Toon posts:

Standaard netwerk vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Klein probleempje;
In 'network neighborhood' ziet iedere computer alleen zichzelf, wat is daar de oorzaak van?

Config:
2X win 98 compu met beide 10/100 netwerk kaart.
1X 10/100 hub, daar is twee maal een goede verbinding te zien.
In systeembeheer zijn geen conflicten.
Netwerk eigenschappen hebben beiden hetzelfde (op IP-adres na) mikkysoft-client+externe toegang+netwerkadapter+2X TCP-IP protocol+file en printer sharing.
IP-adressen 192.168.0.1 en 192.168.0.2, subnet mask 255.255.255.0
Op beide compu's is een map gedeelt met volledige lees/schrijf rechten.

Ik weet dat IPX preferent is boven TCP-IP dus dat is het niet.
Het merk van de kaart is sitecom en op hun website is te vinden dat de kaart niet kan werken als er al een andere kaart TCP-IP gebruikt (externe toegang) dat lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk, dat zou immers betekenen dat de kaart alleen geschikt is voor een IPX netwerk.

• Aboe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 08:51

Aboe

kunnen ze elkaar pingen?!

heb je 'i want to be able to give others access to my files/printers' aanstaan!?
ff op 'File and Print sharing' button rammen

heb je bij properties van 'File and Printer sharing for M$ networks' een van de bakken 'browsemaster' op auto of yes staan?

'client for M$ networks' ook geinst?
zoja, vergeet quick-logon niet..
zonee, ook ff insten..

euhj.. meer weet ik zo ff niet..
suc6!

Verwijderd

Topicstarter
thx maar no go.

effe checken,
File and print sharing beide aangevinkt, Browsemaster staan beide op auto, client voor M$ network is geinstaleerd met quick logon aan.

Dat is het dus niet. Het is zo raar omdat alles het wel op mijn 10 MBit netwerk deed.

Zou het kunnen zijn omdat mijn moederbord te vol zit? Abit BP6 heeft twee PCI sloten met een gedeelde IRQ en een PCI slot wat geen bus mastering ondersteund.
config BP6:
AGP videokaart.
PCI slot1 matrox millenium videokaart.
PCI slot2 Adaptec 2940UW pro SCSI controller.
PCI slot3 Voodoo 2 kaart
PCI slot4 Geluidskaart
PCI slot5 sitecom 10/100 netwerkkaart.
Verder geen PCI sloten meer over en de ISA sloten zijn niet bezet

Oh ja, beiden kunnen zichzelf pingen op naam en ip-adres maar beiden kunnen de ander niet pingen.

Verwijderd

ik heb het zelfde probleem...please help !!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm..
Het feit dat ik de ander niet kan pingen en het feit dat beide kaarten zichzelf wel zien sluit mijns inziens uit dat het een softwarefout is.
Ik heb nog nooit van een kapotte UTP kabel gehoort, maar wie weet.
Ik ga effe kabeltjes wisselen laat het nog wel weten.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm..
De kabels waren het dus niet.
Inmiddels PCI steering uitgezet (de kaart heeft IRQ 11 samen met 5 anderen!!!) maar toen wou m'n compu niet meer opstarten, zucht :(

Heeft iemand nog een idee?

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 09:34

CasGas

.

poekie:

heb je wel een cross-over utp kabel i.p.v. een normale utp kabel?

Settler

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-08 09:16
Settler: lezen! poekie heeft een hub! en dus geen crosslink kabel.

poekie, wat voor kabels gebruik je eigenlijk? kant en klare cat-5 kabels of zelfgefabriceerde? ik had namelijk hetzelfde probleem en dacht dat het softwareprobleem was. ik had het opgegeven en wilde nieuwe kaartjes halen. deze keer 3com. slimme verkoper bij memo zei dat het toch aan de kabel zou liggen. ik had ze namelijk zelf gemaakt en echt 1op1 doorverbonden, wat blijkbaar niet kon op 100mbit. (moest vanuit echt 1op1-aansluiting aan beide kanten van kabel draad 3 en draad 6 omwisselen.) een middag <knip, knipper de knip> later vlogen m'n bestanden met 200mbit van de ene naar de andere compu. :) (heb een switch ipv hub)

en als je gekochte kabels gebruikt moet je wel zeker weten dat ze ook 100mbit doen.

btw. kun je niet beter ff de reference drivers van realtek downen. (+/- 25kb) er zit een realtek 8139 chip op jou kaartje.

hoop dat je er wat aan hebt. suc6 :)

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels beide getest (crosslink en via een switching hub met hetzelfde resultaat, het werkt niet.

De kabels die ik gebruik zijn niet zelf gemaakt, gewoon CAT5 molded UTP kabels.
Ik meen dat alle CAT 5 kabels 100MBit aankunnen, ik heb nooit anders gehoord/gelezen.

Realtek reference drivers gedowned werkt ook prima maar het diagnostische programma zegt i/o Register O.k. maar bij loopbacktest failed (op hetzelfde moment gaat de led op de hub uit) ??? Wat betekent dat?

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:53
tcp/ip protocol
ipx/spx protocol
file and printer sharing
client for ms networks

als je die allemaal hebt aanstaam zouden in principe de pc's elkaar kunnen zien..

[edit] en natuurlijk ff een schijf delen ofzo, anders zie je nog nix Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Verwijderd

Topicstarter
haha (de bekende boer met kiespijn) grapjas.

Turlijk werkt het dan in pricipe.
De grap is dat het wel vaker praktisch niet werkt en theoretisch wel, zo ook hier.
Als je bovenstaande berichten had gelezen dan had je al gezien dat we al wat verder waren dan de 'basics'

Verwijderd

ik ken dat probleem fucking goed, waarschijnlijk een IRQ probleem bij een van de PC's. Kijk even alles na bij apparaatbeheer, ik had geen uitroeptekentje, maar hij had wel een ongeschikt IRQ...

Nu heeft hij IRQ 10 en geheugenbereik 0310 - 031F. Eerst zat dat geheugenbereik fout waardoor geluidskaart zijn eigen niet kon krijgen, wat dat eigenwijze plug & pray ding toch wel wou enzo, en dus deed netwerkkaart het maar half enzo.. Ook een tipje, zet je netwerkkaart in PCI-1, heb je een AGP kaart? dan zorgt dat ook voor wat Airflow..!
Daaronder videokaart (V3)
Daaronder geluidskaart
Daaronder weer videokaart

Lijkt me wel werken

Heb jij nou 3 videokaarten ?!?!?!?!

• PieterJ
  • Laatst online: 26-08 15:43
Maak van de 0 in je IP address eens een 1.

Verwijderd

Zitten ze beide wel in de zelfde workgroup?

• PieterJ
Zolang ze elkaar niet kunnen pingen heeft
workgroup settings geen enkele zin.

Vooropgesteld natuurlijk dat alleen TCP-IP als protocol wordt gebruikt.

Oh ja:
IPX preferent is boven TCP-IP
Gebruik je IPX/SPX

[EDITS]
QUOTE is een moeilijk woord.

Verwijderd

Topicstarter
Cola-Junkie: ik denk dat je gelijk hebt wat het irq betreft omdat irq 11 nu door 5 apparaten gedeelt wordt, waaronder de netwerkkaart. Het onderling verwisselen van PCI sloten heeft geen effect en ik heb een standaard 4 MB agp kaartje met de voodoo 2 om op een 17" te gamen en heb de Matrox PCI videokaart nodig om mijn 21" FF mac monitor aan te drijven.

PieterJ heb ik geprobeert geen effect en ik gebruik inderdaad alleen maar tcp/ip.

Het moet toch mogelijk zijn om door deductisch te redeneeren achter de fout te komen!!!
Als ik "find computer *.*" doe, dan vinden ze beide zichzelf en niet de ander zonder dat het 'trafic of act' lampje van de hub oplicht. Krijg de indruk dat als ik alle kabels lostrek het geen verschil maakt, wat me toch weer doet denken aan een hardware i.p.v. een software probleem

• PieterJ
Hum, vaag.

Oke tweede poging:
kaarten staan op full-duplex.
kaarten staan op 100mbit. Hub is 10mbit.
Deinstaller TCP-IP. En gebruik even NETBUEI. Aan dit protocol kan je niets fout instellen.

Verwijderd

Topicstarter
And it's another NO GO!

Kaarten zijn switchable 10/100 MBit kaarten die op full duplex staan.
De hub is ook een 10/100 switchable dual speed hub.

TCP/IP eruit gehaald en alleen netbuei als protocol geinstaleerd, resultaat; geen verschil.

Ik begin zo langzamerhand de hoop op te geven, alle mogelijkheden zijn immers uitgeput.

• PieterJ
Ik doe nog een poging.

Hoe staan je kaarten? Half-duplex, full-duplex of auto?

full-duplex is bij hub uit den boze. Sorry, beetje verkeerd geformuleerd in mijn vorige mail.
Als je kaarten op auto staan. Helpt het mischien om half-duplex te forceren.
Het zelfde geld voor de speed. forceer eens 10mbit.
Als dit niet helpt weet ik het niet meer. Sorry.

Verwijderd

***********never mind**************

Verwijderd

Waarom smijt je al je kaarten er is niet uit, behalve AGP-kaart en netwerkkart natuurlijk. Dan weet je direkt of het IRQ conflict is of niet. Of dat het de realtek chipset is. Heb namelijk al gehoord dat deze bij vele PC's compatibiliteits Problemen geeft met verschillende moederborden.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 15:15
ik had ook zoveel problemen met die gare realtek 10/100 kaarten. ik wou hem aan een andere 100mbit kaart hangen, maar dat ging dus niet. hij kon wel zichzelf pingen, maar iemand anders niet. gekke is met een andere realtek kaart die 10mbit is werkt het zaakie wel. ook het forcen van het netwerk op 10mbit half duplex werkte niet. als iemand hier het antwoord op weet, laat het mij dan weten.....

Verwijderd

Topicstarter
Bebop: Dat zou ik in eerste instantie al doen en wellicht dat ik het nu ga doen ware het niet dat het HEEL HEEL MOEILIJK is om daarna weer de 21" fixed frequency sync on green Supermac monitor aan de praat te krijgen die aan de Matrox Millenium II PCI kaart hangt (zoals je misschien wel weet moet je dan de texas instruments chipset die op de MM II kaart zit hacken/tweaken). Dus dat wil echt als allerlaatste mogelijkheid doen, kortom nu dus.

Het enige at ik nog ga doen is de gare realtek/sitecom kaart vervangen door een intel pro 10/100, ik las daar bij arsd technica wat goeie dingen over.

Ik post wel als ik het antwoord heb

Verwijderd

gewoon peer to peer dus ff microsoft client en tcp ip toevoegen en zorgen dat alle pc`s in de zelfde werkgroep zitten

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Had dit een tijdje geleden ook.
Alles was correct geïnstalleerd (lees: geen foutmelding van windows), maar toch werkte het niet.

Alles geprobeert, andere kabels, opnieuw geïntalleerd maar nixs hielp.
Wat bleek, 1 kaart was gewoon aan gort, maar liet zich wel installeren.

Dus vervang eerst 1 kaart en test het, doe het zelfde met de andere kaart mocht het nog niet werken..

Wanneer jij je je kaarten installeert, kabel er tusen, dan moet je kunnen pingen.
Werkt dit niet, is of de kabel aan gort of 1 van je kaarten.
Ondanks dat het eerst wel werkte.
Statische elektriciteit is een raar iets Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif en kan je kaarten v*rn*uk*n

Mzzl Diamon

And The Only One

Pagina: 1