Klein probleempje;
In 'network neighborhood' ziet iedere computer alleen zichzelf, wat is daar de oorzaak van?
Config:
2X win 98 compu met beide 10/100 netwerk kaart.
1X 10/100 hub, daar is twee maal een goede verbinding te zien.
In systeembeheer zijn geen conflicten.
Netwerk eigenschappen hebben beiden hetzelfde (op IP-adres na) mikkysoft-client+externe toegang+netwerkadapter+2X TCP-IP protocol+file en printer sharing.
IP-adressen 192.168.0.1 en 192.168.0.2, subnet mask 255.255.255.0
Op beide compu's is een map gedeelt met volledige lees/schrijf rechten.
Ik weet dat IPX preferent is boven TCP-IP dus dat is het niet.
Het merk van de kaart is sitecom en op hun website is te vinden dat de kaart niet kan werken als er al een andere kaart TCP-IP gebruikt (externe toegang) dat lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk, dat zou immers betekenen dat de kaart alleen geschikt is voor een IPX netwerk.
In 'network neighborhood' ziet iedere computer alleen zichzelf, wat is daar de oorzaak van?
Config:
2X win 98 compu met beide 10/100 netwerk kaart.
1X 10/100 hub, daar is twee maal een goede verbinding te zien.
In systeembeheer zijn geen conflicten.
Netwerk eigenschappen hebben beiden hetzelfde (op IP-adres na) mikkysoft-client+externe toegang+netwerkadapter+2X TCP-IP protocol+file en printer sharing.
IP-adressen 192.168.0.1 en 192.168.0.2, subnet mask 255.255.255.0
Op beide compu's is een map gedeelt met volledige lees/schrijf rechten.
Ik weet dat IPX preferent is boven TCP-IP dus dat is het niet.
Het merk van de kaart is sitecom en op hun website is te vinden dat de kaart niet kan werken als er al een andere kaart TCP-IP gebruikt (externe toegang) dat lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk, dat zou immers betekenen dat de kaart alleen geschikt is voor een IPX netwerk.