Toon posts:

UNC directory emuleren op lokale dir?

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Al wat gegoogled, maar ik kom er niet uit: Ik heb een paar Access-tooltjes die ik op m'n werk gebouwd heb en gebruik. Nu staan de verwijzigingen naar files die gebruikt worden als

//blahblah/blah/text.txt

een UNC directory dus. Is het mogelijk om die directory te emuleren naar een lokale directory? Ik werk wel eens thuis en dan moet ik alle referenties naar bestanden tijdelijk hernoemen, zou mooi zijn als dit ook op een makkelijkere manier zou kunnen.

Ik zou dus //blahblah/blah willen koppelen aan E:\blah

Verwijderd

in vista kan je gewoon een netwerklocatie aanmaken,is niet zo heel gek moeilijk, XP heeft hetzelfde volgens mij...
Dat is dus in deze computer, en vista bovenin en xp(gebruik ik niet) volgens mij ergens in de kant lijn kan ook gewoon rechtermuisknop menu zijn

Verwijderd

Topicstarter
Da's volgens mij net andersom: ik kan inderdaad een driveletter toewijzen aan m'n UNC path (door het UNC path te mounten als networkdir)

Ik wil dus een UNC path creeren en toewijzen aan een driveletter

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03 13:15
een unc pad heeft naar mijn weten \\ en niet //. Wat je zou kunnen proberen is in je lokale host file een entry aanmaken met je lokale ip adres en blahblah als naam. Om te testen zou je dan ping blahblah kunnen doen en zou je een reply moeten krijgen van je lokale systeem. Maak dan een share aan op je lokale pc overeenkomstig met de share die je op je netwerk gebruikt, dan zou het moeten werken.
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 07:59:
Hallo,

Al wat gegoogled, maar ik kom er niet uit: Ik heb een paar Access-tooltjes die ik op m'n werk gebouwd heb en gebruik. Nu staan de verwijzigingen naar files die gebruikt worden als

//blahblah/blah/text.txt

een UNC directory dus. Is het mogelijk om die directory te emuleren naar een lokale directory? Ik werk wel eens thuis en dan moet ik alle referenties naar bestanden tijdelijk hernoemen, zou mooi zijn als dit ook op een makkelijkere manier zou kunnen.

Ik zou dus //blahblah/blah willen koppelen aan E:\blah

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-03 15:44
probeer eens Net Use

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:43

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik zie het probleem niet zo ?
Een UNC maak je niet, een share wel.
Share die "E:\Share" als 'blah' en hernoem je PC naar 'blahblah' et voila : e:\share is bereikbaar onder '\\blahblah\blah'.
Eventueel zou je ipv je PC te hernoemen je HOSTS file editten en daar blahblah naar je local IP verwijzen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.