Toon posts:

[Excel 2007] Lijst automatisch invullen

Pagina: 1
Acties:
  • 318 views

Verwijderd

Topicstarter
Als ik iets in C1 invul, komt de uitkomst automatisch in D1
Kan ik de uitkomst van D1 automatisch aan een lijst laten toevoegen in bijv. kolom A, zodat deze steeds langer wordt? Kan kolom A dan helemaal schoon blijven aan formules?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:47

Reptile209

- gers -

Dan moet je een macro gaan gebruiken die bijvoorbeeld aan de OnChange van D1 (of C1) hangt. Iets makkelijker is een macro achter een knop waarop je klikt om de waarde naar de A-kolom te "versturen". Met alleen formules kom je er niet.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb met een beetje google, de volgende code gevonden voor een macro, welke informatie van B2 naar kolom C stuurt en vanaf C2 een lijst opstelt! Allemaal leuk maar ik heb geen idee wat ik met de code moet :D iemand een hint?

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Application.ScreenUpdating = False

Set FrstEmptCll = Cells(Me.Rows.Count, "C:C").End(xlUp).Offset(1)

If Target.Address = Range("B2").Address Then
FrstEmptCll.Value = Target.Value
Range("B2").ClearContents
End If

End Sub

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Korte versie: koop een VBA-boek, lees het, snap het ;)

Dit ding verplaatst de waarde in B2 naar de eerste lege cel in kolom C. Verander naar wens de kolommen en cellen.

Maar je hebt met [Excel] Hoe maak ik een verplaatsende lijst? al een topic over deze vraag lopen. grizzlybeer doet daar erg zijn best om je van dienst te zijn, maar ik denk dat je - en om te leren en om uiteindelijk een kwalitatief goed en beheersbaar geheel te krijgen - het dus eerst zelf wil gaan snappen voor we opspecifieke punten in gaan. 'Blind' met VBA data manipuleren gaat gegarandeerd fout.

Anyhow. Dit topic doe ik dicht, om het centraal te houden.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.