Toon posts:

Exchange 2003 SBS Email header

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat de mogelijkheid email te blocken met een dergelijke header:

Subject: ¹úÄÚÖÇÄܻشð²ÆÎñ˰ÊÕÒÉÎÊÎÊÌâµÄÈíÌå

IMFtune kan bijv. prima blocken op keyword maar helaas worden tekens als Ö of Ë niet geaccepteerd als een valid keyword...

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-11-2025
Is dat niet gewoon unicode/UTF-8 encoded text?

Verwijderd

Topicstarter
Cascade schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 18:41:
Is dat niet gewoon unicode/UTF-8 encoded text?
Misschien dat de omschrijving wat ongelukkig gekozen..
Op zich is er met het onderwerp niets mis, dat het nergens op slaat is een nog tot daar aan toe.
Wat ik wil is headers die bijv. een Ë in het onderwerp hebben per definitie blocken(hoe vaak gebruik je in het Nederlands een hoofdletter E met umlaut..), er komen dagelijks nogal wat van deze mails binnen die steevast niet als spam gezien worden en dus doorgelaten worden.

Om een of andere reden lukt het niet om een letter+umlaut(of bijv. een tekenreeks hiervan) als blacklisted subject in te stellen met IMFtune. Iets als "v1gr4" lukt prima maar zodra er een "specaal teken" zoals ik aangaf probeer in te stellen lukt dit niet. Wellicht dat het een tekortkoming van IMFtune is en andere applicaties voor Exchange dit wel kunnen?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
IMFtune was mij, tot op heden, nog niet bekend*; misschien voortaan het vermelden waard dat je 3rd party tools gebruikt bovenop IMF ;)
Heb je al eens contact opgenomen met hun supportafdeling? Ik zag zo snel niets erover in de FAQ van ze staan.

edit:
* En het is nou ook weer niet alsof we IMFTune hier dagelijks bespreken :P

[ Voor 66% gewijzigd door RobIII op 20-03-2008 04:55 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 04:47:
IMFtune was mij, tot op heden, nog niet bekend; misschien voortaan het vermelden waard dat je 3rd party tools gebruikt bovenop IMF ;)
Heb je al eens contact opgenomen met hun supportafdeling? Ik zag zo snel niets erover in de FAQ van ze staan.
Ik heb inmiddels hierover contact met ze opgenomen, eens zien wat zij er van zeggen.
Wel lastig trouwens dat dit soort (basis)functionaliteit niet standaard in Exchange zit...

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 04:54:
Wel lastig trouwens dat dit soort (basis)functionaliteit niet standaard in Exchange zit...
Volgens mij zit het er vanaf Exchange 2007 wel in; hoe uitgebreid dat is durf ik niet te zeggen. Ik heb de CD hier al maanden liggen maar kom er niet aan toe de 2003 te upgraden :X
Als ik me niet vergis kun je dan met PowerShell scripts de hele zooi scripten en dan ben je natuurlijk 'free as a bird' om je eigen anti-spam measures te maken. Maar again; ik heb er nog niet mee gewerkt en me er nog niet in verdiept, dus correct me if I'm wrong :P

[ Voor 22% gewijzigd door RobIII op 20-03-2008 04:59 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 04:57:
[...]

Volgens mij zit het er vanaf Exchange 2007 wel in; hoe uitgebreid dat is durf ik niet te zeggen. Ik heb de CD hier al maanden liggen maar kom er niet aan toe de 2003 te upgraden :X
Als ik me niet vergis kun je dan met PowerShell scripts de hele zooi scripten en dan ben je natuurlijk 'free as a bird' om je eigen anti-spam measures te maken. Maar again; ik heb er nog niet mee gewerkt en me er nog niet in verdiept, dus correct me if I'm wrong :P
Wat ik er van gezien heb lijkt er in Exchange 2007 inderdaad veel meer mogelijk op dat gebied.
Jammer dat 2003 alleen met 3rd party software zover te krijgen is..

Ik kan me herinneren dat onze vorige mailserver (Mdaemon) destijds standaard al veel mogelijkheden op dat gebied had. ;)
Pagina: 1