reviews: Cebit 2008: Storage en servers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Topicstarter
reviews: Cebit 2008: Storage en servers
De solid state disks van Adata en andere fabrikanten van professionele ssd's maken gebruik van SLC-flashchips. Deze single level cell-chips bieden betere prestaties en een hogere duurzaamheid dan de aanzienlijk goedkopere multi-level cell-chips, die per geheugencel twee in plaats van één bit kunnen opslaan. De hogere kosten van mlc-chips zijn verantwoordelijk voor een groot deel van het prijsverschil tussen ssd's en flashkaarten van dezelfde capaciteit.
Volgens mij gaat daar even ergens iets mis en moet dat "De hogere kosten van slc-chips..." zijn?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
Ik denk eerder andersom, dat de mlc-chips een stuk duurder zijn (ipv goedkoper), maar zeker weten doe ik het niet, dus ik wacht even iemand af die het wel weet :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Waarom is het zo moeilijk? In het eerste deel wordt duidelijk aangegeven dat SLC beter, maar duurder is. Vervolgens wordt aangegven dat het verschil tussen MLC en SLC het prijsverschil tussen flashkaartjes en SSD verklaart, maar wordt er even een verkeerde combi gemaakt tussen prijsniveau en techniek.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

"De hogere kosten van mlc-chips" hoort inderdaad "De hogere kosten van slc-chips" te zijn. Dit is gewijzigd in de tekst.