Goede laptop met klein <15" scherm

Pagina: 1
Acties:

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:14

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Hey,

ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe laptop ter vervanging van mijn huidige pc. Ik wil de laptop thuis in een dock plaatsen met aangesloten tft scherm, toetsenbord en muis, het scherm mag dus zo klein mogelijk zijn om het ding lekker licht en mobiel te houden. Probleem: ik wil dus een zo klein mogelijk scherm maar wel flinke prestaties aan boord. Ik kan hier op internet niks over vinden, 15,4 inch is het kleinst leverbaar zo ongeveer als je nog wat eisen aan geheugen ed stelt.

Mijn eisen zijn:
- 4gb ram geheugen
- dedicated videokaart waar je redelijk een spelletje op kan doen. ik heb nu een fx5200 en wil er wel op vooruit gaan.

Verder: ik heb nu een xp1800+ processor, maar vanaf welke snelheid merk je nu ook echt verschil met zo'n oudje? Het ding is bijna 7 jaar oud maar nog steeds zijn laptopprocessors boven de 2ghz flink aan de prijs... wel dualcore maargoed. Ga ik echt performanceverschillen merken of kan ik dat vergeten?

Wie o wie weet waar ik een lekker klein laptopje kan krijgen die qua prestaties toch bovenin de laptop markt zit?

youtube.com/@hisrep

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:02
doe zelf eens wat onderzoek? misschien even kijken bij dell verder is het wel handig er bij te zetten wat je budget is.

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

HetWonder schreef op maandag 17 maart 2008 @ 15:57:
Hey,

ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe laptop ter vervanging van mijn huidige pc. Ik wil de laptop thuis in een dock plaatsen met aangesloten tft scherm, toetsenbord en muis, het scherm mag dus zo klein mogelijk zijn om het ding lekker licht en mobiel te houden. Probleem: ik wil dus een zo klein mogelijk scherm maar wel flinke prestaties aan boord. Ik kan hier op internet niks over vinden, 15,4 inch is het kleinst leverbaar zo ongeveer als je nog wat eisen aan geheugen ed stelt.
Geheugen is natuurlijk altijd uit te breiden, dan koop je de laptop en zet je er 2x2GB in.
De videokaart is wat lastiger. Je moet een behoorlijk warmteproducerend apparaat kwijt op erg weinig ruimte met erg weinig koeling.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Verwijderd

ik heb zelf een Toshiba u300 13F die heeft een 13,3 inch scherm ...en is aardig ligt maar goed er zijn genoeg laptops met verschillende grotes van 12inch tot 17 inch

Verwijderd

Zepto levert 14,1 inch met jou wensen.

• zaidoT
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-01 00:03
Zepto Znote 6224 of 6324, dell vostro 1400, dell XPS 1330 (allemaal redelijk recente topics hier vansnellere laptops.
En bij processors het gaat niet om de frequentie (GHZ) maar om het aantal opdrachten per klokcycle.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-01 08:16

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

op http://www.laptopshop.nl/productkiezen kan je eens kijken of er wat tussen zit. Daar kan je redelijk eenvoudig zien wat er aan keuze is met jouw kriteria. 11" t/m 14" levert 30+ mogelijke kandidaten op.

* BlaTieBla heeft overigens geen enkele band met die shop.....

[ Voor 13% gewijzigd door BlaTieBla op 17-03-2008 16:08 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
De Dell XPS ben ik ook tegengekomen, maar die is toch iets te duur. Ik heb voor de laptop zelf 1000 euro beschikbaar, er moet ook nog een dockin station, scherm + toetsenbord/muis bij namelijk. Ik ga eens naar die Xepto kijken (nog nooit van dat merk gehoord).

youtube.com/@hisrep

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Hehe zepto is failliet volgens zepto.nl

youtube.com/@hisrep

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:24
koop een macbook pro

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
HetWonder schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:18:
Hehe zepto is failliet volgens zepto.nl
nee, alleen die betreffende leverancier is er mee gestopt. zeptoshop.com is nu de nederlandse leverancier

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

MacBook Pro >15" scherm
MacBook = 13,nogwat inch
De MacBook is inderdaad voor 1000 euro (ongeveer) een leuk stukje hardware.

Maar kijk niet raar op dat je al je kriteria in kan vullen. De vraag komt een beetje over als;
ik wil een snelle auto met minimaal een 6 liter V8 met veel ruimte aan de binnenkant en mag niet groter zijn dan een smart. Je zal waarschijnlijk wel wat consessies moeten doen.

[ Voor 36% gewijzigd door BlaTieBla op 17-03-2008 16:28 ]

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Is mijn streven om er in grafische kaart- en processor flink op vooruit te gaan voor die 1000 euro realistisch trouwens?

En wat betreft de mac; er komt Ubuntu Linux op dus dan is het wat zonde om een dure mac aan te schaffen terwijl je de software er gelijk af knikkert.

youtube.com/@hisrep

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
HetWonder schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:26:
Is mijn streven om er in grafische kaart- en processor flink op vooruit te gaan voor die 1000 euro realistisch trouwens?

En wat betreft de mac; er komt Ubuntu Linux op dus dan is het wat zonde om een dure mac aan te schaffen terwijl je de software er gelijk af knikkert.
Er op vooruit gaan is relatief he ;) dat hangt er dus van af wat voor systeem je nu hebt.

Het is misschien handig om neer te zetten wat je er allemaal mee wilt doen.

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

HetWonder schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:26:
Bij een (Windows) laptop moet je ook maar zien dat je het geld voor de Vista uitvoering terugkrijg of dat het ueberhaupt te bestellen is.

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
BlaTieBla schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:29:
[...]

Bij een (Windows) laptop moet je ook maar zien dat je het geld voor de Vista uitvoering terugkrijg of dat het ueberhaupt te bestellen is.
Dat is waar maar een mac zou ik toch kopen voor het gebruiksgemak tov windows en als je het er dan gelijk afgooit betaal je alleen maar zoveel extra voor een hip uiterlijk. Beetje zonde.

Wat de prestatievraag betreft; ik wil fijn kunnen multimedia-en (dvd kijken & branden, soms wat videobewerken) en wat spelletjes betreft moet starcraft 2 er soepel op kunnen draaien straks, veel meer spellen doe ik toch niet.

youtube.com/@hisrep

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

HetWonder schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:34:
[...]

Dat is waar maar een mac zou ik toch kopen voor het gebruiksgemak tov windows en als je het er dan gelijk afgooit betaal je alleen maar zoveel extra voor een hip uiterlijk. Beetje zonde.

Wat de prestatievraag betreft; ik wil fijn kunnen multimedia-en (dvd kijken & branden, soms wat videobewerken) en wat spelletjes betreft moet starcraft 2 er soepel op kunnen draaien straks, veel meer spellen doe ik toch niet.
http://www.laptopshop.nl/...-cr31s-l-indigo-blue.html (2.1GHz C2D, 2GB RAM en 14" scherm) kost net iets meer dan 1100 euro. Als je de kosten van Vista terug kan krijgen nog wel minder.

Nogmaals je vraagt een Smart met de specs van een mercedes E klasse, dus verwacht dat je je kriteria aan zal moeten passen wil je onder of rond die 1000 euro uit wilt komen.

Daarnaast is de Pricewatch nog een stuk uitgebreider qua te kiezen specs etc. Was daar niets te vinden?

[ Voor 12% gewijzigd door BlaTieBla op 17-03-2008 16:50 . Reden: Pricewatch link ff aangepast ]

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
BlaTieBla schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:45:
[...]

http://www.laptopshop.nl/...-cr31s-l-indigo-blue.html (2.1GHz C2D, 2GB RAM en 14" scherm) kost net iets meer dan 1100 euro. Als je de kosten van Vista terug kan krijgen nog wel minder.

Nogmaals je vraagt een Smart met de specs van een mercedes E klasse, dus verwacht dat je je kriteria aan zal moeten passen wil je onder of rond die 1000 euro uit wilt komen.

Daarnaast is de Pricewatch nog een stuk uitgebreider qua te kiezen specs etc. Was daar niets te vinden?
Ik denk dat 1000 euro wel te doen is, die laptopjes van dell komen al aardig in de buurt. Daarnaast heb ik nog tot september voor ik hem echt moet aanschaffen... ;)
Maar die pricewatch tip is een goede, nog niet eens gecheckt. thx

youtube.com/@hisrep

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Ik zie nu dat de videokaart inderdaad het grootste probleem gaat worden. Weet iemand trouwens of er een merkbaar verschil is in prestaties tussen de extern aangesloten monitor versus het scherm van de laptop zelf?

youtube.com/@hisrep

Verwijderd

HetWonder schreef op maandag 17 maart 2008 @ 22:11:
Ik zie nu dat de videokaart inderdaad het grootste probleem gaat worden. Weet iemand trouwens of er een merkbaar verschil is in prestaties tussen de extern aangesloten monitor versus het scherm van de laptop zelf?
Ik denk dat wanneer de laptop dezelfde resolutie gebruikt als het beeldscherm de prestaties gelijk zullen zijn. Maar waarom los beeldscherm? Bijvoorbeeld een macbook is mooi zat scherm hoor!

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-10-2025
macbook, defenitly, tenzij je diehard gamer bent (op een laptop?)
Als je een groter scherm ilt, maar de prestaties en baterij zijn minder belangerijk, (waarom dan zo'n kleine?) in ieder geval:
Fuji heeft een 13" formaat laptop met 14" scherm erin, en dat groter scherm ga je werkelijk waarderen.

BTW: mijn macbook draait zonder problemen meer dan 4 uur op batterij met WIFI/Bleutooth (internet/email/office/door m'n bestanden bladeren/muziek luisteren, dashbord spelletjs spelen (tertris) (*dashbord vraagt redelijk veel systeembronnen, niet te veel doen onderweg)

Nadelen aan m'n nieuwe macbook heb ik nog nie echt gemerkt, behalve over het geluid kun je echt kritek geven, maar mischien verwacht ik dan weer te veel.

LG had ook enkele mooie nieuwe uitgebracht, maar weet niet of ze beschikaar zijn in europa

BTW: Bestel je in amerika? is beslist de moeite!

*een extern scherm is wel handig, 1200x800 is toch wel een heel hoge resolutie voor 13", had het zelf ook niet verwacht. kwa prestaties geen verschil gemerkt.

"alternatie" kan je nog altijd een gaan kijken bij del (XPS2330) of acer (travelmate)
Vergeet ok niet effe lenovo en msi te checken.

Mijn raad is dt een goede machine alleen bruikbaar is als er goede software op staat, apple..

Had een punt gemist, DELL MSI LG ACER HP LENOVO SONY dat zijn de merken waar je moet kijken.
Alternatief uiteraard Zepto XXODD...
Vooral die laatste zal je volgens mij wel bevallen, alhoewel?

Volgens mij ga je blijer zijn met een groot scherm.
Tenzij je echt met busines bezigt bent en je altijd wilt werken, dan moet je uiteraard draagbaar spul hebben. Maar als je een gamer bent, dan en ik niet dat er iets aan hebt, dan moet je het beste, wat ironisch genoeg bij laptops altijd zal achterlopen.
Ben je geen gamer dan moet je echt niet een dedicated kaart willen, dan is de x3100 genoeg..

Een apple, of die fuji (13" barebone + 14" scherm-het scherm doe et hem)

[ Voor 39% gewijzigd door g4wx3 op 18-03-2008 19:45 ]

http://www.softfocus.be/

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:31
BlaTieBla schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:45:
[...]

Nu je het over die Vaio hebt, ik heb net een Dell Vostro 1400 gekocht, met gelijke of betere specs op elk gebied, voor 700 euro. Ook een 14inch van 2.4kg.

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-01 15:45
HetWonder schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:56:
[...]

Ik denk dat 1000 euro wel te doen is, die laptopjes van dell komen al aardig in de buurt. Daarnaast heb ik nog tot september voor ik hem echt moet aanschaffen... ;)
Maar die pricewatch tip is een goede, nog niet eens gecheckt. thx
Zeker wachten voor het aanschaffen als het tegen september moet, waarom:
1) Montevina platform of Centrino 2 genoemd. Zie zeker dit eens http://core.tweakers.net/...ei-15-montevina-cpus.html
2) De nieuwe Geforce 9xxx series komen uit. Zijn zeker sneller dan de 8 serie
3) Binnen een paar maanden zal een blu-ray lezer/schrijver waarschijnlijk ofwel zeer goedkoop ofwel standaard zitten in een laptop
4) ....

Maar het belangrijkste is: De technologie ontwikkelt zich zo snel dat wanneer je een systeem aanschaft, deze al verouderd is. Koop het wanneer je er echt behoefte aan hebt

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:49
Verder: ik heb nu een xp1800+ processor, maar vanaf welke snelheid merk je nu ook echt verschil met zo'n oudje? Het ding is bijna 7 jaar oud maar nog steeds zijn laptopprocessors boven de 2ghz flink aan de prijs... wel dualcore maargoed. Ga ik echt performanceverschillen merken of kan ik dat vergeten?
Je kan iig niet meer 1 op 1 snelheid vergelijken. Per kloktik wordt nu veel meer uitgevoerd. Ik heb zelf de desktop 1800+ mogen gebruiken, en ik kan je zeggen dat mijn vorige laptop met AMD Turion 64 X2 TL-52 op 1,6GHz dik snelle was (de 1800+ draait op 1,533GHz). Zelfs op energiebesparing, dus 2x 800MHz maakte mijn laptop nog gehakt van de oude desktop.

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
g4wx3 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 19:32:
Volgens mij ga je blijer zijn met een groot scherm.
Tenzij je echt met busines bezigt bent en je altijd wilt werken, dan moet je uiteraard draagbaar spul hebben. Maar als je een gamer bent, dan en ik niet dat er iets aan hebt, dan moet je het beste, wat ironisch genoeg bij laptops altijd zal achterlopen.
Ben je geen gamer dan moet je echt niet een dedicated kaart willen, dan is de x3100 genoeg..

Een apple, of die fuji (13" barebone + 14" scherm-het scherm doe et hem)
Kort door de bocht: ik wil er thuis wel een beetje redelijk op kunnen gamen, maar het ding moet ook draagbaar zijn en een flinke accuduur (>4 uur) hebben aangezien ik hem vanaf volgend jaar in de trein dagelijks nodig ga hebben. Dus in feite moet ik een balans zien te vinden tussen zo klein mogelijk scherm en een videokaart die toch prestatie genoeg kan leveren om een 19" tft scherm goed aan te sturen voor games (1024x786 met flink wat aa enzo). Ik denk zelf niet dat een x3100 daar sterk genoeg voor is. Uitgangspunt voor het gamen is dat ik het (hopelijk) binnenkort uitkomende Starcraft 2 vloeiend op een mooie resolutie kan draaien. Veel meer spellen doe ik toch niet, ik speel nu alleen Warcraft3.

De tip van de Dell Vostro is idd een goede, die had ik ook al gezien, maar: waar koop ik die als consument? Dell biedt hem toch alleen aan voor bedrijven?

En de tip van het wachten is ook wel goed ja; een blue-ray dvd brander is toch wel het wachten waard... ;) Hoop dat de prijzen snel zakken.

youtube.com/@hisrep

Pagina: 1