Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internet explorer lockdown

Pagina: 1
Acties:

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-10 16:59
Hoi allemaal,

Even een vraagje, onze proxy (ipcop) server is van het weekend overleden :(
Na een eervolle begrafenis ben ik op zoek gegaan naar een andere oplossing om ons call centre ( 20 werkplekken met windows 98 ) weer te beveiligen.
De werknemers moeten maar op 1 site kunnen voor de rest niks.

Ik heb gisteren al een uur zitten googlen en allerlei tooltjes geprobeerd maar niks lijkt te werken:(

Weet iemand een lokaal tooltje om te installeren op win98 en ervoor te zorgen dat ze maar bij 1 site kunnen?

Proxy server is nu even geen oplossing.

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Serieus, een callcenter dat nog met windows 98 werkt? :o
Ik denk als je de hoop wilt hebben om de boel goed dicht te timmeren je toch zeker met Windows XP aan de gang zult moeten...
Elk tooltje dat je lokaal op een win98 machine zet, is volgens mij zeer simpel uit te schakelen

edit:
Zo ook met een regedit scriptje natuurlijk, die kun je op exact dezelfde wijze onschadelijk maken ;)

[ Voor 16% gewijzigd door MaikelG op 18-03-2008 09:59 ]

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• pennenlikker
dat is A mijn vraag niet en B ik kan win98 wel dicht zetten met een regedit scriptje.

Weet iemand hier misschien een oplossing voor?

En wat nou nooit meer Alice.. lekker vrouwtje hoor ;) reclames mogen blijven van mij part

[ Voor 25% gewijzigd door pennenlikker op 18-03-2008 09:54 ]

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 17:37

ajhaverkamp

gewoon Arjan

DNS uitschakelen voor de PC's (tenzij dit een probleem is voor andere functionaliteiten). Vervolgens enkel de dnsnaam + ip in het HOSTS bestand op de clients zetten. Ze kunnen dan enkel nog browsen naar andere websites als ze het IP adres daarvan weten.

This footer is intentionally left blank

• pennenlikker
ajhaverkamp schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 09:53:
DNS uitschakelen voor de PC's (tenzij dit een probleem is voor andere functionaliteiten). Vervolgens enkel de dnsnaam + ip in het HOSTS bestand op de clients zetten. Ze kunnen dan enkel nog browsen naar andere websites als ze het IP adres daarvan weten.
Kijk... das een goeie ;)

Ga ik is ff testen

• pennenlikker
Nee helaas volgens mij gaat dat niet.

http://%bedrijfsnaam%.jambo-software.com/cati/agent is de link. dus dat is niet echt in een vast ip te zetten volgens mij.

Maybe nog andere ideeen?

• pennenlikker
MaikelG schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 09:48:
Serieus, een callcenter dat nog met windows 98 werkt? :o
Ik denk als je de hoop wilt hebben om de boel goed dicht te timmeren je toch zeker met Windows XP aan de gang zult moeten...
Elk tooltje dat je lokaal op een win98 machine zet, is volgens mij zeer simpel uit te schakelen

edit:
Zo ook met een regedit scriptje natuurlijk, die kun je op exact dezelfde wijze onschadelijk maken ;)
het zijn geen ICT mensen oid, ze weten dus weing ervan af.
En als ik een maatregel heb gevonden en ze gaat het express lopen hacken kunnen ze gelijk naar huis toe, die voorwaarde zal ik ze vooraf wel vertellen.

Verwijderd

Waarom zou dat niet werken ? je pakt gewoon het IP van jambo-software.com of van onderliggende hostnamen en zet deze in je host bestandje. Kwestie van even uitzoeken of dat er 1 of meerdere zijn.

Trouwens sommige routeres/modem kunnen dit ook (URL's blocken).

Andere optie is een 2de hands PCtje regelen hier 2 netwerkkaarten indrukken, linux installeren, als gateway inrichten en klaar is kees.... pennenlikker.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2008 10:16 ]

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

pennenlikker schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 10:08:
Nee helaas volgens mij gaat dat niet.

http://%bedrijfsnaam%.jambo-software.com/cati/agent is de link. dus dat is niet echt in een vast ip te zetten volgens mij.

Maybe nog andere ideeen?
Want? http://%bedrijfsnaam%.jambo-software.com heeft geen ip-adres?
Resolve die host gewoon naar z'n ip en gooi dat in HOSTS zoals hierboven gezegd. Dan kunnen werknemers alleen nog surfen naar http://%bedrijfsnaam%.jambo-software.com. Maar ik vind het een hele hele hele (had ik al hele gezegd? :P) slechte oplossing. Mensen die ook maar een klein beetje verstand hebben van computers/windows kunnen dit makkelijk omzeilen, omdat je het op de workstations met Win98 doet...Geen gebruikersrechten, iedereen kan alles aanpassen, voordat je doorhebt dat het mis is ben je VEEL te laat, omdat je geen controle hebt...
Nee, gooi gewoon een nieuw (desnoods 2e hands) servertje in het rack en configureer hem zoals het hoort, dan weet je zeker dat je goed zit. Vooral als jij hier verantwoordelijk voor bent moet je de mensen hoger op de ladder er absoluut van overtuigen dat je geen garanties geeft zonder een fatsoenlijke proxy/firewall. IMHO dan he ;)

Permanent wintericon!

• pennenlikker
Hij resolved die host niet.

alleen jambo-software.com

En proxy in nu even geen oplossing, heb geen pc hier en kom een netwerkaart te kort.
Mijn oude ipcop is beetje opgesmeurt :)

[ Voor 53% gewijzigd door pennenlikker op 18-03-2008 10:23 ]

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:48
van www.jambo-software.com
Onze missie...
Onze missie is het ontwikkelen, leveren en ondersteunen van het ultieme software systeem dat deze visie werkelijkheid laat worden. Om dit doel te bereiken gebruiken wij de laatste softwaretechnieken, geavanceerde communicatietechnieken en de operationele kennis van onze gebruikers.
We zijn totaal toegewijd aan het verder verbeteren van Jambo door intensieve samenwerking met deze gebruikers en toonaangevende martkonderzoeksexperts.
ghegheghe :')

Maar serieus: die ene website waar ze wel op moeten kunnen, is dat lokaal of via het internet?

Edit: en idd wat wokkel zegt, op Win98 kan iedereen alles aanpassen. Dus ook het Hosts bestand.
Al weten ze het zelf niet, misschien kennen ze iemand die er wel verstand van heeft die hen uitlegt hoe dat moet. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door FlowDesign op 18-03-2008 10:26 ]

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

• pennenlikker
via internet...

[ Voor 11% gewijzigd door pennenlikker op 18-03-2008 10:26 ]

• rlKoekie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-09 14:36
ik heb vroeger wel sygate gebruikt om mn netwerk van internet te voorzien, maar dan moet je dus wel al het verkeer via 1 PC laten lopen (en die dan met een 2e netwerkkaart aan je netwerk knopen) sygate was een wat uitgebreidere dhcp server waarmee je volgens mij ook sites kan blokkeren

ff googlen op sygate 3.1 of 4.2 dan krijg je em zo te pakken

[ Voor 10% gewijzigd door rlKoekie op 18-03-2008 10:33 ]

• pennenlikker
Het is bij mensen zo dat als ze er geen direct toegang toe hebben schrikt dat al genoeg af en als ik er achter kom kunnen ze vertekken dat weten ze ... en het is een TIJDELIJKE oplossing.

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-11 08:46
ISA server misschien?? Maar even serieus....als het zo belangrijk is, mag je dan echt geen (low-budget) servertje aanschaffen?

Jij bent de verantwoordelijke, Jij moet ze overtuigen dat dat noodzakelijk is??!!

Ik kan het persoonlijk haast niet geloven - Windows 98 - 8)7

[ Voor 122% gewijzigd door Pedr0 op 18-03-2008 10:42 ]

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

• pennenlikker
welk stukje van proxy is geen oplossing word er niet begrepen? haha :)

• pennenlikker
Er komt ook een server het is een TIJDELIJKE oplossing, de reden dat win98 geinstalleerd is is dat de licenties hier nog lagen en dat het op die manier gratis was.

Wel heb ik nog een w2k3 server staan met een vrij netwerk kaart waar het internet verkeer doorheen kan gaan. Hiervoor kon ik ook geen gratis tooltjes vinden :(

[ Voor 83% gewijzigd door pennenlikker op 18-03-2008 11:08 ]

• pennenlikker
misschien ubuntu installeren op alle pc's? zijn daar wel goede tooltjes voor?

• barfieldmv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 12:36
pennenlikker schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 10:48:
Er komt ook een server het is een TIJDELIJKE oplossing, de reden dat win98 geinstalleerd is is dat de licenties hier nog lagen en dat het op die manier gratis was.

Wel heb ik nog een w2k3 server staan met een vrij netwerk kaart waar het internet verkeer doorheen kan gaan. Hiervoor kon ik ook geen gratis tooltjes vinden :(
Super tijdelijke oplossing.

Een pc van het netwerk met de oude tools installeren en die pc zowel als werkplek en als server gebruiken. Vieze oplossing maar mischien wel de oplossing.

Anders misschien een firewall installeren op de 2003 server die alleen naar de ene website verkeer doorlaat.

[ Voor 8% gewijzigd door barfieldmv op 18-03-2008 11:39 ]

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:48
pennenlikker schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 10:48:

DUDE!!??? Kom je nu pas mee aanzetten!

Lees je ff in over Win2003 server DHCP en DNS enzo op de Microsoft Knowledgebase (gewoon ff zoeken met google) dan kun je alles wat jij wil doen met tools die standaard in Win2003 Server zitten :)

Bijvoorbeeld om een stap in de juiste richting te geven: http://www.windowsnetwork..._Server_Windows_2003.html

Zoeken op Google: http://www.google.nl/sear...erver+2003+dhcp+dns+setup

[ Voor 15% gewijzigd door FlowDesign op 18-03-2008 11:48 ]

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
pennenlikker schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 10:40:
welk stukje van proxy is geen oplossing word er niet begrepen? haha :)
En welk stukje van de gegeven oplossing (DNS uit, host in hosts file opnemen, en de host is dus niet de hele URL) wordt er niet begrepen ? haha :)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:46

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ik vraag me af waarom een andere (al dan niet tijdelijke) proxy geen oplossing is?

En anders die w2k3 server leegknikkeren en er een linux variant opzetten compleet met proxy.
Desnoods in VMWare, kan je w2k3 nog laten draaien ook.
Doe eens gek en je hebt het als beginner binnen een paar uurtjes draaien.

.. en nog gratis ook...
.. en ook nog eens prima als definitieve oplossing
.. en minder werk dan alle win98 clients afgaan
.. en betrouwbaarder dan een of andere niet waterdichte oplossing

@hierboven:
Pennenlikker gebruikt een subdomein van jambo-software.com. Of het is een IP adres waar meerdere domeinen op draaien.
En dat is toch lastig als je via het IP adres daar binnen wil komen, omdat je dan het (sub)domein niet op kan geven en je daardoor niet naar de juiste site word verwezen.

[ Voor 38% gewijzigd door remco_k op 18-03-2008 11:55 ]

Alles kan stuk.

• u_nix_we_all
  • Niet online
remco_k schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 11:50:
@hierboven:
Pennenlikker gebruikt een subdomein van jambo-software.com. Of het is een IP adres waar meerdere domeinen op draaien.
En dat is toch lastig als je via het IP adres daar binnen wil komen, omdat je dan het (sub)domein niet op kan geven en je daardoor niet naar de juiste site word verwezen.
Ik zie het probleem niet zo, dan neem je toch het IP van het subdomain op in de hosts file. Desnoods zowel de toplevel domain name als het subdomain.

(Blijft wel een hele brakke oplossing maar echt rocket-science is het niet)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dit heeft niks meer met Windows als OS te maken, maar alles met een (slecht doordachte) keuze qua beveiliging.

WOS > BV

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• remco_k

remco_k

u_nix_we_all schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:20:
[...]

Ik zie het probleem niet zo, dan neem je toch het IP van het subdomain op in de hosts file. Desnoods zowel de toplevel domain name als het subdomain.

(Blijft wel een hele brakke oplossing maar echt rocket-science is het niet)
Maar als dat subdomein nou op hetzelfde IP draait zit je wel met een probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door remco_k op 18-03-2008 13:16 ]

Alles kan stuk.

• u_nix_we_all
  • Niet online
remco_k schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 13:16:
[...]

We gaan misschien ietsje off-topic, maar ik zie het probleem (nog steeds) niet.
Je kunt ook in je hosts file een subdomain hetzelfde IP geven als het bovenliggende domain, je HTTP request heeft de naam van het subdomain erin, geen probleem toch ?

In feite verschilt er dan toch niets, behalve dat je niet de DNS gebruikt voor resolving maar een lokale file ?

Verwijderd

remco_k schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 13:16:
[...]

Dit is alleen van toepassing als je op IP zou surfen en dat zijn ze niet van plan. Je moet alleen even de IPs achterhalen die nodig zijn bij die hostnamen.

• pennenlikker
Oplossing = Mozilla prism i.s.m. IEradicator ;)

Werkt super

[ Voor 81% gewijzigd door pennenlikker op 18-03-2008 14:15 ]

• remco_k

remco_k

Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 14:03:
[...]

Dit is alleen van toepassing als je op IP zou surfen en dat zijn ze niet van plan. Je moet alleen even de IPs achterhalen die nodig zijn bij die hostnamen.
Oja, natuurlijk, dat gaan ze niet doen!
Had last van een gedachtenkronkel. :)

Alles kan stuk.

Pagina: 1