[Externe HDD] Mappen/Files worden niet weergegeven

Pagina: 1
Acties:

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-02 16:13

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Topicstarter
Wat me als eerste opviel toen ik mijn externe hdd aansloot op mijn nu 3,5 uur oude MBP, is dat wanneer ik mijn muziekmap wil openen, de harde schijf gaat 'zoeken' het laadicoontje gaat draaien, maar dat de harde schijf al snel weer stopt, en dat er geen mappen worden weergegeven...

Ik zie de HDD wel op m'n bureaublad staan, en ik kan bijvoorbeeld wel mijn afbeeldingen er op bekijken, maar niet de muziekbestanden :S. Het is trouwens een collectie van 250+ GB aan muziek, de schijf zelf bevat net geen 500GB aan bestanden.

Hoe kan dit? Heb ik meer geduld nodig en indexeert OS X de HDD? Of is dit niet het geval en is het een fout?

Lacie 500GB Desktop Harddrive @ USB, NTFS, mocht het interessant zijn.

ik zie net dat finder vast is gelopen (via Forceer Stop)... Iemand een oplossing?

[ Voor 10% gewijzigd door Tjebakka op 17-03-2008 17:18 ]

If it aint fixed, it's broken.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:22

breinonline

Are you afraid to be known?

Spotlight indexeert de schijf waarschijnlijk, daarnaast is NTFS read only. Zie ook http://gathering.tweakers...&where=Dit+forum#hitstart

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Tjebakka

Tjebakka

Topicstarter
breinonline schreef op maandag 17 maart 2008 @ 17:26:
Spotlight indexeert de schijf waarschijnlijk, daarnaast is NTFS read only. Zie ook http://gathering.tweakers...&where=Dit+forum#hitstart
Het probleem is dus dat finder vastloopt, aangezien ik het alleen in mijn muziekmap op de schijf heb..

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

kijk eens met Console.app (/Applications/Utilities/) in /var/log/system.log Het zou kunnen zijn dat je disk wat hardware-problemen heeft. Werken andere apparaten wel op dezelfde USB poort?

edit:
Whieee schreef op maandag 17 maart 2008 @ 17:30:
kijk eens met Console.app (/Applications/Utilities/) in /var/log/system.log Het zou kunnen zijn dat je disk wat hardware-problemen heeft. Werken andere apparaten wel op dezelfde USB poort?
Wanneer je de disk mount en uit de muziekmap blijft werkt hij wel gewoon?

[ Voor 50% gewijzigd door Whieee op 17-03-2008 17:32 ]

Launching containers into space

• Tjebakka

Tjebakka

Topicstarter
Ja die werken, en de schijf zelf werkt ook, anders zou ik mijn afbeeldingen en films toch niet kunnen bekijken lijkt mij zo? :?

• Tjebakka

Tjebakka

Topicstarter

edit:

[...]

Wanneer je de disk mount en uit de muziekmap blijft werkt hij wel gewoon?
over je edit: klopt als een bus.
Trouwens, Via iTunes-> importeer kan ik de muziek wel benaderen zonder vastlopert.

[ Voor 8% gewijzigd door Tjebakka op 17-03-2008 17:35 ]

• Tjebakka

Tjebakka

Topicstarter
Vreemd genoeg, als ik bijvoorbeeld lijstweergave van te voren kies, werkt het wel! :S

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Staan alle mp3's toevallig in 1 parent folder? Of heb je per artiest/categorie/whatever een subfolder? In het eerste geval kan het een beperking aan de finder zijn, en kan je het misschien ondervangen door bij de Finder onder View Options (cmd+J) de icon-preview uit te schakelen. De Finder moet ineens van 250GB aan mp3 bestanden voorzien van een icon preview. Dat zijn -gemiddeld genomen- meer dan 55.000 files. In list-mode hoeft dat niet, en werkt het dus wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Whieee op 17-03-2008 20:05 ]

• Tjebakka

Tjebakka

Topicstarter
Whieee schreef op maandag 17 maart 2008 @ 20:04:
Staan alle mp3's toevallig in 1 parent folder? Of heb je per artiest/categorie/whatever een subfolder? In het eerste geval kan het een beperking aan de finder zijn, en kan je het misschien ondervangen door bij de Finder onder View Options (cmd+J) de icon-preview uit te schakelen. De Finder moet ineens van 250GB aan mp3 bestanden voorzien van een icon preview. Dat zijn -gemiddeld genomen- meer dan 55.000 files. In list-mode hoeft dat niet, en werkt het dus wel.
ook niet helaas.. t zijn allemaal albums :)

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

heb je 'show item info' aan staan bij de view options?

• Tjebakka

Tjebakka

Topicstarter
Whieee schreef op maandag 17 maart 2008 @ 22:09:
heb je 'show item info' aan staan bij de view options?
Hmmm... ook al niet :S
Naja. ik geef m gewoon weer als lijst :)

Pagina: 1