Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[MSN] Iemand praat in mijn plaats

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij had was onlangs met iemand aan het praten toen er ineens iemand in zijn plaats begon te typen. Hijzelfs zag niet in zijn chatvenster waar je moet typen dat er getypt wordt maar in het chatvenster zelf zag hij wel van: ik trek mij nu af, ik kom nu klaar, ...
Maar het rare van dit alles is dat de persoon die dit schreef ook zei van : Waar spreken we af woensdag? opzich zou het niet zo raar zijn, maar hij had inderdaad al plannen om met die persoon met wie hij aan het chatten is af te spreken woensdag... En ook andere persoonlijke dingens die niet zou kunnen gezegd zijn door een wildvreemde. Als hij in zijn berichtgeschiedenis ging kijken stond er elke keer voordat die andere persoon voor hem typte !imitate. Hij zit op zijn eigen laptop op een internaat.
Hoe zou dit kunnen gebeuren? Bug in msn ofzo?
Alvast bedankt

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik denk dat hij een virus heeft binnen gehaald via MSN (of iets in die geest)

Ze worden vaak verspreidt via de bestandsoverdracht van MSN zelf, zonder dat de gebruiker van de geïnfecteerde machine het in de gaten heeft.

Dus, scannen naar virussen en spyware. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:17

SuBBaSS

-has Ryzen

Daar zijn tooltjes voor te vinden op internet. Als je het commando !imitate op google intypt kom je vast bij het progje terecht (hacks ed. zijn niet legaal). ;)

Het was wel diegene met wie hij chatte, want dat commando moet je wel zelf typen.

Verwijderd

Klinkt als een virus/trojan :)
edit:
Geen virus dus:
http://live.msgdiscovery....ex.php/%21imitate#Example

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 22:39 ]

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:52
Is een imitatie tooltje waarschijnlijk inderdaad, heb daar ook leuke grappen mee uitgehaald vroeger ;)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:00
MSN Discovery -> !imitate.

Opgelost, slotje :) Kindertjes met msn en een hoop breezerprogrammaatjes dus.

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:12
Is dus waarschijnlijk geen virus/trojan maar een programma wat de andere kant mee heeft draaien. Dat programma veranderd heel snel jouw MSN naam naar de naam van diegene waarmee je in gesprek bent. Als het bericht is verstuurd veranderd de naam weer terug. Hierdoor lijkt het net of er iemand onder jouw naam typt.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-11 12:50
'k Heb ooit zelf zo'n tool geschreven in m'n VB6 tijdperk. Gewoon even kijken wat er meedraait. Met Hijackthis kan je krijken welke apps/processen er draaien. Wellicht zit hier de boosdoener tussen.

-edit-
Hmm, over !imitate heen gelezen. Men hen hierboven ^

[ Voor 14% gewijzigd door TRON op 17-03-2008 22:40 ]

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Verwijderd

Topicstarter
Ty allemaal, probleem is inderdaad opgelost. Was een flauwe grap van de andere persoon :)
Pagina: 1