Mogelijk in Windows om Notebook/Desktop te detecteren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

in een applicatie waaraan ik werk zit de mogelijkheid om 'offline' te werken, normaal communiceert deze applicatie altijd met een server. Nu wil ik deze mogelijkheid beperken tot notebooks/laptops. De applicatie draait op windows, geen windows mobile ofzo. Is er een API of dergelijks waaraan ik kan opvragen of het om een notebook/laptop gaat of om een vaste pc? Heeft iemand eerder ooit zoiets dergelijks gehad? Hoe heb je het destijds aangepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het lijkt me sterk dat dit op de een of andere manier betrouwbaar automatisch af te leiden is.

Je zou natuurlijk wat kunnen truuken door te kijken naar bepaalde devices die "meestal" "alleen op notebooks" aanwezig zijn maar ik verwacht niet dat je daar echt iets uit af kan leiden.

Maar waarom die beperking? Voor iemand met een vaste PC met connectieproblemen lijkt me een "offline" optie ook erg nuttig.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:18

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Via WMI query's kan het:

How Can I Determine if a Computer is a Laptop or a Desktop Machine?

Al zul je vermoedelijk nooit een 100% betrouwbaarheid halen

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:47

TeeDee

CQB 241

Een notebook heeft afaik altijd een battery. Die kan je imo prima aanspreken via <insert> API.

Schiet me trouwens te binnen dat je misschien mbv ManagementObjectSearcher het e.e.a. op kan vragen.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah thnx, zelf zat ik al te denken aan het kijken naar de aanwezigheid van een batterij/accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

waarom kijken naar het type computer? mag je op een desktop niet offline werken?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht je het zelf gaan detecteren dan:

Accu (vooral wanneer niet op netstroom)
Mobile chipsets / CPU / GPU
Cardbus / PCMCIA slot
TFT scherm
Powerplans
Wireless connectie / gebrek aan bedraade verbinding
Touchpad ?

Zo kun je vast nog wel wat zaken bedenken waarop je in combi kunt opmaken of het een laptop of desktop is.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2008 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:40
HOWTO get the device power status. Simpel v.b. van microsoft in verschillende programeer talen hoe je de accu status b.v. 90% kan opvragen.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djexplo schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 09:14:
HOWTO get the device power status. Simpel v.b. van microsoft in verschillende programeer talen hoe je de accu status b.v. 90% kan opvragen.
Mijn laptop zit vaak aan de stroom, is het dan een laptop of desktop ? Desktops kunnen achter een UPC zitten, simpel is er niet in de computer wereld :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 09:42:
[...]

Mijn laptop zit vaak aan de stroom, is het dan een laptop of desktop ? Desktops kunnen achter een UPC zitten, simpel is er niet in de computer wereld :+.
Maar als jouw laptop op stroom aangesloten zit, is de accu via een API hoogstwaarschijnlijk nog benaderbaar. En als jouw desktop op een UPC zit, geeft hij niet via de accu-status in Windows de accu-status van de UPC weer. Hij 'denkt' dat hij dan gewoon op netstroom zit. Maw; geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Face_-_LeSS
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Is het geen optie om gewoon offline werken altijd toe te staan wanneer er geen verbinding is met de server? Of configureerbaar maken dat een beheerder bij de laptops zelf even instelt na installatie van de applicatie dat het om een laptop gaat. Of tijdens de installatie om vragen ofzo? Ik weet niet om wat voor applicatie het gaat en hoe en hoeveel er gedistribueerd word maar misschien is het een oplossing?
Pagina: 1