Xbox360 + Denon receiver = Pro Logic II via Toslink?

Pagina: 1
Acties:

• Dennis Huiberts
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-06-2020
Hallo allemaal,

Heb al een tijdje mijn Denon-AVR1802 waar ik zeer te spreken over ben. Heb laatst de laatste luidsprekers gekocht voor mijn surroundset. Alles netjes via optisch digitale kabels aangesloten, op mijn computer na, deze is aangesloten door middel van een RCA naar 3,5 mm jack plug. Omdat vrienden van mij te spreken zijn over Pro Logic II wou ik dit ook wel eens proberen. Met mijn computer kan ik dit wel via analoge bekabeling, met de Xbox ook overigens, maar zodra ik het gebeuren digitaal aansluit vervalt de optie voor Pro Logic. Is er een mogelijkheid dat ik een digitale verbinding gebruik, zodat ik in films gewoon Dolby Digital heb en voor muziek Pro Logic? Ik heb genoeg informatie gevonden dat bevestigt dat een combinatie van analoge bekabeling en Pro Logic wel mogelijk is, maar geen informatie waaruit ik kan opmaken dat een combinatie van digitale bekabeling en Pro Logic niet mogelijk is.

Verlicht mij a.u.b.

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:53
Pro Logic II is een nabewerking die je versterker moet ondersteunen. Jouw versterker doet dat en kan van elke stereobron (analoog of digitaal) semi-surround maken. De reden waarom Pro Logic II verdwijnt als optie is waarschijnlijk omdat het programma van je pc of Xbox het signaal dan normaal doorstuurt. Je versterker doet dan de Pro Logic nabewerking. In sommige spellen zit een algoritme om de nabewerking extra goed tot zijn recht te laten komen. Op een PS2 optisch aangesloten op een Denon AVR-1905 receiver en later een Marantz SR-8001 werkte dit prima. Ik zie geen reden waarom het bij jou alleen analoog aangesloten zou werken.

Verwijderd

pro logic is analoog aansluiting
dts en dolby digital is digitaal aansluiting
Als je xbox 360 digitaal laat aansturen naar je versterker dan word dat dolby digital of dts

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-02 16:38

--MeAngry--

aka Qonstrukt

@suijkerbuijk:
Klok en klepel enzo. :P
mac1987 heeft gelijk, Dolby Prologic (II) is niets meer dan een nabewerking om je stereogeluid een ruimtelijk effect mee te geven. Of je geluid nou digitaal of analoog binnen komt doet er niet toe. Zolang je versterker, waar je speakers aan hangen, maar DPII uit kan voeren is dat prima.

In het geval van de TS lijkt het erop dat zijn versterker geen DPII ondersteunt, maar z'n XB360 wel, maar als je die digitaal gaat aansluiten, dan gaat dat inderdaad vaak niet werken. Je XBox zal daarover waarschijnlijk alleen DD en DTS aanbieden omdat dat logischer is. Ik weet niet of er veel DPII encoders zijn, die het geluid vervolgens ook weer digitaal kunnen uitsturen.

Tesla Model Y RWD (2024)