Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[css] div met bepaalde grote toch met tekst mee

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een div een bepaalde grote geven zodat hij niet alleen maar de grote van de regel zelf heeft, maar als er de tekst buiten de grote van de div komt moet de div ook groter worden, is dit mogelijk?

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is? Hier en op google kan ik niet veel vinden komt ook omdat ik geen zoekwoorden weet.

• juhet
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:14
je kunt met css min-height gebruiken. Of er een horizontale versie is, kan ik je niet vertellen.

Waarschijnlijk ben je op zoek naar min-height ;)

3 leuke cadeautips voor een theeliefhebber!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:28

TeeDee

CQB 241

min-width ;)

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
jep dat zocht ik, hartstikke bedankt!!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Volgende constructie lijkt ook wel eens te werken:
HTML:
1
2
3
4
5
   <div id="meerekkend">
      <p>bla</p>
      <p>bla</p>
      <p style="clear:both;">bla</p>
   </div>

... zeker als je nog es met floats etc werkt: min-height wordt nl. niet door elke browser even goed begrepen.

• Geert.H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:37
Min-height/min-width wordt niet ondersteund door IE6 en lager, echter bij IE6 werkt height van zichzelf al als een min-height. Wat je dus nog even meot doen is voor IE6 de hoogte in height opgeven, kan je ook doen door middel van:
code:
1
* html element { height ..px; }

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik de height opgeef (naast min-height) voor browsers die min height niet ondersteunen, krijg ik dan niet dat in oudere browsers teksten die te lang zijn toch over de div heen gaan?

• H004
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05 19:55
Dan gebruik je hiervoor conditional comments, zodat je browserspecifieke css-regels kan definiëren.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Geert.H schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 17:48:
Min-height/min-width wordt niet ondersteund door IE6 en lager, echter bij IE6 werkt height van zichzelf al als een min-height. Wat je dus nog even meot doen is voor IE6 de hoogte in height opgeven, kan je ook doen door middel van:
code:
1
* html element { height ..px; }
Gebruik dan aub Conditional Comments ipv gebruik maken van "bugs" en verschillen in browsers:

code:
1
2
3
<!--[if lte IE 6]>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="ie6.css">
<![endif]-->

Uitleg:
Het is eigenlijk gewoon een if-statement, dat alleen door IE gelezen wordt. Er zijn verschillende mogelijkheden, hier wordt de "lte" gebruikt, wat "less then or equal" betekend. Voor meer info kun je o.a. bij PPK terecht.

[ Voor 20% gewijzigd door OkkE op 19-03-2008 10:12 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Geert.H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:37
Idd je hebt gelijk, over het algemeen gebruik ik zelf ook conditional comments. Heb alleen ook de slechte gewoonte dat als het om één regeltje het er toch zo in te zetten.
Pagina: 1