[XP]Netwerkprinter print rare tekens

Pagina: 1
Acties:

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Tweakers,

Ik heb hier thuis een intern netwerk en een van de jongens aan dat netwerk heeft een HP Laserjet 2200. Die printer heb ik toegevoegd, zodat ik af en toe wat kan printen via die printer. Nou wilde ik zojuist wat hand-outs van een college van me printen en in principe ging het allemaal goed. Althans de printer bij de computer van mijn huisgenoot drukte de sheets af. Maar de tekst op die sheets werd niet juist uitgeprint, heel veel letters waren opeens leestekens geworden en sommige tekst was gewoon veranderd in allerlei willekeurige letters en hoofdletters waardoor de boel onleesbaar werd. Een enkele dia echter uit de hele serie slides werd merkwaardig genoeg wel goed uitgeprint.
Toen we het bestand naar zijn computer kopieerde (via het netwerk notabene) en het direct vanaf zijn pc uitprintte, werd het wel goed afgedrukt. Iemand enig idee waar dit aan ligt en hoe het op te lossen?

• bart1074
Niemand een idee?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:09

DarkSide

theres no place like ::1

Rare tekens heeft meestal te maken met een driver probleem.
Nieuwe drivers (of juiste drivers) installeren zou het probleem moeten oplossen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21

Duinkonijn

Huh?

wat voor tekens? hartjes ed?

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• bart1074
Nee bijna alleen maar leestekens eigenlijk, je weet wel !?$##^$@@)))&&__ dat soort ongein.

Maar drivers? Hoe bedoel je dat? Want ik hoef op mijn pc toch niet de drivers van de netwerkprinter die verbonden is met een andere printer te installeren. En op die computer zijn de juiste drivers geinstalleerd, daar gaat printen ook goed.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21

Duinkonijn

Huh?

Murderer schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 15:53:
[...]

Nee bijna alleen maar leestekens eigenlijk, je weet wel !?$##^$@@)))&&__ dat soort ongein.

Maar drivers? Hoe bedoel je dat? Want ik hoef op mijn pc toch niet de drivers van de netwerkprinter die verbonden is met een andere printer te installeren. En op die computer zijn de juiste drivers geinstalleerd, daar gaat printen ook goed.
als je pc al drivers had, dan kunnen die conflicteren

geen hartjes e.d. is gunstig. dan is er fisiek niks mis

[ Voor 5% gewijzigd door Duinkonijn op 18-03-2008 16:04 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-01 22:10
Murderer schreef op maandag 17 maart 2008 @ 17:06:
[...]een HP Laserjet 2200. Die printer heb ik toegevoegd, zodat ik af en toe wat kan printen via die printer. Nou wilde ik zojuist wat hand-outs van een college van me printen en in principe ging het allemaal goed. Althans de printer bij de computer van mijn huisgenoot drukte de sheets af. Maar de tekst op die sheets werd niet juist uitgeprint, heel veel letters waren opeens leestekens geworden en sommige tekst was gewoon veranderd in allerlei willekeurige letters en hoofdletters waardoor de boel onleesbaar werd. Een enkele dia echter uit de hele serie slides werd merkwaardig genoeg wel goed uitgeprint.
Bedoel je dat over het algemeen de plaats van alle lettertekens wel correct is en dat de verkeerde tekens worden afgedrukt? Of is er niets herkenbaars meer aan de afgedrukte bladzijden? In het eerste geval kan het een fontprobleem zijn, wat mogelijk op te lossen is door de fonts mee te sturen (in te bedden) in het af te drukken bestand. Open de "Eigenschappen"-dialoog van de LJ2200 op je eigen PC en kies in het tabblad Algemeen (sorry ik heb een Nederlandstalige XP) [Voorkeursinstellingen] dan [Geavanceerd]. Daar zoeken naar de optie om true-type lettertypen te downloaden als laadbaar lettertype.
Pagina: 1