Toon posts:

Plug & Play lijkt niet te werken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb afgelopen week zelf een computer in elkaar gezet en de plug & play functie van mijn USB poorten lijkt niet te werken. Dat wil zeggen, niet bij alles werkt het. Mijn muis bijvoorbeeld, die een USB aansluiting heeft, werkte meteen toen ik hem aansloot. Echter mijn USB stick, maar ook een USB-kabeltje dat ik gebruik om bestanden van mijn laptop op mijn pc te zetten lijken niet te werken. Ik krijg steeds de melding dat de apparaten niet worden herkent.

Wat ik zelf al heb geprobeerd, (zonder effect)
-Dezelfde USB-poort gebruiken waar mijn muis nu opzit.
-USB aansluiten voordat ik de computer aanzet.
-Bij apparatenbeheer kijken of er foutmeldingen zijn. (is niet zo)
-USB drivers installeren. (CD die bij moederbord is geleverd zegt dat ik die drivers niet hoef te installeren omdat ik windows XP SP1 of hoger heb.)

Ik heb een Asus P5K moederbord en mijn OS is windows XP pro (32-bit, NL). Heeft iemand dit misschien ook ooit gehad of weet iemand misschien een oplossing?

edit: ik heb zojuist nog eens in apparaten beheer gekeken. en er staat nog een extra dingetje, bij USB-controllers, wanneer je de USB-stick in de PC duwt. deze geeft de volgende naam/foutmelding

-onbekend apparaat
--->Er zijn geen stuurprogramma's voor dit apparaat geïnstalleerd.

Klik op Probleem oplossen om de probleemoplosser te starten, als u problemen hebt met dit apparaat.

die probleem oplosser heb ik doorgelopen en dat heeft niet geholpen. En een stuurprogramma voor een USB-stick, daar heb ik nog nooit van gehoord. Sterker nog. De verpakking adverteerd zelfs met het fijt dat drivers niet nodig zijn. :/

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2008 11:51 ]

• Astie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-05 10:00
Steek de USB-stick eens bij iemand anders in de pc. Misschien dat hij daar wel werkt.

• donker11
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-04-2021
Gebruik je windows vista? Ikzelf heb problemen met mijn bluetooth dongle in vista.
Mss dat Vista niet goed omgaat met de stick, probeer het anders eens op een xp pc/notebook

• Astie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-05 10:00
donker11 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:18:
Gebruik je windows vista? Ikzelf heb problemen met mijn bluetooth dongle in vista.
Mss dat Vista niet goed omgaat met de stick, probeer het anders eens op een xp pc/notebook
Ik heb dat ook met mijn Bluetooth. Dit is omdat voor Bluetooth een driver nodig is die alleen tot/voor xp is gemaakt. Misschien in de toekomst wel maar ik heb de mijne van de hand gedaan en weer via de USB-kabel m'n telefoon aan de pc gehangen.:

Verwijderd

Topicstarter
astie schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:14:
Steek de USB-stick eens bij iemand anders in de pc. Misschien dat hij daar wel werkt.
Ik heb al geprobeerd bij mijn laptop, en die heeft ook windows xp pro, alleen dan de engelse editie, en daar werkt het gewoon. En die kabel om bestanden van mijn laptop naar mijn pc te zetten die werkte op mijn oude pc met windows xp wel gewoon. dus het ligt niet aan de stick of aan het kabeltje.
donker11 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:18:
zoals in mijn eerste post, ik heb windows xp, en aangezien het op mijn vorige pc en mijn laptop, beide ook windows xp, wel werkt(e) is het uitgesloten dat het daar aan zou kunnen liggen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2008 19:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht zojuist de oplossing te hebben gevonden. Ik had de chipset drivers niet geinstalleerd (dom dom dom), maar helaas, ook dit werkte niet. :X

niemand een oplossing?
Modbreak:Niet binnen 24u schoppen. Als je iets toe te voegen hebt voordat iemand anders een reply doet, gebruik de edit-knop

[ Voor 28% gewijzigd door dion_b op 19-03-2008 12:57 ]

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-05 13:51
staan je usb settings goed in je bios?

[ Voor 33% gewijzigd door sjongenelen op 18-03-2008 19:47 ]

you had me at EHLO

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-05 16:14

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Als je de laatste Intel chipsetdrivers hebt geinstalleerd zou alles toch prima moeten werken. Welke chipsetdrivers heb je geprobeerd?

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de meest recente chipset driver geïnstalleerd van de asus site, 8.3.0.1013

Wat mijn Bios betreft, er is daar een optie voor plug en play. Die setting heb ik voor de zekerheid zowel op yes als op no geprobeerd en het werkt allebei niet. Voor mijn USB-controllers in de Bios staat zo ongeveer alles op enabled.

En het gekke is dat mijn muis het wel doet en daar heb ik ook niks voor hoeven te installeren/ is plug en play. :?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:38

M2M

medicijnman

er zijn drivers nodig voor je USB stick, echter normaliter zitten die standaard in win-doos en worden die geinstalleerd op het moment dat je je stick er in stopt. In een standaard windows met SP1 en SP2 werkt dat normaal als een zonnetje.

dus of je windowsinstallatie is niet helemaal lekker, wat het probleem moeilijker maakt,
of je windows is niet gepatched met service packs,
of je usb stick is dood (aan het gaan).
of je heb de usb aansluitingen op het moederbord omgewisseld (in het geval dat je de frontside USB pannel gebruikt, en de pinnetjes niet op de correcte manier in je moederbord gestopt hebt.)

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle USB poorten geprobeerd en het lijkt me sterk dat ik ze allemaal verkeerd heb aangesloten, temeer omdat mijn muis wel werkt.

Ik heb SP2. kun je me misschien zeggen waar ik eventueel drivers kan vinden voor die USB stick. Ik heb hier namelijk nog nooit van gehoord en kan alleen voor windows 98 drivers vinden. De usb-stick is van freecom.
Pagina: 1