[Visio 2007] Rapport met OR formule

Pagina: 1
Acties:

• JvdM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:47
Ik wil in Visio een eigen rapport creeeren, alleen ik wil ik iets meer dan de standaard beschikbare formules.

Als je meerdere "Gedefineerd criteria" toevoegd komt er automatisch "AND" te staan. Terwijl ik wil dat die "AND" een "OR" wordt.

IP-adres0 bestaat WAAR
AND IP-adres1 bestaat WAAR

Die AND moet een OR worden

Bijvoorbeeld:
Ik wil een rapport maken van alle ip adressen, je kan per werkstation 2 ip's invullen. Nu wil ik een rapport van alle werkstations waar minimaal 1 ip adres is ingevuld.

Tnx in advance

[ Voor 0% gewijzigd door JvdM op 17-03-2008 16:54 . Reden: typo ]

• JvdM
Kick!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-12 01:14

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

In de wizard kun je dat volgens mij inderdaad niet aanpassen, maar wanneer je het rapport op slaat wordt hij als .vrd bestand opgeslagen, maar dit is echt gewoon xml.
Misschien kun je hierin onder het kopje <VisioRptDefFilter> de AndOr ipv 1 op ="0" zetten?

Anders zul je met VBA al je objecten na moeten gaan en daarmee een lijst maken die aan je eigen wensen voldoet. Eventueel dus eerst een nieuwe pagina maken, vervolgens alle objecten op de overige pagina's langslopen en diegene die aan je voorwaarden voldoen overnemen, rapport aanroepen en de extra pagina weer verwijderen.

[ Voor 38% gewijzigd door hufkes op 19-03-2008 16:29 . Reden: VBA gedeelte toegevoegd ]

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• JvdM
hufkes schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 16:04:
In de wizard kun je dat volgens mij inderdaad niet aanpassen, maar wanneer je het rapport op slaat wordt hij als .vrd bestand opgeslagen, maar dit is echt gewoon xml.
Misschien kun je hierin onder het kopje <VisioRptDefFilter> de AndOr ipv 1 op ="0" zetten?

Anders zul je met VBA al je objecten na moeten gaan en daarmee een lijst maken die aan je eigen wensen voldoet. Eventueel dus eerst een nieuwe pagina maken, vervolgens alle objecten op de overige pagina's langslopen en diegene die aan je voorwaarden voldoen overnemen, rapport aanroepen en de extra pagina weer verwijderen.
Ga t morgen eens uittesten, tnx..