[freebsd] per ongeluk pkg_delete -a <programma>

Pagina: 1
Acties:

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:24
net onder freebsd 6.3 een stomme blunder begaan. Per ongeluk de parameter -a meegegeven aan pkg_delete <program> waardoor freebsd begon met al mijn packages te verwijderen. Gelukkig had het snel door en heb ik binnen 2-3 seconden CTRL+C ingedrukt. Alles draait nog gewoon alleen nu ben ik bang dat het bij de volgende reboot mis gaat.

Dit is wat de man page zegt:
The pkg_delete utility does pretty much what it says. It examines installed package records in /var/db/pkg/_pkg-name_, deletes the package contents, and finally removes the package records.
Zou dit dan helemaal nergens naartoe gelogged worden?

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-01 16:47
Wat was de output voordat je het proces stopte? Waarschijnlijk is er niet veel weg na 2 a 3sec. Aangezien er eerst geinventariseerd wordt

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
En beheert de pkg-manager ook systeemkritieke bestanden? Want met wat errors en een niet-startende apache boot je machine natuurlijk nog prima op zich :)

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:24
GrooV schreef op maandag 17 maart 2008 @ 22:34:
Wat was de output voordat je het proces stopte? Waarschijnlijk is er niet veel weg na 2 a 3sec. Aangezien er eerst geinventariseerd wordt
De precieze output heb ik helaas niet meer, maar hij gaf aan dat hij een bestand van gdm niet kon verwijderen.
blaataaps schreef op maandag 17 maart 2008 @ 22:51:
En beheert de pkg-manager ook systeemkritieke bestanden? Want met wat errors en een niet-startende apache boot je machine natuurlijk nog prima op zich :)
Net eens even gekeken maar volgens mij zijn het alleen applicaties die pkg beheert. Zal straks eens kijken wat een reboot doet. Eerst even mijn werk afmaken.

edit:
Blijkt dus niets van belang te zijn verwijderd. De machine boot nu nog gewoon.

[ Voor 5% gewijzigd door Zym0tiC op 20-03-2008 11:23 ]

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!