USB Probleem

Pagina: 1
Acties:

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-10-2025
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een tijd een probleem met me usb muis en usb toetsenbord.
Als ik de computer lang laat aan staan bijv een nacht en ik kom terug en zet de monitor weer aan, blijkt dat de muis is vast gelopen. Ook het toetsenbord reageert niet meer.

Toen probeerde ik weer verbinding te maken met de module van de muis maar dat gaf geen positief effect.
Ik dacht dit moet aan de muis liggen, maar wat blijkt? Als ik een ander USB apparaat aansluit doet die het ook niet. Dus zo kwam ik er dus achter dat het wel een freez moet zijn.

Ook als ik de CDrom open en dicht doe blijkt de pc niet te reageren. Ook power knop werkt niet meer.

Stroom er af was dus de enige optie. Dit is minder fijn omdat ik zo bang ben dat ik op deze manier me harddisk kan beschadigen.

Shell Hardware Detection is het enige wat uit staat, maar kon niet vinden via google dat de pc dit nodig heeft.

Bios staat nu weer op standart trouwens, had alleen wat poorten die ik niet gebruik zoals paralel etc uitgeschakeld, dat kan toch geen kwaad?

Dus ja heeft iemand dit probleem ook wel eens? En als je dan de stroom er af haalt en er weer op zet na 10 minutel loopt de pc (in windows) weer vast ?

Nu heb ik een paar keer de bios op standart gezet en de stroom er afgehaalt en nu ineens lijkt hij het weer te doen.

Maar als ik dus lang de pc zo laat staan kan ie vast lopen.

Ik heb windows xp
Meeste onnodige services staan uit

Het is een asus p4s
1 usb drive extern is aangesloten. (weet niet of dit het probleem is ? )

Oh, en bij elk usb onderdeel heb ik : De computer mag dit uitschakelen om energie te besparen .. (uit gevinkt)

Hopelijk weet iemand mij verder te helpen.

Verwijderd

Ik mis nog iets zoals specs. ;)
Wat heb je zelf geprobeerd: Memtest, Orthos of Atitool voor het kijken of je PC wel stabiel is?
Om een kort verhaal lang te maken ;) kijk eens in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :)

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-02 15:18
Kan een issue zijn met de resume van suspend/standby/hibernation, kijk eens of er een bios upgrade voor is?

Misschien dat dit nog kan helpen, er staat nl. ook iets bij over resume uit sleepstates:

Battery power may drain more quickly than you expect on a portable computer that is running Windows XP or Windows Server 2003

Algemener:
Advanced troubleshooting tips for general USB problems in Windows XP

[ Voor 48% gewijzigd door Kosh66 op 18-03-2008 12:51 ]

• maartn
Bedankt voor de reacties alleen heb ik de oplossing nog niet gevonden.

De specs (oude pc)

Gewone Pentium Celeron 1700
1 GB DDR Ram
Asus P4S-533
Promise Controller SATA300 Tx4 (Bios weet ik niet, dan moet ik even kijken maar is uit 2004 geloof ik)

Schijf 0 WDC3200JB Primairy Master
Schijf 1 WDC5000KS SATA Port 1 On Controller
Schijf 2 WDC7500AA SATA Port 2 On Controller
Schijf 3 ExcelStor Freecom 160GB USB-1

Schijf 1 WDC5000KS Partitie 01 = C:\ Systeem 10.00 GB (Windows Systeem en Active Partition)
Schijf 0 WDC3200JB Partitie 01 = D:\ Data 298,09 GB
Schijf 1 WDC5000KS Partitie 02 = E:\ Data 455 GB

Schijf 2 WDC7500AA Partitie 01 = F:\ (Leeg) 698,63 GB

Schijf 3 ExcelStor Freecom Partitie 01 = G:\ Backup 153,38 GB

Dvd ReWriter SH-S202J (Samsung) Secondary Master

-

Dan zet ik vaak me monitor uit ( LCD IIyama Pro Lite 36C Oud type )
Speakers staan ook uit

Speakers, Pc, Printer (staat ook uit), Modem allemaal aangesloten op 1 stekkerdoos.

Nu zou je denken dat het daar aan ligt ? Maar als het een stroom probleem was moet dat toch al na 10 min optreden ?

Dit is wat ik doe en probeer er achter te komen wat dit nu voor probleem is voor ik weer alles op nieuw moet gaan installeren:

1. Start de PC op met BootCD
2. In Dos ga naar Ghost en zet de Image 3:1/Image.gho terug op het systeem
3. Wacht 3 minuten en start de PC op.

4. Pc in schoon opgestart en werkend. Alleen Kaspersky en Kxmixer (audio nieuwe versie) is actief.

5. PC aan laten in Utorrent downloads starten en gaan slapen.

6. Wakkerr worden volgende morgen -> PC is vast gelopen en USB lijkt dood te zijn.

7. Reset knop werkt niet, zet alleen de monitor op standby.

8. PC totaal uitschakelen en dan pas kan ik weer opnieuw opstarten.
9. Weer in Windows blijkt de muis na een minuut of 15 vast te lopen, ook het toetsenbord.

10. Enige mogelijkheid is stroom er af en er weer op.

11. Enige mogelijkheid is (weer) de image terug zetten met Ghost en nu werkt het weer.

Ik type nu dit bericht na een verse opstart en ghost die ik heb terug gezet, als ik op de Pc blijf werken blijkt het goed te gaan.

De muis/keyb is Logitech desktop pro wireless Ps2 (denk ik)

Ik heb heel google afgezocht maar kon niet echt wat vinden.

Trouwens mijn Ghost image is zo optimaal als maar kan.
Dus geen standby, geen animaties, geen screensavers (Jullie weten wel gewoon super getweaked windows instal met alleen maar Office en kaspersky thats it. Wel audio maar geen ATI drivers)

Ati drivers zijn nog niet geinstalleerd.

Er zit een oude Radeon A9250 in. Dit is AGP.
Ik heb dit gekocht als vervanging voor mijn Nvidia Geforce 6600, deze had elke keer een probleem met de fan en maakte zoveel lawaai.

Omdat ik toch aan het sparen ben voor een nieuwe pc kocht ik dus goedkoop die Radeon A9250.

Maar nu ik dit vertel heb ik het gevoel dat mijn freez probleem na het installeren van de Radeon A9250 is gekomen.

Kan dat? Nogmaals, alleen de kaart op het moederbord gezet en zonder drivers.

Als iemand hier iets in leest en denkt ahhhhhhhhhhhhh dat is het probleem man!
Dan heel graag, want om nu weer windows opnieuw te moeten installeren is een hoop werk.

Trouwens, mijn Image.gho de windows die er opstaat is ook up2date met windows updates totenmet vandaag de dag.

Er draaien 3 services, maar kan me niet voorstellen dat ik shell hardware detection servives o.a. nodig heb. Dit was vroeger ook nooit een probleem.

Hopelijk kan iemand me helpen!

Bedankt vast.

Verwijderd

Heb je nu een PS/2 of een USB toetsenbord/muis set?
Heb je bij Configuratiescherm > Energiebeheer de instellingen op nooit staan?

Misschien kun je met geplande taken elke 10 minuten een log bestandje laten aanmaken en zo een beetje kijken op welke tijdstippen hij "vastloopt" en of het altijd na een x aantal tijd is.

• maartn
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 13:49:
Heb je nu een PS/2 of een USB toetsenbord/muis set?
Heb je bij Configuratiescherm > Energiebeheer de instellingen op nooit staan?

Misschien kun je met geplande taken elke 10 minuten een log bestandje laten aanmaken en zo een beetje kijken op welke tijdstippen hij "vastloopt" en of het altijd na een x aantal tijd is.
Ja ik heb alles zo staan ja. Weet je wat het gekke van alles is ?

Ik heb een script draaien JitBit macro recorder (puur om het beeld 'wakker' te houden) en wat denk je ? Dan loopt ie niet vast :S

Dus, ik draai de hele nacht een script die de muis beweegt, dan loopt ie niet vast.

Mijn pc is gek geworden haha!!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-02 14:33
Schermbeveiliging uitzetten, energiebeheer alles op nooit instellen. Dan behoort het beeld niet te gaan slapen namelijk..

• maartn
Nee het beeld gaat niet slapen.

De hele pc freezed als ik hem een nacht aan laat staan zonder dat er beweging is op het beeld.

Maar ik ga alles opnieuw installeren, ik baal er wel van het is veel werk want me ghost image kan ik weggooien.

En anders een nieuwe pc.

Het is dus zo, dat ik eerst dacht het een USB probleem is. Dat is ook zo want de muis loopt vast, maar het is nu ook gebleken dat de PC vast loopt als ik hem een nacht laat aanstaan en er dus geen beweging is in windows (blauwe achtergrond bijv)

Om het vastlopen tijdelijk op te lossen moet ik een macro programma nemen die de muis over de desktop beweegt, zodat het beeld in 'leven' blijft en mijn PC niet vast loopt!

[ Voor 10% gewijzigd door maartn op 22-03-2015 18:51 ]

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:30
Je PC wil denk ik -terecht- energie besparen door wat dingen uit te zetten. Of dat specifiek met Ati te maken heeft; ik weet het niet.

Als je je toetsenbord eruit trek en er weer in doet, als je pc aan staat, werkt het dan nog wel?
Pagina: 1