[XP64] Hibernate niet meer beschikbaar

Pagina: 1
Acties:

• Ubernerd
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-01 21:19
Hibernate heeft op dit systeem altijd netjes gewerkt, tot ik onlangs 2 extra GB aan ram erbij heb geprikt. (totaal komt op 4GB dus, xp64 dus geen probleem.)

Nou moest ik toch een reinstall doen dus ik zat er niet echt mee, maar ná de reinstall is het probleem er nog steeds

Afbeeldingslocatie: http://xs225.xs.to/xs225/08121/copypasta661.png
Het is duidelijk geen acpi probleem

Even voor de duidelijkheid, het vinkje in power options ontbreekt in zijn geheel.

- Ik heb al gezocht op google, en uiteraard op got, maar een concrete oplossing ontbreekt nog steeds.
- Mijn boot.ini heeft ook geen /PAE switch (mogelijke oplossing van google)
- Volledig geupdate windows, vrij van malware etc.

Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
ik heb gewoon een 'sleep' functie (met 4gb ram) Daarin staat mn computer echt uit (ik geloof zelfs dat ik de stekker eruit kan trekken) iig doet niets het meer. Werkt eigelijk perfect :)

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Je zou misschien een BIOS upgrade kunnen proberen, maar of het iets gaat helpen weet ik niet...

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Ubernerd
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-01 21:19
Petervanakelyen schreef op maandag 17 maart 2008 @ 22:29:
Je zou misschien een BIOS upgrade kunnen proberen, maar of het iets gaat helpen weet ik niet...
De enige link die hibernate met het bios heeft is het hele ACPI gebeuren zover ik weet, en dat werkt gewoon goed. Heeft ook altijd goed gewerkt op dit systeem, dus aan het bios zou het niet mogen liggen, fijn dat je meedenkt though.

Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-02 21:56
als je nu die 2 gb er uit haalt, werkt het dan weer wel? of zeg ik nu iets heel doms :+

enneh, jasper, hibernate != sleep

you had me at EHLO

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

MS vindt dat data van 4GB ram op harde schijf wegschrijven te lang duurt, dus de gebruikers mogen niet meer in slaapstand/hibernate gaan. Klinkt als "De almachtige partij vindt dat bv Tibet-filmpjes niet goed voor de burgers is, dus laten we youtube neerhalen.".

Is er een hack beschikbaar? Ergens een bitje laten omslaan? Al moeten we hexadecimaal dingen veranderen. Beetje zoals het software RAID 5 gebeuren.

[ Voor 5% gewijzigd door rapture op 26-03-2008 19:58 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb hier ook last van. Volgens mij is hier geen oplossing of hack voor. Wat wel werkte is om in het bios het ram terug te schroeven naar 3.25GB (iets met memory mapping), maar dat vind ik niet echt een goede oplossing. Daarom gebruik ik gewoon standby.

Enige echte 'oplossing' is denk ik om over te stappen naar Vista x64. Daarmee werkt hibernate wel met 4GB ram (althans: die hybrid sleep functie, wat een combinatie is van standby en hibernate).

[ Voor 10% gewijzigd door Palomar op 26-03-2008 20:08 ]

Pagina: 1