Toon posts:

Connecten met Microsoft Compatibility Exchange

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

We zijn druk bezig met het overstappen naar Windows Vista op onze clients! Dit is een grote ingreep en willen zoveel mogelijk problemen voor zijn.
We gebruiken de ACT 5.0 tool die Microsoft zelf aanbiedt als hulp middel.

Als test heb ik ACT 5.0 op een Virtuele windows 2003 server Standard Edition lopen (VMware Server) Microsoft SQL server 2005 loopt ook op deze VM. Als client gebruik ik een fysieke Windows XP machine.

Het binnen halen van client gegevens m.b.v. DCP's gaat goed. Alles staat netjes in de ACM (Application Compatibility manager). Maar als ik wil verbinden met Microsoft Compatibility Exchange (dus met een Microsoft service op het internet, standaard functie in ACT 5.0) Geeft ACT het volgende aan:

"ACT was unable to connect to the Internet to check for Microsoft Compatibility Exchange acces due to the following error:

Unable to connect to the Remote server
No connection could be made because the target machine actively refused it

Verify your Internet settings and try again"

Ik heb mijn VM server op ons domein aangemeld en verkrijg gewoon een IP etc. Ik kan ook normaal via de browser op het internet. Firewall o.i.d. is het ook niet.

Heeft het te misschien te maken met het feit dat ik wil verbinden met een VM? iemand enig idee?

Alvast bedankt voor de reacties d:)b

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kijk eens in de logs van je proxyservers/firewalls? Wat heb je al ondernomen om dit op te lossen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 10:08:
Kijk eens in de logs van je proxyservers/firewalls? Wat heb je al ondernomen om dit op te lossen?
dankje voor de snelle reactie!,

Het was inderdaad een probleem met de firewall! d:)b