Toon posts:

goede samenstelling voor een (goedkope) mid end? pc

Pagina: 1
Acties:
  • 385 views

Verwijderd

Topicstarter
hallo, bij voorbaat sorry als dit het verkeerde sub forum is, maar hier leek het mij het meest passen.

maar ik wil dus een nieuwe pc kopen, die er ook een beetje uitziet :P, en daarom heb ik er zelf eentje samengesteld.
nou ismijn vraag of dit een goede goedkope mid end pc is, meer budget heb ik niet dus er komtgeen 8800 of zo ;)
ook is het wel handig om te weten hoevel watt voeding ik nodig heb (is de voeding die ik nu heb goed? of moet er meer/minder watt komen?) en of het moederboard een beetje goed is, hoeft geen overclock wonder te zijn, maar gewoon met alles compattible en zodat alles er goed op werkt, en op past :P. en gewoon hints in het algemeen.

pc word gebruikt voor spellen (cnc3/ut3 enzo) op laag/medium of zo :) zolang ze maar een beetje met een goede fps spelen, en voor de rest een beetje internetten/msnen/word en excel voor school :)
dit is mijn samenstelling:

Grafische kaarten nVidia PCIe -
GigaByte 8600 GT 1 x€ 85,-€ 85,-

CPUs Socket AM2 -
AMD Athlon™ 64 X2 4800+ 1 x€ 79,-€ 79,-

Voedingen tot 600 Watt -
Chieftec GPS-450AA 1 x€ 49,-€ 49,-

Behuizingen Midi Tower -
MS-TECH LC-402 1 x€ 39,-€ 39,-

Case Modding - Koelers
Antec TriCool 1 x€ 9,-€ 9,-

Case Modding - Koelers
Antec TriCool 1 x€ 18,-€ 18,-

Moederborden Socket AM2+ -
GigaByte GA-MA770-DS3 1 x€ 72,-€ 72,-

Harddisks 3,5 inch SATA -
Hitachi Deskstar 7K160 1 x€ 39,-€ 39,-

Geheugen DDR2-667 -
Kingston ValueRAM 2 GB DDR2-667 Kit 1 x€ 29,90€ 29,90

DVD-drives Serial-ATA -
Samsung SH-D163A 1 x€ 15,-€ 15,-

Totaal bedrag€ 434,90

(bij alternate gekocht, leek mij een goede goedkope zaak. toch? 8)7 )\

oh en let niet op de case, het was de goedkoopste beetje mooie case die er was, en die fans zijn er omdat ik wel van wat kleur houd (neem er ook van die el-cheapo cffl(?) buizen bij :X )
oh en als dit niet goed koelt kan er altijd nog n casefan bij of zo ;) die dingen zijn toch niet zo duur.

graag hints en tips.
alvast bedankt :*)
mike

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 19:46 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-02 17:30
Wat is je doel van dit topic :? Wat wil je met de PC? Wat is je vraag? CSL Beleid al gelezen?

Verwijderd

Topicstarter
oh hehe sorry, ik las ergens een post die zei dat je het hier moest posten...
kan een modje het dan verplaatsen naar het degelijke subforum? als dat er is dan.
slotje dan maar denk ik

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 19:34 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-02 17:30
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 19:32:
oh hehe sorry, ik las ergens een post die zei dat je het hier moest posten...
kan een modje het dan verplaatsen naar het degelijke subforum? als dat er is dan.
dit is trouwens toch overige hardware? en niet csl :P of ben ik nou in de war?
Dat klopt, maar dat je het in het verkeerde subforum post betekent niet dat je de forumregels kunt ontduiken :P

Denk dat een move niet nodig zal zijn, dit soort topics worden altijd gesloten (zie dus het linkje die ik gaf).

Verwijderd

Topicstarter
dus je mag hier niet eens vragen of je samenstelling een beetje goed is? pfft :P

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 19:37:
dus je mag hier niet eens vragen of je samenstelling een beetje goed is? pfft :P
Nope, daar is het Best Buy Guide topicoverzicht voor gemaakt :) . Verder zelf zoeken en je komt er echt wel uit.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
jah dat had ik al gedaan maar ik denk ik vraag nog even of het een beetje goed gelukt is ;) maar ik zal wel even verder kijken,
toch bedankt

• MindWarp
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:13
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 19:37:
Als je binnen CSL Beleid blijft, mag er een hoop hoor.
Maar je geeft nu niet duidelijk aan waar je de pc voor wilt gebruiken (compatible met alles??), over welke componenten je twijfelt, welke alternatieven je in overweging neemt en waarom dit een moeilijke keus is.. Volgens mij zijn er genoeg plaatsen waar je dit soort vragen wel kwijt kunt..
correct me if i'm wrong :P

If it ain't broke, you're not trying! - Red Green

Verwijderd

Topicstarter
oh ja dat was ik wel ff dom vergeten, het is al laat :P maar ik denk hier zitten de mensen met het meeste verstand over computers (qua nederlandse sites dan) dus ik denk ik vraag het hier :)

• MindWarp
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:13
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik probeer alleen te helpen, maar waarom kies je met dit budget niet voor de best-buy guide? Je komt nu op ongeveer €420 uit. De BBG heeft een basispc van €600 inclusief monitor van €180. (dus zelfde bedrag!)
Volgens mij geven deze guides letterlijk de 'Best Buy' (prijs/kwaliteit) weer en volgens mij ben je gewoon op zoek naar een allround basis-pc.

Nu even geen gezanik ;-)
Ik vind je pc er wel redelijk uitzien zo. Ik heb geen ervaring met de gekozen hardeschijf (hoe groot is deze eigenlijk? 160Gb?) Zelf zou ik voor een Samsung Spinpoint (250Gb minimaal toch tegenwoordig) schijf gaan. Deze zijn erg goed (en redelijk stil) voor de prijs waarvoor ze verkocht worden.

Volgens mij zit er bij je kast standaard ook al een casefan; denk je dat de extra fans echt nodig zijn? Ze produceren namelijk ook geluid en het lijkt me dat je met dit systeem geen mega-koeling nodig hebt. De voeding voldoet prima voor dit systeem en is zeker niet te licht.

Alternate is volgens mij een prima winkel. Je kunt in de pricewatch (http://tweakers.net/pricewatch) kijken welke winkels nog meer bovenaan komen bij de door jou geselecteerde onderdelen. (of die van de BBG)Met behulp van de shopsurvey kun je dan kijken of die winkel een beetje goed bekend staat bij tweakers. Ik vind het zelf altijd belangrijk om niet blind te staren naar 1 winkel...

Mijn advies: bekijk de BBG nog eens goed en bedenk goed waarom je hiervan af wilt wijken :)
Als je dat voor jezelf helemaal helder hebt, kun je ook geen miskoop meer doen...

If it ain't broke, you're not trying! - Red Green

Verwijderd

Ik zou naar azerty, 4launch of salland automatisering gaan. Die zijn vaak intotaal een stuk goedkoper.

Als je nog een beetje geld bij je videokaart neer legt, heb je voor 120,- een HD3850, die 2x zo snel is.

Bij azerty
5200+
http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=14293
2gb pc5300
http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=4747
160GB samsung hd
http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=33129
770-ds3
http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=62059
HD3850
http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=59559
NSK4480B
http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=41509

413,-

Moet je de rest er zelf ff bij zoeken.

Snellere proc, 2x zo snelle videokaart, kwaliteits kast met kwaliteits voeding.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2008 11:57 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lijkt me duidelijk - dit is het verkeerd subforum, en ook in CSL doen we niet aan boodschappenlijstjeskeuring. Dit is Gathering of Tweakers, niet www.beginnersweb.nl - we verwachten dus ook wat meer zelfstandigheid. Een Tweaker kan namelijk zelf z'n eisen opstellen, op zoek gaan naar relevante informatie en dan zelf kiezen. Een Tweaker hoeven we niet aan het handje vast te houden :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.