Websites (tijdelijk) niet bereikbaar voor 30% bezoekers

Pagina: 1
Acties:

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik heb een aantal websites bij een bepaalde webhost.
Eergisteren waren al die websites onbereikbaar vanaf mijn locatie.
De statistieken toonden een daling van ongeveer 30% van het aantal bezoekers.

stats website 1
14/3: 5293
15/3: 3740
16/3: 5575

stats website 2
14/3: 330
15/3: 214
16/3: 350

Ik heb mijn webhost gecontacteerd maar zij antwoordden pas toen mijn websites weer bereikbaar waren. Volgens hun was er niets aan de hand.
Vorige maand had ik juist hetzelfde probleem.

Toen de websites onbereikbaar waren heb ik een traceroute uitgevoerd en dat werkte prima, alsook mijn email en ftp van die domeinen. Maar als ik naar mijn websites surfte kreeg ik een time-out error na een paar minuten.

Iemand een idee wat er fout gelopen kan zijn en hoe ik zo'n problemen beter kan detecteren?
Mijn webhost heeft me naar een interessante website verwezen waar je een url kunt checken (internetsupervision.com). Volgens die test zijn mijn websites overal bereikbaar behalve vanuit China (mijn andere websites bij andere webhosts zijn daar wel bereikbaar).

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-10 00:49
Twister336 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 14:08:
Ik heb een aantal websites bij een bepaalde webhost.
Eergisteren waren al die websites onbereikbaar vanaf mijn locatie.
De statistieken toonden een daling van ongeveer 30% van het aantal bezoekers.

stats website 1
14/3: 5293
15/3: 3740
16/3: 5575

stats website 2
14/3: 330
15/3: 214
16/3: 350

Ik heb mijn webhost gecontacteerd maar zij antwoordden pas toen mijn websites weer bereikbaar waren. Volgens hun was er niets aan de hand.
Vorige maand had ik juist hetzelfde probleem.

Toen de websites onbereikbaar waren heb ik een traceroute uitgevoerd en dat werkte prima, alsook mijn email en ftp van die domeinen. Maar als ik naar mijn websites surfte kreeg ik een time-out error na een paar minuten.

Iemand een idee wat er fout gelopen kan zijn en hoe ik zo'n problemen beter kan detecteren?
Mijn webhost heeft me naar een interessante website verwezen waar je een url kunt checken (internetsupervision.com). Volgens die test zijn mijn websites overal bereikbaar behalve vanuit China (mijn andere websites bij andere webhosts zijn daar wel bereikbaar).
Wat er exact gebeurd is kan ik je natuurlijk niet vertellen, het zou een dns probleem kunnen zijn maar dat is gissen.

Zelf heb ik goede ervaring met http://site24x7.com/ en nee daar heb ik geen aandelen.
Je kunt daar meerdere site's, webapplicaties, mail servers automatisch laten monitoren.
Het is gratis als je voldoende hebt aan een poll tijd van 1 uur, wellicht zijn er meer beperkingen maar daar heb ik me niet mee bezig gehouden.

Edit: voorbeeldje statistiek ziet er zo uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Jerome! op 17-03-2008 19:02 ]