Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op een DVD een heleboel foto,s staan en wilde deze kopiëren naar de harde schijf en dan weer op een reserve DVD .
Nu was er iets fout gegaan met het kopiëren naar de harde schijf en moest ik de computer opnieuw opstarten .
Ik wilde mijn DVD weer openen om de foto,s te controleren en er is zeker meer dan de helft verloren gegaan .
Nu weet ik dat er een programma bestaat om de foto,s terug te halen maar weet echt niet meer hoe ik deze kan vinden .
Als iemand van jullie weet hoe ik de foto,s op DVD kan terug halen dan zie ik dit graag .
Alvast Bedankt.

Verwijderd

Die programma's zijn over het algemeen gericht op crappy flashkaarten of andere bestandssystemen die corrupt zijn geraakt. De kans dat je een beschadigde DVD weet te redden is erg erg klein. Daarom: externe disk halen voor je toekomstige backups en het liefste twee :)

Ik gok trouwens dat je brakke DVD de oorzaak van de crash is geweest, niet andersom :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2008 10:43 ]

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-01 16:05
Probeer het eens met Isobuster.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Probeer het anders eens met een andere dvd-speler, de leesgevoeligheid van een laser kan door bijvoorbeeld stof of nicotineaanslag behoorlijk aangetast worden.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Verwijderd

Topicstarter
warcow schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 11:02:
Probeer het eens met Isobuster.
Bedankt voor je grote TIP want met isobuster heb ik alle foto,s weer terug .
Heel goed programma .

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01 17:42
das wel beter. toch zou ik de tip van neo wel in gedachten houden: backups met dubbele externe schijven. en periodiek ook inderdaad een dvd, maar vertrouw nooit alleen op optische schijven voor backups, omdat de kwaliteit van dvd's gewoon erg verschilt, en daarmee dus ook de levensduur.

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Pagina: 1