Internal power error[Vista]

Pagina: 1
Acties:

• lkeijmel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-02 16:25
Ik heb al een tijdje m'n pc met vista uitgerust en draaide ook prima. Tot gisteravond, ik was namelijk even weg gegaan en toen ik terugkwam zag ik dat mijn pc aan het rebooten was, op zich niet zo'n ramp maar nadat je keurig het laadbalkje van vista gezien had gaf hij een BSOD met INTERNAL_POWER_ERROR en begon weer met rebooten.

Ik heb toen aangegeven dat hij in de veilige modus moest starten en daar gaf hij na het laden van crcdisk.sys ook dezelfde BSOD. Dan maar een tijdje uitgezet en ondertussen op een andere pc zitten google'en naar het probleem en zou kunnen dat het iets met de pci kaarten e.d. te maken zou kunnen hebben dat de voeding het niet meer trekt. Dus na alle overbodige kaarten en hdd's losgemaakt te hebben nog eens geprobeerd en toen startte hij wel op in de veilige modus, maar kon niks vinden wat op een fout duidde. Had wel even VMware gedeinstalleerd, had het namelijk net geïnstalleerd toen ik wegliep, en geprobeerd om weer normaal te booten maar dat leverde wederom bovenstaande BSOD op.

Een ander punt wat ik tegenkwam op google dat het te maken zou kunnen hebben met het ram geheugen, dus heb er 1 reepje van 1gb er in laten zitten en memtest gedraaid, geef geen errors dus ik denk niet dat het daaraan kan liggen dan.

Daarna de laatste poging gewaagd voordat ik ging slapen en gaf die op eens PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA als BSOD terug, maar de volgende BSOD(na een keer rebooten) was wel weer de INTERNAL_POWER_ERROR.

Het enige wat ik nog moet proberen is een andere voeding om de huidige uit te sluiten, maar dat kan ik vanavond pas doen, zit namelijk op m'n stage dus even een oplossing uitproberen zit er niet in nu.

Specs van m'n pc:
AMD 64 X2 2200+
4gb DDR2 RAM
ATI Radeon x1650 dvi
Seagate 200gb hdd
Plextor DVD brander
650W voeding

Toevallig iemand die de oplossing kan bieden?

• ET
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-01 19:33

ET

• lkeijmel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-02 16:25
Dat zou inderdaad een mogelijkheid kunnen zijn, zal dit vanavond ook eerst eens proberen.