Ik heb afgelopen week zelf een computer in elkaar gezet en de plug & play functie van mijn USB poorten lijkt niet te werken. Dat wil zeggen, niet bij alles werkt het. Mijn muis bijvoorbeeld, die een USB aansluiting heeft, werkte meteen toen ik hem aansloot. Echter mijn USB stick, maar ook een USB-kabeltje dat ik gebruik om bestanden van mijn laptop op mijn pc te zetten lijken niet te werken. Ik krijg steeds de melding dat de apparaten niet worden herkent.
Wat ik zelf al heb geprobeerd, (zonder effect)
-Dezelfde USB-poort gebruiken waar mijn muis nu opzit.
-USB aansluiten voordat ik de computer aanzet.
-Bij apparatenbeheer kijken of er foutmeldingen zijn. (is niet zo)
-USB drivers installeren. (CD die bij moederbord is geleverd zegt dat ik die drivers niet hoef te installeren omdat ik windows XP SP1 of hoger heb.)
Ik heb een Asus P5K moederbord en mijn OS is windows XP pro (32-bit, NL). Heeft iemand dit misschien ook ooit gehad of weet iemand misschien een oplossing?
edit: ik heb zojuist nog eens in apparaten beheer gekeken. en er staat nog een extra dingetje, bij USB-controllers, wanneer je de USB-stick in de PC duwt. deze geeft de volgende naam/foutmelding
-onbekend apparaat
--->Er zijn geen stuurprogramma's voor dit apparaat geïnstalleerd.
Klik op Probleem oplossen om de probleemoplosser te starten, als u problemen hebt met dit apparaat.
die probleem oplosser heb ik doorgelopen en dat heeft niet geholpen. En een stuurprogramma voor een USB-stick, daar heb ik nog nooit van gehoord. Sterker nog. De verpakking adverteerd zelfs met het fijt dat drivers niet nodig zijn.
Wat ik zelf al heb geprobeerd, (zonder effect)
-Dezelfde USB-poort gebruiken waar mijn muis nu opzit.
-USB aansluiten voordat ik de computer aanzet.
-Bij apparatenbeheer kijken of er foutmeldingen zijn. (is niet zo)
-USB drivers installeren. (CD die bij moederbord is geleverd zegt dat ik die drivers niet hoef te installeren omdat ik windows XP SP1 of hoger heb.)
Ik heb een Asus P5K moederbord en mijn OS is windows XP pro (32-bit, NL). Heeft iemand dit misschien ook ooit gehad of weet iemand misschien een oplossing?
edit: ik heb zojuist nog eens in apparaten beheer gekeken. en er staat nog een extra dingetje, bij USB-controllers, wanneer je de USB-stick in de PC duwt. deze geeft de volgende naam/foutmelding
-onbekend apparaat
--->Er zijn geen stuurprogramma's voor dit apparaat geïnstalleerd.
Klik op Probleem oplossen om de probleemoplosser te starten, als u problemen hebt met dit apparaat.
die probleem oplosser heb ik doorgelopen en dat heeft niet geholpen. En een stuurprogramma voor een USB-stick, daar heb ik nog nooit van gehoord. Sterker nog. De verpakking adverteerd zelfs met het fijt dat drivers niet nodig zijn.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2008 11:51 ]