Toon posts:

[MBP] 1 CPU core voortdurend op vol vermogen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Sinds een paar dagen draait bij mij 1 van de CPU cores van mijn Macbook Pro met C2D 2.33Ghz voortdurend op vol vermogen. In zowel de activity monitor als met iStat widget geeft hij voortdurend 50%+ CPU aan door de gebruiker, er staan echter geen programma's in de lijst die uberhaupt meer dan 1% CPU verbruiken. Dit is altijd het geval, net na het opstarten en na enkele uren aan te hebben gestaan.

Ik heb contact gehad met AppleCare en ik heb een aantal resets al uitgevoerd, dit mocht niet baten. Vervolgens op verzoek een hardware test gedaan, maar daar kwamen geen fouten uit naar voren. Nou is in principe de volgende stap om te proberen OS X te herinstalleren, maar ik ben benieuwd of er meerdere mensen zijn met dit probleem danwel op andere OS X computers.

Relevante info:

Hardwareoverzicht:

Modelnaam: MacBook Pro 15"
Modelaanduiding: MacBookPro2,2
Processornaam: Intel Core 2 Duo
Processorsnelheid: 2.33 GHz
Aantal processors: 1
Totaal aantal cores: 2
L2-cache: 4 MB
Geheugen: 2 GB
Bussnelheid: 667 MHz
Opstart-ROM-versie: MBP22.00A5.B07
SMC-versie: 1.12f5

- Fluc

• Chopper_Rob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05-2025
Misschien domme vraag, maar heb je de activiteiten weergave wel op "Alle processen" staan?

https://drinkwaterpunten.nl

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Hoe heb je gekeken welke programma's hoeveel CPU-capaciteit verbruiken?

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-02 11:29

Maartenvs

For Sale

Open eens de terminal en typ "top". Zie je hier ook geen processen die veel gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
Nou is het mij werkelijk nooit opgevallen dat de activity monitor meerdere mogelijkheden had in programma weergave, dus een domme vraag was het niet naar mij toe Chopper_bob :) Een programma genaamd 'PrintJobMgr' was de boosdoener, waarschijnlijk een ooit niet-afgeronde printtaak die was blijven hangen. Wel vreemd overigens dat dit na reboots door blijft gaan.

Hoewel de oplossing erg makkelijk was ben ik toch blij dat ik heb gepost, heeft me een hoop werk bespaard. Jammer dat AppleCare er niet aan dacht, maar dat heeft misschien te maken gehad met mijn overtuiging dat de activity monitor niks verkeerds weergaf. Bedankt voor de reacties!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Let op als het weer eens voorkomt kan het ook zijn dat spotlight aan het indexeren is. Spotlight neemt alle ongebruikte processortijd in :9 .
Pagina: 1