De computer van een vriend stopt sinds kort steeds na enkele minuten. Vanmiddag heb ik 'm opengeschroefd en het bleek dat de heatsink & ventilator niet meer strak tegen de processor zaten. (Hierdoor wordt natuurlijk de processor te heet en dan schakelt de PC uit.) Aan één kant bleek een nokje van de bevestigingsbeugel vrijwel te zijn afgebroken. Ik heb geprobeerd dit te repareren maar dat is mislukt.
Hoe vind ik nu een geschikte nieuwe heatsink + ventilator voor dit moederbord?
Het gaat om een HP Pavilion a360.nl, ca. 6 jaar oud, moederbord (MSI): MS-6577 met formfactor uATX en een mPGA478 socket. Ik heb al uitgebreid gezocht, maar alle koelers die ik kan vinden voor Intel 478 moederborden zijn vierkant, terwijl de oude dat duidelijk niet is. De (schroef)gaten zitten rechthoekig ten opzichte van elkaar op ca. 75 bij 68 mm. En de heatsink die er nu inzit meet 83 x 64 mm.
Zie ik iets over het hoofd of is het kansloos om voor dit blijkbaar exotische formaat nog iets te vinden?
Hoe vind ik nu een geschikte nieuwe heatsink + ventilator voor dit moederbord?
Het gaat om een HP Pavilion a360.nl, ca. 6 jaar oud, moederbord (MSI): MS-6577 met formfactor uATX en een mPGA478 socket. Ik heb al uitgebreid gezocht, maar alle koelers die ik kan vinden voor Intel 478 moederborden zijn vierkant, terwijl de oude dat duidelijk niet is. De (schroef)gaten zitten rechthoekig ten opzichte van elkaar op ca. 75 bij 68 mm. En de heatsink die er nu inzit meet 83 x 64 mm.
Zie ik iets over het hoofd of is het kansloos om voor dit blijkbaar exotische formaat nog iets te vinden?