[Gentoo/Kernel] Scherm fadet naar zwart bij eerste boot.

Pagina: 1
Acties:

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-01 20:32
Ik heb vanmiddag een kernel gecompiled met behulp van een minimal boot cd van gentoo. Na een reboot wort mijn scherm zeg maar nogal apart (zie filmpje). Heeft iemand enig idee waar dit door veroorzaakt wordt? Ik kan niet echt goede sleutelwoorden vinden om te zoeken op google, aangezien termen met "screen turning white" of black meestal gaan over de overgang naar je driver o.i.d.

Filmpje. Ik heb geprobeerd te encoden met ffmpeg, maar dat werd lelijk (= onleesbaar), dus excuses voor de 3gp. K-lite codec pack pikt um iig op

edit: scroll lock en caps lock gaan ook knipperen wanneer het scherm fadet

[ Voor 6% gewijzigd door DJFliX op 17-03-2008 17:30 . Reden: detail vergeten ]

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

Verwijderd

DJFliX schreef op maandag 17 maart 2008 @ 17:28:
Ik heb vanmiddag een kernel gecompiled met behulp van een minimal boot cd van gentoo. Na een reboot wort mijn scherm zeg maar nogal apart (zie filmpje). Heeft iemand enig idee waar dit door veroorzaakt wordt? Ik kan niet echt goede sleutelwoorden vinden om te zoeken op google, aangezien termen met "screen turning white" of black meestal gaan over de overgang naar je driver o.i.d.

Filmpje. Ik heb geprobeerd te encoden met ffmpeg, maar dat werd lelijk (= onleesbaar), dus excuses voor de 3gp. K-lite codec pack pikt um iig op

edit: scroll lock en caps lock gaan ook knipperen wanneer het scherm fadet
Je zal wel wat opties verkeerd hebben gezet, lijkt op o.a. een verkeerde framebuffer. Probeer een werkende configuratie ergens vandaan te jatten en daar de onderdelen die je niet nodig hebt er uit te halen.

• DJFliX
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 17:37:
[...]

Je zal wel wat opties verkeerd hebben gezet, lijkt op o.a. een verkeerde framebuffer. Probeer een werkende configuratie ergens vandaan te jatten en daar de onderdelen die je niet nodig hebt er uit te halen.
=\ Shit. toch laatste werkende config moeten kopiëren voor de format :+ Toen werkte alles nog :P Maar heb ik een framebuffer nodig? Of gaat dat aansturen via een driver voor de X Server?

Verwijderd

DJFliX schreef op maandag 17 maart 2008 @ 18:20:
[...]

=\ Shit. toch laatste werkende config moeten kopiëren voor de format :+ Toen werkte alles nog :P Maar heb ik een framebuffer nodig? Of gaat dat aansturen via een driver voor de X Server?
Nee, is niet verplicht voor X.

• DJFliX
hmm... de lampjes op mijn toetsenbord gaven een kernel panic aan, (ik kwam op het lumineuze idee om daar op te googlen) en na een nieuwe kernel erin getrapt te hebben (zonder grafische dingen, alleen de basics voor beeld) zag ik dat ik geen IDE support meegecompiled had. Extreem stom dus. Nu kom ik verder ... dat wil zeggen... ik krijg een udev error.
Als ik dan dmesg | tail doe krijg ik dit
Any suggestions?
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 19:00:
[...]

Nee, is niet verplicht voor X.

edit: Hmm... het schijnt dat Virtual Memory File System Support ook in mijn kernel moet :+ Even kijken... kan zijn dat ik vandaag geen results post... laatste toetsweek 5 havo, morgen wiskunde :(

[ Voor 27% gewijzigd door DJFliX op 17-03-2008 21:04 ]

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

16 - The kernel must have sysfs, unix domain sockets and networking enabled.
17 (unix domain sockets (CONFIG_UNIX) as a loadable kernel module may work,
18 but it does not make any sense - don't complain if anything goes wrong.)
19
20 - The proc filesystem must be mounted on /proc, the sysfs filesystem must
21 be mounted at /sys. No other locations are supported by udev.

28 - Very early in the boot process, the /dev directory should get a 'tmpfs'
29 filesystem mounted, which is populated from scratch by udev. Created nodes
30 or changed permissions will not survive a reboot, which is intentional.
Had het laatst toevallig nodig en de pagina stond nog in mn history [url=http://git.kernel.org/?p=linux/hotplug/udev.git;a=blob;hb=HEAD;f=README]klik/url]

[me=119965]zwaait naar dflix
Pagina: 1