[php/mysql] Wachtrij voor te converteren mp3's?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramer65
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-06 12:24
Hallo,

Ik wil een mp3 upload systeem maken waarna de mp3's vervolgens geconverteerd moeten worden van 192 kbps naar 92 kbps. Om de server geen overload aan te doen wil ik er een wachtrij voor maken.

Ik neem aan dat ik dit het handigst kan doen mbv een simpele mysql table waarin ik de mp3's schrijf en weer verwijder zodra ze geconvert zijn.

Zijn jullie het hiermee eens of kan dat handiger gedaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Wat dacht je van:

1. zolang files in upload-mapje
2. pak eentje, en converteer naar de output-map
3. verwijder deze
4. terug naar 1.

Niks geen database nodig, alleen maar een batchbestandje.

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 11:44
Ligt er aan wat jij met 'table waarin ik de mp3's schrijf' bedoelt. Als je de hele MP3 als BLOB in de database zet, zou ik niet doen. Alleen een bestandsnaam en de status per mp3 is genoeg, kan je dezelfde tabel gebruiken om de omgezette mp3's weer te laten zien of eventuele fouten traceren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramer65
@ Cascade.
Met tabel waain ik de mp3's schrijf bedoelde ik inderdaad alleen de bestandsnaam en status per mp3.
Je zegt dat ik die dan ook kan gebruiken om eventuele fouten te traceren. Wat bedoel je daar precies mee?

@ Varienaja
Dat is inderdaad ook wel een goed idee. Maar dan zou ik het aantal nog te converteren bestanden niet uit de database kunnen lezen. Wat zou jij zeggen dat het voordeel van deze methode zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 11:44
kramer65 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 19:15:
Met tabel waain ik de mp3's schrijf bedoelde ik inderdaad alleen de bestandsnaam en status per mp3.
Je zegt dat ik die dan ook kan gebruiken om eventuele fouten te traceren. Wat bedoel je daar precies mee?
Daarmee bedoel ik: als het omzetten van de mp3 bitrate fout gaat, om wat voor reden dan ook, dan kan je bijvoorbeeld de status van die mp3 op 'error' zetten in je database en als extra eventuele foutcodes van je conversie opslaan. Zo kan je (later) uitzoeken waarom het fout ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:37

momania

iPhone 30! Bam!

kramer65 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 19:15:
@ Varienaja
Dat is inderdaad ook wel een goed idee. Maar dan zou ik het aantal nog te converteren bestanden niet uit de database kunnen lezen. Wat zou jij zeggen dat het voordeel van deze methode zou zijn?
Dan tel je toch gewoon het aantal bestanden wat er nog in de 'input' directory staat?
Voordeel is gewoon dat je geen database nodig hebt ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
momania schreef op maandag 17 maart 2008 @ 19:41:
[...]

Dan tel je toch gewoon het aantal bestanden wat er nog in de 'input' directory staat?
Voordeel is gewoon dat je geen database nodig hebt ;)
PHP5 heeft hier een heerlijke functie voor; scandir. Wel even de eerste 2 array-elementen unsetten (dat zijn namelijk '.' en '..'). Of je doet een count() minus 2.

[ Voor 3% gewijzigd door Peedy op 17-03-2008 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:26
Hoe ga je je volgorde bewaren?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:37

momania

iPhone 30! Bam!

farlane schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:55:
Hoe ga je je volgorde bewaren?
Volgorde?
Order by -> creation date :?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peedy schreef op maandag 17 maart 2008 @ 20:12:
[...]

PHP5 heeft hier een heerlijke functie voor; scandir. Wel even de eerste 2 array-elementen unsetten (dat zijn namelijk '.' en '..'). Of je doet een count() minus 2.
Kan ook al met PHP4: opendir/readdir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Peedy schreef op maandag 17 maart 2008 @ 20:12:
[...]

PHP5 specifiek is de DirectoryIterator / RecursiveDirectoryIterator, scandir bestaat al een flinke tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramer65
Aangezien dit upload/cenverteersysteem deel zal zijn van een groter systeem waar ik sowieso een database voor moet bouwen is dat table'tje maken niet zo'n probleem. Het voordeel van geen database hoeven maken is dus niet zo evident.

Een voordeel waar ik zelf wel ineens aan denk is het feit dat als je een database maakt en elke keer de records delete wanneer ze geconverteerd zijn, die table waanzinnig groot begint te worden aangezien een delete het database bestand niet kleiner maakt. Maar om nou te zeggen dat dit enorm groot zal gaan worden? Niet snel groter dan 1 mp3 denk ik dan..

Ik heb toch vaak wel een vage voorkeur voor het gebruik van databases alhoewel ik (met schaamrood op mijn kaken) moet toegeven dat die op weinig gebaseerd is..
Pagina: 1