Toon posts:

Boot on defined Time

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Het volgende:

Wat: Ik zou graag de mogelijkheid zien om een Fat Client /Thin Client op te laten starten op een bepaalde tijd.

Waarom: Ik wil dat de FC/TC na het opstarten een nieuw config bestand gaat ophalen op een server, deze installeert en weer afsluit.

Hoezo een topic: Alle mogelijkheden die ik tot nu toe vind werken andersom.

het hele verhaal:
Ik heb bijvoorbeeld 10 Thin Clients. Ik wil deze op afstand kunnen voorzien van een nieuwe image. Op afstand betekend echt een andere locatie, achter een ander modem.
De huidige oplossingen denken allemaal vanuit de server. Ofwel je laat de Thin Clients opstarten dmv WOL. er word vanuit een server een signaal naar de Thin Client gestuurd, waardoor de Thin Client opstart. Deze voert dan een script uit... waarin staat

"kijk op ftp://hostname en download eventuele .img bestanden. voer deze vervolgens uit"

Echter door deze techniek zal ik dus voor elke TC een NAT regel in het modem moeten aanmaken. Als ik namelijk vanuit de buitenkant het externe IP raadpleeg.... dan kan ik niet een specifiek apparaat bereiken achter het modem. Ik zal hier een poortnummer aan een IP moeten hangen.

Wat ik nu graag wil is het volgende.
De TC staat uit...... en word door zijn eigen interne klok gewaarschuwd dat het (bv) 00:00 uur is. hierdoor start hij op en gaat kijken op de FTP server (in zijn speciale mapje) of er een nieuw config bestand klaar staat. Dit download hij en installeert dat dan.

De meeste mensen zullen meteen het probleem zien. De TC moet doormiddel van zijn eigen interne klok "getriggerd" worden. Zover ik weet zijn er enkele BIOS fabrikanten die dit ondersteunen. Een soort van wekker functie. Echter de hardware die ik lever... heeft dat niet.

Ik ben nu dus op zoek naar een tooltje wat hiervoor gaat zorgen. Ik kan alleen helemaal niet verzinnen, en vinden.

Een goede maar niet haalbare tip was gebruik maken van een Stopcontact-Timer. Je weet wel, zo een kastje wat je in je stopcontact doet en waar vervolgens weer een stekker in gaat. Zo staat de stroom altijd aan, maar het kastje bepaald wanneer de stroom word doorgelaten. Ze gebruiken dit vaak voor buiten lampen.

Heeft iemand toevallig tips hiervoor? Dat de pc uiteindelijk gaat zoeken naar de Update ed dat lukt wel... het gaat echt over het opstarten op een bepaalde tijd.....

Alvast bedankt.

***mocht dit eerder iets voor het software topic zijn, dan zie ik hem graag verhuizen****

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:20
Een schedule Wake-on-lan pakketje vanaf een server?

Verwijderd

Topicstarter
razorhead schreef op maandag 17 maart 2008 @ 15:50:
en hoe bereik ik dan de betreffende pc? zonder te natten, vanuit een andere LAN

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:43

remco_k

een cassettebandje was genoeg

razorhead schreef op maandag 17 maart 2008 @ 15:50:
Ja, daar dacht ik ook aan.
Bij elke locatie een server inrichten die de voor hem lokale clients een WOLletje stuurt.
Mooie is dat je dat per locatie centraal kan regelen, dus ook een vorm van load balancing hebt door alle clients met een delay van enkele minuten achter elkaar te laten booten.
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 15:54:
[...]
en hoe bereik ik dan de betreffende pc? zonder te natten, vanuit een andere LAN
Die PC / Server hoef je toch helemaal niet te bereiken?
Die stuurt alleen maar de WOL, en op de clients maak je iets zodat ze hun nieuwe image of config of whatever van de daarvoor aangewezen server afhalen.
Edit: je moet er natuurlijk wel een keer bijkunnen voor het instellen van de WOL. Maar daarna is het wel klaar. Veel minder werk dan externe klokjes en bios timers is dit in ieder geval.

[ Voor 39% gewijzigd door remco_k op 17-03-2008 15:58 ]

Alles kan stuk.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-01 19:58
Door middel van een VPN conectie kan je toch connecten naar het lokale lan daar? Dan werkt WOL wel...

A Soldiers manual and a pair of boots.

• remco_k

remco_k

Wat betreft de stopcontact timer, dan kan op zich ook prima.
2 dingen moet je aan denken:

1. De client moet zo zijn geconfigureerd dat hij na powerloss aangaat.
2. De werknemer die z'n client 's ochtens aan wil zetten, moet dat dus op de timer doen.

en het vaak vergeten 3e puntje:
3. De timer moet ook weer uit, doe dat niet te vroeg...

Al met al vind ik dit niet zo'n denderend idee.

[ Voor 13% gewijzigd door remco_k op 17-03-2008 16:03 ]

Alles kan stuk.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Verkeerd gelezen.

[ Voor 86% gewijzigd door _Apache_ op 17-03-2008 16:04 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• remco_k

remco_k

_Apache_ schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:03:
Alleen specifieke tijd? Timer in de bios, maar dat is erg statisch echter heeft het geen netwerkverbinding nodig..
Als je zijn startpost beter had gelezen had je deze post niet hoeven doen.
Oh, al aangepast :)

[ Voor 4% gewijzigd door remco_k op 17-03-2008 16:05 ]

Alles kan stuk.

• zaidoT
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-01 00:03
Misschien een klein stukje elektronica (Chip voor tijd, relais, oplaadbare batterij die oplaad wanneer PC gewoon aanstaat) in de behuizing zelf die de aan-knop zelf triggert (dus parallel naast de gewone startknop) en daarnaast ervoor zorgen dat via de aan-knop ook wordt afgesloten. (En zorgen dat het programma dat moet updaten alleen kan worden gestart tussen tijdstip x en y.)
Pagina: 1