• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Topicstarter
Ik kreeg deze vanmorgen in mijn mailbox, ik post hier eigenlijk nooit meer maar toch wel leuk voor hier en/of de FP.

Afbeeldingslocatie: http://www.scythe-usa.com/product/cpu/036/images/scorc1000-main_400.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.scythe-usa.com/product/cpu/036/images/scorc1000-ex1_400.jpg

van -> http://www.scythe-usa.com...036/scorc1000_detail.html

[ Voor 3% gewijzigd door Spice op 17-03-2008 14:34 ]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• Proto
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-01 11:57

Proto

¬.¬

Wat een monster zeg, dat ding weegt meer dan een kilo :o De prijs is er dan ook naar, volgens nieuwssites zo'n 65 dollar, volgens de Scythe-site (...) zelfs bijna 80 dollar!
Toch vaag, met 10 heatpipes en nog een kilo aluminium (?) eraan geplakt, zou je toch een koelingsmonster verwachten, maar daar is deze review het niet mee eens, al issie wel stil :+

nog een review

Toch vind Proto je OP wel wat... klein

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-01 14:46

mace

Sapere Aude

De dollarkoers staat nu op 1.58, dus dan kom je op iets van 40 euro uit, wat wel een redelijke prijs is.

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Topicstarter
Proto schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:28:
Wat een monster zeg, dat ding weegt meer dan een kilo :o De prijs is er dan ook naar, volgens nieuwssites zo'n 65 dollar, volgens de Scythe-site (...) zelfs bijna 80 dollar!
Toch vaag, met 10 heatpipes en nog een kilo aluminium (?) eraan geplakt, zou je toch een koelingsmonster verwachten, maar daar is deze review het niet mee eens, al issie wel stil :+

nog een review

Is geen OP, ga je gang ik gooide slechts een balletje op zat in mijn mail zoals ik al zei,

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

Proto schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:28:

nog een review

Het is een mix tussen een echt stille koeler (bijna passief) en houdt een 150Watts CPU op 34 graden. Wat wil je nog meer? :)

Verwijderd

Spice schreef op maandag 17 maart 2008 @ 14:30:
Ik kreeg deze vanmorgen in mijn mailbox, ik post hier eigenlijk nooit meer maar toch wel leuk voor hier en/of de FP.

[afbeelding]

[afbeelding]

van -> http://www.scythe-usa.com...036/scorc1000_detail.html
Grote mailbox heb je dan :P
Volgens mij heeft ie al op FP gestaan... Of bij hardware.info iig :P

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:44:
[...]

Het is een mix tussen een echt stille koeler (bijna passief) en houdt een 150Watts CPU op 34 graden. Wat wil je nog meer? :)
Onder zware load? Die review laat weinig resultaten zien specfiek op processor en/of overclock.

Verwijderd

rodie83 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 17:09:
[...]

Onder zware load? Die review laat weinig resultaten zien specfiek op processor en/of overclock.
Nou reken jij dan maar eens uit hoeveel een 150Watts CPU aan warmte afgeeft, en dat dat voor 34 graden onder Load enorm goed is?

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Trekt Zo'n monster niet of je mobo uit elkaar of het hele mobo van de mobo tray? :o Dit is wel een goede koeler als je extreem wilt overclocken, zonder onder nul te gaan. Moet je alleen een kast hebben waar hij in past.

Volgens mij kan hij veel beter koelen als de bevestiging van deheatpipes wat beter was.
Afbeeldingslocatie: http://www.frostytech.com/articleimages/200803/scytheorochi_base1.jpg
Of zi eik iets over het hoofd? Want het lijkt alsof ze niet echt goed contact maken met de cpu.

[ Voor 38% gewijzigd door jdm8 op 17-03-2008 17:33 ]

• Flipjack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-01 08:06
Die 34 graden is niet de temp onder load, het is de toename van de temp tov idle. Dus als de cpu van idle naar load gaat, neemt de temp 34 graden toe (op 150W)

Verwijderd

jdm8 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 17:30:
Trekt Zo'n monster niet of je mobo uit elkaar of het hele mobo van de mobo tray? :o Dit is wel een goede koeler als je extreem wilt overclocken, zonder onder nul te gaan. Moet je alleen een kast hebben waar hij in past.

Volgens mij kan hij veel beter koelen als de bevestiging van deheatpipes wat beter was.
[afbeelding]
Of zi eik iets over het hoofd? Want het lijkt alsof ze niet echt goed contact maken met de cpu.
Als ze gesoldeerd zijn dan kan dat prima zijn :)
Flipjack schreef op maandag 17 maart 2008 @ 17:31:
Die 34 graden is niet de temp onder load, het is de toename van de temp tov idle. Dus als de cpu van idle naar load gaat, neemt de temp 34 graden toe (op 150W)
Ja, volgens mij heb ik het ook verkeerd opgevat :P

• Proto
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-01 11:57

Proto

¬.¬

@mace: Daar heb ik inderdaad even geen rekening mee gehouden, 40 euro is wel een aardige prijs ja.

@lism: Niet veel meer :P en de temps zijn inderdaad kamertemp (en dus niet idle) +34, wat toch al snel in de vijftig graden wordt. Neemt niet weg dat 'ie er behoorlijk stil bij blijft, en met 150W het best een aardige temperatuur is? Nu vraag ik me af wat 'ie met een 140mm fan op hogere snelheid gaat doen...

goed, had je al gezien dus...

[ Voor 5% gewijzigd door Proto op 17-03-2008 19:06 . Reden: typo + opmerking ]

• teamacc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-01 22:25
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 17:22:
[...]

Nou reken jij dan maar eens uit hoeveel een 150Watts CPU aan warmte afgeeft, en dat dat voor 34 graden onder Load enorm goed is?
Delta T=34 graden, wat betekend dat het verschil met de omgeving 34 graden is, maw hij koelt 150 watt tot 54 graden (bij 20 graden kamertemp). Op zich wel een prestatie, maar niet als je ziet hoe groot dat ding is.
boven was sneller

Goed koper is duurder dan slecht koper

Verwijderd

Je zou het wellicht zelf nog kunnen aanpassen, maar goed daar betaal je ook geen koeler voor. Het lijkt erop dan met zoveel heatpipes dat de warmte niet helemaal goed doorkomt. Soms zelf solderen van die heatpipes op meerdere punten (met tin) werkt wel :)

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Zou hij ook 90 graden gedraaid gemonteerd kunnen worden? Zodat hij dus in lijn is met de airflow in veel kasten. Ik blijf er bij dat die heatpipes belabbert gemonteerd zijn, doe ze dan iig naast elkaar, dan kan de hitte veel beter weg, bovendien lijkt dat blok, wat op de cpu komt van aluminium, wat juist van koper moet zijn om de hitte zo snel mogelij kweg te halen.

[ Voor 53% gewijzigd door jdm8 op 17-03-2008 22:14 ]

Pagina: 1