[Nec AD-5170-A] CD's lezen en branden werkt niet, DVD's wel!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10-2024
Ik heb een NEC DVD-RW AD-5170-A IDE dvd speler draaien onder Windows Vista en ik kan met deze dvd speler geen cd's meer lezen of branden. Op deze pc heeft altijd windows XP gestaan en toen had ik er geen problemen mee.

Aangezien het een relatief nieuwe speler is moet deze toch gewoon onder vista kunnen werken

Ik heb net van de NEC site de laatste firmware drivers gedownload en de firmware maar meteen geflashed naar 1.13 maar ook dit hielp niet :(

In windows vista device manager zie ik ook geen rare dingen...device wordt gewoon netjes gezien.

Ik kan gewoon dvd's lezen en branden met bv Nero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shardphoenix
hmm niemand een idee?
ik zag in de hardware settings van mij brander een setting regiocode staan...die heb ik maar even op 2 ingesteld ik denk misschien helpt dat maar helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shardphoenix
nog een keer proberen....heeft er iemand een idee of dit aa drivers (:S) kan liggen of is er gewoon iets fysieks kapot... :S

heb andere kabels geprobeerd maar helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shardphoenix
nou er zijn een paar maandjes overheen gegaan...vandaag moest ik ff een cdtje branden en toen dacht ik weer zo van oh ja sh*t het werkt nog steeds niet...dus nog maar een keer een poging om uit te zoeken wat het probleem is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Laatst online: 03-06 22:21
Heb je al geprobeerd of je brander het onder XP wel doet? Of met een linux-live-cd'tje?
Ik heb hetzelfde gehad, maar toen was de speler gewoon rot :P

offtopic:
Maart 2008 > Juni 2009 is een paar maandjes? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-04 23:54
Het kan liggen aan de CD-Recordables die je gebruikt, probeer eens andere.
Het kan liggen aan je NERO-install, installeer NERO eens opnieuw of liever nog hang je brander even in een ander systeem.
Het kan liggen aan de snelheid waarop je brandt. Probeer het eens op 4x, 8x en 16x

Verder ben je niet duidelijk in 'wat' er dan dan mis gaat bij het branden van CD's.
- Crasht de PC?
- Weigert ie de blanco CD te herkennen?
- Komt er een bierviltje uit? Ook als je in NERO met Disc Info kijkt?

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Pagina: 1