[PHP] Post naar 2e pagina

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een probleempje, misschien kent een van jullie (vast wel) osCommerce, ik ben bezig met een custom add on voor deze CMS, waardoor het hele winkelwagen idee eruit wordt gehaald en dat een afsprakensysteem wordt (Misschien klinkt het vaag maar ja ik heb het nodig :P )

Nu zit ik met een probleempje, Als de gebruiker ingelogged is, en op de productinfopagina op de knop "Maak Afspraak" drukt dan krijgt hij op de volgende pagina het volgende te zien

U wilt een afspraak maken voor "naam van dienst"

maar een uitgelogde gebruiker, wordt als hij op het Maak Afspraak knopje drukt, eerst doorverwezen naar de login pagina, maar de gegevens worden natuurlijk via het formulier alleen naar maak_afspraak.php gepost en niet naar login.php, hoe kan ik dit oplossen?

Online te zien op www.apollyon-entertainment.nl

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marqram
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-08 23:57
dus je wilt dat niet ingelogde bezoekers eerst een loginpagina krijgen, en dan als ze dan inloggen dat ze meteen terug gaan naar de pagina waar ze vanaf kwamen?

Probeer de inlogform te scheiden van het verwerken van de input van deze form. Maak een functie die de form laat zien, en eentje die het inloggen afhandelt. Als een gebruiker op maak_afspraak.php dan nog niet ingelogd is, voor je de functie uit die het inloggen afhandelt. Daarna kijk je nogmaals of de gebruiker nu wel ingelogd is, en laat je de pagina zien. Is de gebruiker dan niet ingelogd, dan include je login.php(de form)

Een beetje duidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nja ik snapte je misschien niet helemaal maar ik heb het nu opgelost op een andere manier

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
             <?php     
             if (!tep_session_is_registered('customer_id')) {
    $navigation->set_snapshot();
                echo '
                <form action="login.php" method="post">
                <input type="submit" value="Afspraak Maken"></form>';
  }else{

echo "         <form action=\"maak_afspraak.php\" method=\"post\">
                <input type=\"hidden\" value=\"$products_naam\" name=\"ProductNaam\">
                <input type=\"submit\" value=\"Afspraak Maken\"></form> ";     }           
            ?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neothor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10-2023
Ondanks dat je het al opgelost hebt zal ik ook aanraden om het te doen zoals margram zei aangezien je dan deze functie vaker kan gebruiken.

Verder probeer consistent te zijn in je programmeren.
Dus altijd

PHP:
1
echo "Hello World";

of

PHP:
1
echo 'Hello World';

Last.fm | LinkedIn | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
En nog belangrijker dan bovenstaande qua stijl ;) : indenteer consistent en zet variabelen buiten strings.

{signature}