al eerder terug geweest maar zij konden toen niks vreemds vinden, dat zal je altijd weer zien. Hij heeft een tijdje weer goed gedaan en tot 2 dagen terug weer geen beeld bij opstart. Ik krijg wel beeld als ik hem aansluit op een externe monitor. Het valt mij op dat het beeld niet aanspringt als hij een nacht heeft uitgestaan en koud is, na verloop van tijd is het beeld weer normaal en blijft het beeld goed. Ik heb vandaag weer een RMA aangevraagd en het probleem op beeld vastgelegd zodat zij kunnen zien wat ik bedoel. Nu maar hopen dat ze het kunnen repareren.

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-05 04:28

MaxPoweR

-=StopTech=-

Laptop terug gehad, nieuwe scherm gehad en tot nu toe geen problemen meer.