Periodieke round-up van nieuws op forum

Pagina: 1
Acties:

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-12-2025

MikeVM

- Baloo -

Topicstarter
is er geen ruimte op Tweakers.net voor een wekelijkse/maandelijkse round-up van wat speciale dingen die op het forum zijn langsgekomen..

zoals nieuwe processoren en hun overklokbaarheid.., reviews.., games, Cebit, Ambx enzoverder..

af en toe eens een casemod ofzo.. hoe die usbstick werd gekraakt.., elektronica projecten. graphics design..., howto's..

dingen die voor alle tweakers interessant zijn..

en dit dan allemaal ingegoten in een leuke video, want 5minuten video vertelt evenveel als 5 A4's vol met tekst.

het zou alvast meer bezoekers lokken.

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik zou zeggen, maak het en meldt het aan de nieuwsposters :)

Btw, het lijkt me ook wel leuk, maar ik denk dus dat dit veel te veel moeite is voor nieuws wat misschien veel mensen al gezien hebben.

[ Voor 54% gewijzigd door Kixtart op 17-03-2008 17:20 ]

☻/
/▌
/ \

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Tweaknews doelt neem ik aan op je idee of doel je echt op die andere dienst?

Daarnaast vraag ik me even af: heb je het nu over nieuwtjes vanuit 't forum?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

het is een soort hardware.info tv maar dan van tweakers

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Topicstarter
maakt eigenlijk niet uit..

@wiethoofd.. idd, maar dan over DIY's. en moddings. en niet doodgewoon over een nieuwe mooie laptop van acer met een jasje van ferari.., er komen zoveel leuke projectjes langs op Tweakers die het vermelden waard zijn.. zoals MOMOlight, casemods, LN2 cooling, ....

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

MikeVM schreef op maandag 17 maart 2008 @ 17:36:
maakt eigenlijk niet uit..

@wiethoofd.. idd, maar dan over DIY's. en moddings. en niet doodgewoon over een nieuwe mooie laptop van acer met een jasje van ferari.., er komen zoveel leuke projectjes langs op Tweakers die het vermelden waard zijn.. zoals MOMOlight, casemods, LN2 cooling, ....
klopt, maar wel een soort van maar dan a la tweakers ;)

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Dat kan denk ik dan gewoon beter via tekst met klikbare linkjes erin.Kost minder tijd en is nog steeds wel leuk. (soort samenvatting van het forum)

Maar zijn er elke week leuke mods e.d. te vinden?

☻/
/▌
/ \

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-02 11:42

mux

99% efficient!

hardware.info tv maar dan voor tweakers ben ik sterk voor, als het in de buurt den haag gebeurt wil ik wel mee presenteren en reviewen.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Even een trap naar het juiste forum :).

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
MikeVM schreef op maandag 17 maart 2008 @ 17:08:
en dit dan allemaal ingegoten in een leuke video, want 5minuten video vertelt evenveel als 5 A4's vol met tekst.
offtopic:
Volledig offtopic hier, maar dit is niet per definitie waar. Via bewegende beelden en geluiden kun je andere informatie overbrengen dan via geschreven tekst, maar of dat even veel is of niet, dat is een vraag die open staat voor discussie.

• mux

mux

99% efficient!

Maar serieus - een startup budget is in de orde 1500 euro en je kunt met een paar gemiddelde tweakers met ondersteuning van FPA's prima items in elkaar zetten. Hang daar nog een paar _ferry_'s en Sprite_tm's aan vast die een reviewtje over een spectaculair onderwerp schrijven en je hebt zo een pilot en twee extra eps om het eens uit te proberen. Wat vindt VNU daarvan?

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
ssj3gohan schreef op maandag 17 maart 2008 @ 19:47:
Maar serieus - een startup budget is in de orde 1500 euro en je kunt met een paar gemiddelde tweakers met ondersteuning van FPA's prima items in elkaar zetten. Hang daar nog een paar _ferry_'s en Sprite_tm's aan vast die een reviewtje over een spectaculair onderwerp schrijven en je hebt zo een pilot en twee extra eps om het eens uit te proberen. Wat vindt VNU daarvan?
Wat VNU daarvan vindt is niet zo boeiend :).

Het grappige is dat we juist aan het kijken zijn hoe we redactioneel meer kunnen samenwerken met het forum. Een van de eerste pilots is het via modjes aandragen van opmerkelijke dingen/projecten die in het forum spelen. Hoewel we er nu nog geen ruimte voor hebben, wil ik kijken of en hoe we daar verandering in kunnen brengen. Ik denk hierbij simpel gezegd aan een soort etalageblokje op de frontpage om een project uit te lichten. Dit kan bijvoorbeeld door een redacteur langs te sturen voor een toelichting, of iets dergelijks.

Met het videoconcept is op zich niets mis, al vergissen mensen zich snel in de hoeveelheid extra werk dit voor een redactie met zich meebrengt. Later dit jaar willen we met Tweakers.net zeker structureel meer met video gaan doen. Hoe weten we nog niet concreet, maar zodra we hier redactioneel gezien meer ervaring mee hebben en we op bovenstaande manier op hulp en input van GoT'ers kunnen rekenen, dan moeten we dergelijke mogelijkheden zeker zeer serieus bestuderen.

• mux

mux

99% efficient!

Het enige waar je echt mee zit is iemand die structureel tijd kan vrijmaken om met vegas/premiere/final cut en evt. een aparte audiosuite de rough cuts en masters kan maken. Ik heb net als genoeg andere tweakers wel geprobeerd wat amateurmateriaal in elkaar te zetten maar serieus, dat is allemaal complete troep zelfs vergeleken bij relatief simpel in elkaar gezet spul als dat van Rutger Castricum en Hardware.info TV.

Je hebt tenminste twee soorten belichting, met genoeg tijd één maar liefst drie camera's, rolstatieven en/of azimuthaalstatieven [mwah... je kunt ook overdrijven] en iemand met een niet-irritante stem en niet al te veel tics nodig.

Hm, valt het op dat ik heel graag wil dat er een tweakers.net tv komt?

Terug in de realiteit: ik weet niet hoe geslaagd nog een apart vakje op de FP is. Ik vond [no offence, really] de opdeling life-core-whatever al erg opaak, het hardware.info-esque rotating coverstory ding is ook al niet opvallend genoeg om altijd graag aan te klikken, zeker voor de beginnende tweaker. De meuktracker wordt enkel gevonden omdat werkelijk iedereen weet dat het rete-interessant is. Nog een blokje erbij denken en het wordt misschien eindelijk echt een zootje? Of is dat technisch gezien onmogelijk geworden ;).

Terug naar fantasieland: dat herinnert me aan het verhaal van _ferry_: volgens mij maakt tweakers.net een goede kans om een tweede mythtv te worden als je bekijkt wat een geniale EL-ers er rondlopen: Sprite_tm, Sine, madwizard, _fer.. ok die heb ik nu wel genoeg genoemd, ga zo maar door.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Het valt idd best wel op dat je graag een tweakers.net tv wilt (zou ik zelf ook niet erg vinden ;))
Tweakers.tv zou dan wel kunnen :P

Het is idd niet makkelijk om 'snel' een film in elkaar te zetten. Je moet ook maar genoeg materiaal hebben om bijvoorbeeld 10 minuten vol te krijgen en het er ook nog een beetje respectabel genoeg voor tweakers er uit te laten zien (kromme zin, hopelijk wel duidelijk)

De opdeling life-core-pro ed heb ik ook nog nooit gesnapt, maar de 'rotating-coverstory' vind ik wel handig, al staat er op tweakers iets minder vaak iets in wat ik wil/ga lezen dan op hw.info.

Er zijn genoeg mensen die eventueel wel tijd zouden willen maken voor een tweakers.net tv (oid).
Post het (mocht het plan doorgaan) in de 'rotating-coverstory' en je zal zien dat er genoeg animo is (hoop ik ;))

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Topicstarter
ik weet ook wel dat het veel tijd vergt.. maar bezie het zo..
waarom komen mensen hier op tweakers simpel, alle info over electronica, wetenschap en computers zijn netjes verzamelt op deze site en lekker leesbaar.. dit bespaart hun veel tijd uit ipv 5 sites af te schuimen.. dit werk doen jullie.. dus wat is veel werk als je elke tweaker 10minuten zoekwerk bespaart..

en ik zie net dat jullie 200.000 actieve gebruikers hebben..
als hier 5% van naar jullie video kijken..

dan stel ik me de vraag hoeveel, veel werk is :-p

en als jullie het werk niet aankunnen, dan kunnen jullie nog altijd recruteren,

ten slotte zijn jullie een bedrijf, en elk bedrijf moet vooruit, bezie dit als een investering, zodat je jullie clienteel behouden en nieuw clienteel bijmaakt..

***niets doen is achteruit gaan :) ***

MikeVM biedt zichzelf aan als nieuw bloed.. ik ben bijna afgestudeert :)

Pagina: 1