Toon posts:

Eerst wel, nu niet meer?!?! Help.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn computer ingericht als server in een netwerkje van op het moment drie PC's. Donderdag had ik al het netwerkspul gekocht en na het invullen van het subnetmask (255.255.255.0) en de ip adressen (172.168.0.1/2/3 dus 1 voor de server en dan cijfertje 2 voor de andere etc). Het werkte prima met de PC's, waarvan eentje ME heeft, de mijne, eentje heeft 98SE en de ander alleen 98. Alles werkte perfect en gister met het installeren van Winroute Pro ging alles van een leien dakje. Het werkte

's Avonds begon het gezeur: Napster crashte, ICQ vervolgens ook en toen maar windows erachteraan. Boem niets meer. Na op gestart te hebben geen internet meer (kabel). Alle instellingen ongedaan gemaakt, winroute verwijderd en op de andere computers de DNS en gateway getallen verwijderd.

Vervolgens alles op de server overnieuw, want de twee andere PC's bleven elkaar gewoon zien. Na veel gezeur het internet weer op poten en toen met het netwerk aan het kloten. Netjes voor mij 172.168.0.1 ingevuld en voor de subnet uiteraard 255.255.255.0. Maar het verwachte resultaat bleef uit. Niks te zien, ik kwam niet het netwerk op en de andere computers konden mij ook niet zien, elkaar wel.

Windows kennende alles nog maar een keer over, maar weer geen resultaat en dat terwijl alle netwerkkaarten in mijn computer (2) het wel gewoon met internet doen, dus stuk is er niets. Ik kan mezelf ook al niet te zien krijgen in mijn eigen computer, wat bij de andere computers wel het geval is, die zien zichzelf dus wel.

Mijn vraag is dus of hier een oplossing voor is. Mijn allerlaatste poging zal zijn oom windows ME weg te flikkeren en 98 ervoor in de plaats te doen, die is minder buggie. Daarvoor kan ik ook nog proberen of de net nieuw gekochte kabel stuk is, wat me erg stug lijkt, omdat alles voor de big crash het nog deed. Eventueel kan ik nog een keer alle netwerkkaarten omdraaien in alle computers en kijken wat er gebeurd.

Wat is jullie oplossing?????

Verwijderd

Heb ik ook gehad, netjes alles ingevuld, werken enzo. prima. volgende dag: geen verbinding (over 't netwerk). Ze zagen elkaar gewoon niet.
En m'n ene compie zag zichzelf ook niet.
Heb ik alle ip adressen weggegooid, en windows zelf 1 laten kiezen. ff allemaal opnieuw booten en het deed het weer. daarna per compie het nr veranderen en opnieuw booten. Dan de andere compies hem laten pingen (op ip adres, niet op naam), en als dat lukt ook andersom. en zo doe je de rest ook.

Volgens mij komt het door dat windows onthoud dat een computer een bepaald ip adres heeft, en dat wil ie dan niet kwijt, tot je zelf pingt.

succes ermee verder

Verwijderd

Topicstarter
Hoe laat ik dan windows ook al weer automatisch kiezen??

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het internet nu aan de praat op de pentium 100 van mij (ziet er niet uit: 640*480) omdat ik niet zonder kan. Mijn computer slikt nu helemaal niets meer. Als ik mijnes en deze pentium 100 hetzelfde IP geef express, dan geven ze op beide computers een foutmelding, dus er is wel contact.

Met andere woorden, de computers kunnen wel ruzie maken, maar ze kunnen geen vrienden zijn en elkaar "aankijken". Ik zie op mijn eigen PC dus niets en de anderen zien mij ook niet en elkaar dus wel. ik wordt hier echt schijtziek van. Ik kan nu ook niet meer napsteren en dan branden :(.

Ik denk persoonlijk dat het windows milennium is die zeeeeeeeeeer brak is. Ik ga denk ik 98 maar installeren in de hoop dat die niet moeilijk doet, als er nog meer mensen suggesties hebben...de bovenstaande reactie werkt helaas niet.

Verwijderd

Ja een heel verhaal zo.........ik heb ongeveer dezelfde ruzie gehad aleen dan met win 2000 prof. Bij mij lag het uiteindelijk aan de verdeling van de IRQ adressen. Ze stonden bij het booten goed maar in windows stonden ze op hetzelfde adres.
De oplossing bij mij was het disabelen van mijn USB poorten die ik toch niet gebruikte.

Ik weet niet of je het Netbeui protocol geinstald hebt staan......???? Als je dit niet hebt dan is het installeren van dit protozol de oplossing voor het zien van een andere pc in het netwerk. Mensen vergeten dit protocol nog al eens.

Ik hoop dat hier wat verder mee komt

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, maar ik voer op het moment format c: uit. :9

Verwijderd

Topicstarter
Oké alles is op orde, bedankt iedereen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Alvast het volgende:
Zet bij één PC, de servert, bij je file+printersharing, browsemaster op auto en bij de andere (client)PC's op uit.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
OK

Mijn PC is nu gelukkig geen servertje meer: conflict met netwerkkaarten (zelfde naam). Nu mijn pentium 100 ingezet als netwerk- en internetservertje 3com ISA kaart en realteck PCI) :)
Pagina: 1