Toon posts:

Bij Remote Desktop Connectie Zwart beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende situatie:

- 3 Monitoren worden aangestuurd door 2 VGA kaarten. (1 Nvidia Quadro 285 SFF deze stuurt 2 monitoren aan. 1 Matrox deze stuurt 1 monitor aan). De één is AGP de ander is PCI.
- Windows XP Engels
- Nvidia kaart is digitaal aangesloten op 2 monitoren. De Matrox analoog.

Zodra ik via VPN met Remote Desktop een connectie maak naar mijn pc (pc A)vanaf een willekeurige PC (pc B), wordt na het inloggen mijn connectie verbroken en op de linker monitor van pc A springt op zwart en deze is pas weer bruikbaar na een reboot van de pc (pc A).
De linker monitor zit aangesloten op de Nvidia kaart

Het linker scherm is ook de primary monitor. Echter maakt het geen verschil welke van de 3 de primary is. Elke keer springt het linker scherm op zwart en wordt de RDP Sessie verbroken.

Overigs kan ik vanaf pc A wel met RDP andere servers / pc's overnemen.

Met VNC heb ik nergens last van. Iemand een idee wat het probleem veroorzaakt en / of op te lossen is? Ik heb geen relevantie topics gevonden hierover.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om verbinding te maken, nadat je maar één monitor hebt aangesloten?
Zo kun je een aantal andere zaken uitsluiten. Als het lukt om verbinding te maken, zit er iets fouts bij je monitors en / of instellingen.

Verwijderd

Topicstarter
Kan het zijn dat de Nvidia en Matrox kaarten niet gecombineerd kunnen werken tijdens RDP?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Wat gebeurt er als je 'mstsc /console' uitvoert, en dan verbinding maakt met de pc?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

CodeCaster schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 13:58:
Wat gebeurt er als je 'mstsc /console' uitvoert, en dan verbinding maakt met de pc?
Dit geldt alleen voor Windows (2000) 2003 omgevingen en niet zoals TS heeft, XP systeem.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 11:10:
Heb je al geprobeerd om verbinding te maken, nadat je maar één monitor hebt aangesloten?
Zo kun je een aantal andere zaken uitsluiten. Als het lukt om verbinding te maken, zit er iets fouts bij je monitors en / of instellingen.
Met één monitor gaat het wel goed.

Verwijderd

Dan lijkt het of jouw hoofdscherm (Waar jouw taakbalk, Menu Start etc zit) niet op je juiste videokaart / videopoort is aangesloten.
Sluit je monitor is aan op je 'hoofdaansluiting', vervolgens de andere monitors aansluiten. Dan zou het goed moeten gaan.
Pagina: 1