Wij ontwikkelen een videochat applicatie in Flash, die gebruik maakt van de Flash Media Server. Dit werkt inmiddels perfect in Windows, Mac OSX, maar niet in Linux.
Het videochatten wordt gedaan met een zelf gemaakte Flash applicatie (actionscript 3) die een stream van de lokale webcam kan publiceren en tegelijkertijd een stream op kan vragen van de FMS.
Als twee pc's deze applicatie draaien en elkaars streams opvragen kan je dus videochatten.
Dit werk leuk, maarrrrr: als 1 van de twee pc's Linux en de ander Windows of MacOSX lijkt de stream van Linux naar de andere pc te worden versneld. Het geluid is hoger van toon (high pitch) en het beeld loopt niet lekker.
Andersom wordt de stream die binnenkomt op de Linux PC vanaf de andere pc vertraagd, met als gevolg een zwaardere stem en trager beeld.
Onder Linux wordt de Flash applicatie gedraaid met de Flash Player in Firefox.
Ik heb geprobeerd:
- Ubuntu 7.10 met Firefox 2.0.12 en Flash 9.0.115
- OpenSuSE 10.3 met idem
- Fedora 8 met idem
- CentOS 4.3 met Firefox 1.5 en Flash 9.0.115
- CentOS 5.1 met Firefox 2.0.12 en Flash 9.0.115
Lekker aan het installeren geweest
Zowel een LAN als een Internet opstelling geven hetzelfde resultaat.
Indien ik onder Linux een YouTube film opvraag gaat het goed.
De vraag: kent iemand dit verschijnsel? Is dit een bug of is er een fix / workaround?
Alvast bedankt!
Het videochatten wordt gedaan met een zelf gemaakte Flash applicatie (actionscript 3) die een stream van de lokale webcam kan publiceren en tegelijkertijd een stream op kan vragen van de FMS.
Als twee pc's deze applicatie draaien en elkaars streams opvragen kan je dus videochatten.
Dit werk leuk, maarrrrr: als 1 van de twee pc's Linux en de ander Windows of MacOSX lijkt de stream van Linux naar de andere pc te worden versneld. Het geluid is hoger van toon (high pitch) en het beeld loopt niet lekker.
Andersom wordt de stream die binnenkomt op de Linux PC vanaf de andere pc vertraagd, met als gevolg een zwaardere stem en trager beeld.
Onder Linux wordt de Flash applicatie gedraaid met de Flash Player in Firefox.
Ik heb geprobeerd:
- Ubuntu 7.10 met Firefox 2.0.12 en Flash 9.0.115
- OpenSuSE 10.3 met idem
- Fedora 8 met idem
- CentOS 4.3 met Firefox 1.5 en Flash 9.0.115
- CentOS 5.1 met Firefox 2.0.12 en Flash 9.0.115
Lekker aan het installeren geweest
Zowel een LAN als een Internet opstelling geven hetzelfde resultaat.
Indien ik onder Linux een YouTube film opvraag gaat het goed.
De vraag: kent iemand dit verschijnsel? Is dit een bug of is er een fix / workaround?
Alvast bedankt!