Toon posts:

Reparatie van notebook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een jaar of 4 geleden heb ik een HP pavillion ze4336EA notebook gekocht (nouja, gekregen van mijn ouders) voor de studie. Zit een amd athlon xp 2200 processor in, 15 inch scherm en 256 mb intern.
Na twee jaar normaal gebruik liep deze echter ineens vast, en niet zo'n beetje ook. Wanneer ik de laptop opstart geeft deze direct al in de bios een foutcode en weigert überhaubt windows te starten. Ik was al naar diverse winkels geweest en de uitleg die ik daar kreeg is dat er waarschijnlijk wat mis zou zijn met één van de chips op het moederbord. Ik vind het zonde om de laptop zomaar weg te gooien na twee jaar, voor het milieu, maar ik ben ook nog wel gehecht aan het beestje. Is het mogelijk dit ergens nog te laten fiksen voor een fatsoenlijk bedrag? Of kan ik toch maar beter een hele nieuwe laptop kopen?

(sorry voor de wat onhandige topicname trouwens, kan hem nu niet meer aanpassen)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2008 01:40 ]

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Via HP repareren is duur, ik denk dat je snel 300 euro of meer kwijt bent, ze stoppen er gewoon een ander moederbord in.
Je zou op zoek kunnen gaan naar eenzelfde type met bijvoorbeeld een defect scherm, en moederbord of scherm (laten) overzetten. Met een beetje zoeken (kijk ook even of er een zakelijke versie van gemaakt is, kan handig zijn) moet je voor niet teveel geld wel aan een tweede kunnen komen, met veel geluk heb je er zelfs een redelijke accu bij.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Is hij nou twee of vier jaar oud..? Hoe lang zit er garantie op?

Verwijderd

Topicstarter
Hij is vier jaar oud en er zat een jaar garantie op. Alleen ging hij na twee jaar kapot, dus ligt al een of twee jaar in zijn doos. Keek trouwens even op marktplaats en zag daar een exemplaar, maar die had natuurlijk eenzelfde probleem.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2008 01:45 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:49
Mja, nu is het wat laat. Wss een dure reparatie voor zulke oude hardware dat je hem beter niet kan laten fixen. Voor 500-600 euro heb je een nieuwe, veel snellere laptop.. Dus is het niet waard.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-01 22:06
Genetx heeft gelijk. Misschien kun je nog wel wat doen met de harde schijf icm een externe 2,5-inch behuizing en misschien ook nog wat met het scherm (digitale fotolijst oid?). De rest zou ik proberen te verkopen als ik jou was.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zoek het typenummer van het moederbordje op en check ebay, daar zitten een aantal verkopers uit de VS die onderdelen van sloop-laptops verkopen, ook mobo's. Ik heb daar al vaker kleine spulletjes gekocht (toetsenbordjes, scharnieren) en die zijn heel schappelijk geprijsd, voor rond de $100 zou je wel moeten kunnen slagen denk ik. Verzendkosten heb je wel maar de lage dollar maakt een hoop goed.

[ Voor 20% gewijzigd door Dreamvoid op 19-03-2008 12:19 ]

Pagina: 1